Singapore Airlines bonus kan igjen bestilles online hos SAS

Tråd i 'Nyheter' startet av Flyingdutchman, 15. febr 2023.

  1. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    På møtet med SAS i Trondheim garanterte Eurobonussjefen at avtalen kom på plass igjen, han kunne berre ikkje seie når.. Det er kontinuerlege forhandlingar.
     
    Scrooge, LaDuden and Eddie47 like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,768
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme sa han i Bergen, uansett er jeg glad jeg fikk booket SQ A380 LHR-SIN i det lille vinduet vi hadde.
     
    Digel liker dette
  3. Digel

    Digel Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Høres bra ut, satser på at de har en avtale ila året.
     
  4. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Venter i spenning på at denne åpner :\ Har en CT som ligger klar for bruk ila året med en del poeng..
     
    bighc liker dette
  5. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    Vi er nok mange, og det er lite oppdateringer. Det kan skje i morgen og om et par år...begge er jo nesten like plausible.
     
    Frode789 and bighc like this.
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,837
    Bonuspoeng:
    183
    Fra diamant eventet i Sverige:

    • Fråga 6: Vad hänge med Sinagapore airlines? Är det något nytt avtal på gång?
    Svar: Vi har försökt förhandla ett par gånger men det behövs två för att dansa. Vi är inte överens om pris, volym etc. Alla marknader är inte lika. Det finns demografiska skillnader vilket gör att vissa flygbolag kan vara mera kräsna/svårflörtade. Vi hoppas på ett nytt avtal men det kommer att ta tid.

    https://eurobonusguiden.se/2023/09/...kOksxPMZNTqGuthtbm0-eLgvTOnC_lxthHgd1gt4mCbrc
     
    Cumulus, Frode789, Kristian and 3 others like this.
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje SAS bør slutte med å slippe seter til Krisflyer og underkjenne dem som en partner siden de ikke slipper så mye som en eneste billett i fellesystemet til *A?
     
    Frode789 liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    Slipper SAS seter til Krisflyer?

    SQ slipper masse setet til feks Aeroplan.
     
  9. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Aeroplan-nettstedet kan ikke lenger se ANA-billetter? både business, first eller øko ‍♂️
     
  10. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    Om det gjør er det vel for at de om dagen tar inn alt det de kan for å få opp belegget, selv om jeg prinsippielt er enig at de burde kutte om de fortsett deler ut den veien. Som de selv sier, det tar to, da burde det jo gjelde begge veier.

    Selvsagt kjedelig når de tidligere egentlig indikerte at det var ganske nært forestående, og det er helt sikkert komplekst å finne riktig pris.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg vel nesten de fullstendig driter i..
    Er neppe likevekt i forholdet SK/SQ.

    Siden det er antydet volum her, så vil jeg gjette på at det var et uproporsjonalt stort volum av billetter som fløy ut når SAS åpnet krana.. Vi er ikke så mange i Norden, men vi er reiselystne og har store mengder poeng og mange har r*va full av CT som bokstavelig talt brenner i lomma..

    Når det på toppen av dette har vært svært lite annet å få tak i av bonus er det ikke rart det blir problematisk for SQ...
     
    jvsandem, Woodswing, Frode789 and 3 others like this.
  12. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    441
    Likes mottatt:
    1,414
    Bonuspoeng:
    93

    Ikke noe oppløftende lesning, men var vel egentlig som forventet.
     
    Frode789 liker dette
  13. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,968
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ganske slemt og bumpe denne tråden! Jeg blir så håpefull hver gang jeg ser den
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    I know! Leser overskriften og er VELDIG klar med bookingfingeren. :)
     
    Trykkern, Rapolo, oddA and 3 others like this.
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,837
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte gjenbruk kontra ny tråd:rolleyes::D
     
    Frode789, oddA, trygveat and 3 others like this.
  16. LL_Air

    LL_Air Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, vi er for gjenbruk! Selv om innlegget ikke var helt som ønsket :rolleyes:
     
    Kristian, paramberg and oddA like this.
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Dette med volum er interessant. Jeg er helt enig i kommentaren din om at det meste sannsynlig gikk en kule varmt i februar da det var mulig å booke. Jeg vil tro at SQ er fornøyd med å selge sine bonusseter, mens SAS er parten som syntes det ble for mye ettersom SQ tar mer betalt for sine bonusseter (?)

    Min tanke er at dette vil bedre seg over tid ettersom da den gjennomsnittlige bonusmengden på konto helt sikkert er lavere nå og fremover enn i slutten av 2022 og frem til februar da de åpnet for SQ-bookinger. Fra SAS sin del vil jeg tro at 'flomen' av SQ-bookinger vil være lavere neste gang det åpnes for SQ, og dermed koste mindre for SAS.

    Det er bare å krysse fingrene.
     
  18. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror vel at denne såkalte "flommen" er noe vi her inne kanskje føler på, gitt at en stor majoritet av oss forsøkt å booke eller gjennomførte en booking i denne perioden. For den store majoritet av EB kunder der ute, så gikk nok dette langt under radaren.

    Men som mange andre her inne skulle jeg gjerne hatt en større forståelse for hvordan slike forhandlinger skjer, hvilke volumer og priser som er i spill og ikke minst hvilke alliansekrav både store og små selskap må forholde seg til når det kommer til å tilgjengeliggjøre seter for andre. Det fremstår som det primært er individuelle forhandlinger i stor grad.

    Gitt SAS sin økonomiske posisjon, kunne det kanskje ha vært positivt for oss om vi ble en del av LH gruppen? Kunne det ha åpnet opp noe mer for oss kanskje?
     
    Calling, Insomnia4u and Rapolo like this.
  19. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje, men slutt på transfer partners som trumf etc. Ingen statuspoeng fra kredittkort. Du må fly inn 100K poeng for *A gold og regn med 10.000 kr i fuelavgifter på bonusbilletter. M&M er blant de dårligste bonusprogrammene i *A for de som ikke reiser for hundretusener for andre sine penger.
     
    oddA, markus, Frode789 and 3 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,414
    Bonuspoeng:
    293
    Booket og fikk billettert ICN-SIN-DEL med SQ C akkurat.
     
    Cumulus, Are, Rapolo and 15 others like this.

Del denne siden