På møtet med SAS i Trondheim garanterte Eurobonussjefen at avtalen kom på plass igjen, han kunne berre ikkje seie når.. Det er kontinuerlege forhandlingar.
Det samme sa han i Bergen, uansett er jeg glad jeg fikk booket SQ A380 LHR-SIN i det lille vinduet vi hadde.
Venter i spenning på at denne åpner :\ Har en CT som ligger klar for bruk ila året med en del poeng..
Vi er nok mange, og det er lite oppdateringer. Det kan skje i morgen og om et par år...begge er jo nesten like plausible.
Fra diamant eventet i Sverige: Fråga 6: Vad hänge med Sinagapore airlines? Är det något nytt avtal på gång? Svar: Vi har försökt förhandla ett par gånger men det behövs två för att dansa. Vi är inte överens om pris, volym etc. Alla marknader är inte lika. Det finns demografiska skillnader vilket gör att vissa flygbolag kan vara mera kräsna/svårflörtade. Vi hoppas på ett nytt avtal men det kommer att ta tid. https://eurobonusguiden.se/2023/09/...kOksxPMZNTqGuthtbm0-eLgvTOnC_lxthHgd1gt4mCbrc
Kanskje SAS bør slutte med å slippe seter til Krisflyer og underkjenne dem som en partner siden de ikke slipper så mye som en eneste billett i fellesystemet til *A?
Om det gjør er det vel for at de om dagen tar inn alt det de kan for å få opp belegget, selv om jeg prinsippielt er enig at de burde kutte om de fortsett deler ut den veien. Som de selv sier, det tar to, da burde det jo gjelde begge veier. Selvsagt kjedelig når de tidligere egentlig indikerte at det var ganske nært forestående, og det er helt sikkert komplekst å finne riktig pris.
Det tror jeg vel nesten de fullstendig driter i.. Er neppe likevekt i forholdet SK/SQ. Siden det er antydet volum her, så vil jeg gjette på at det var et uproporsjonalt stort volum av billetter som fløy ut når SAS åpnet krana.. Vi er ikke så mange i Norden, men vi er reiselystne og har store mengder poeng og mange har r*va full av CT som bokstavelig talt brenner i lomma.. Når det på toppen av dette har vært svært lite annet å få tak i av bonus er det ikke rart det blir problematisk for SQ...
Dette med volum er interessant. Jeg er helt enig i kommentaren din om at det meste sannsynlig gikk en kule varmt i februar da det var mulig å booke. Jeg vil tro at SQ er fornøyd med å selge sine bonusseter, mens SAS er parten som syntes det ble for mye ettersom SQ tar mer betalt for sine bonusseter (?) Min tanke er at dette vil bedre seg over tid ettersom da den gjennomsnittlige bonusmengden på konto helt sikkert er lavere nå og fremover enn i slutten av 2022 og frem til februar da de åpnet for SQ-bookinger. Fra SAS sin del vil jeg tro at 'flomen' av SQ-bookinger vil være lavere neste gang det åpnes for SQ, og dermed koste mindre for SAS. Det er bare å krysse fingrene.
Jeg tror vel at denne såkalte "flommen" er noe vi her inne kanskje føler på, gitt at en stor majoritet av oss forsøkt å booke eller gjennomførte en booking i denne perioden. For den store majoritet av EB kunder der ute, så gikk nok dette langt under radaren. Men som mange andre her inne skulle jeg gjerne hatt en større forståelse for hvordan slike forhandlinger skjer, hvilke volumer og priser som er i spill og ikke minst hvilke alliansekrav både store og små selskap må forholde seg til når det kommer til å tilgjengeliggjøre seter for andre. Det fremstår som det primært er individuelle forhandlinger i stor grad. Gitt SAS sin økonomiske posisjon, kunne det kanskje ha vært positivt for oss om vi ble en del av LH gruppen? Kunne det ha åpnet opp noe mer for oss kanskje?
Kanskje, men slutt på transfer partners som trumf etc. Ingen statuspoeng fra kredittkort. Du må fly inn 100K poeng for *A gold og regn med 10.000 kr i fuelavgifter på bonusbilletter. M&M er blant de dårligste bonusprogrammene i *A for de som ikke reiser for hundretusener for andre sine penger.