Star Alliance flights kan bookes på nett/ NÅ LIVE!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 15. des 2021.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Dårlig oversettelse.
    Vet jo ikke, men regner med at de er tilgjengelig inntil noen har lagt beslag på dem. Sånn er det jo alltid …..
     
    trygveat liker dette
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    De har jo bare relansert samme greia som sist. Ingenting nytt.
    Hverken mixed class, first class eller å kunne fly Open Jaw. Heller ikke mulighet å være litt mer kreativ i søkeveien. Feks OSL-EZE kunne den ikke finne, men LHR-EZE fant den. OSL-EZE samme dag er ledig i både eco og biz men da må man ringe inn. Fantastisk verktøy gitt... Fungerer til de som vil fly enkelt å greit til New York feks.
     
    Shyneno, bighc, Lars J and 1 other person like this.
  3. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg booket en reise for en uke siden hvor jeg overraskende nok måtte ta til takke med economy på returbilletten (5 pax), selv om Air Canada viste tilgjengelighet i biz. Ser på søket her nå at jeg fint får booket for 5 pax i biz på nett nå. Dette var skikkelig sleipt. Ringer inn for å endre, men må sikkert betale gebyr og greier :mad:

    (Forresten, noen som vet om jeg i det hele tatt får endret på billetter bestilt med CT på kveld? (EBG) Vet de ikke lar meg bestille direkte vanligvis)
     
    Shyneno liker dette
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Endringsgebyret er enn så lenge satt på pause pga. Covid-19.
    Det hender at man treffer på agenter som fikser slikt på kveldstid.
     
    anders8 liker dette
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Typisk SAS-svensk-oversatt-til-norsk. Calm down!
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål.. Standard SAS, dårlig oversettelse og forvirrende formuleringer.
     
    Shyneno liker dette
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke mye spennende å finne, men om man legger ned endel tid dukker det da opp treff her og der.

    LOT og TAP dukket opp med gode pakker, og CT slo inn med halv pris når haken øverst ved CT-linjen ble "slått på".

    Avgifter ble beregnet, men SÅ stoppet det helt opp. Knappen for "videre" var grå, og ble aldri blå slik den pleier + lot seg selvsagt ikke trykke på.... SAS IT!!!
     
    Shyneno liker dette
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Får bare feilmelding jeg... antar det er mange som er inne samtidig og at det kanskje fører til enda mer ustabilitet enn vanlig
     
    Shyneno and tobeornot999 like this.
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Traff på en dyktig engelsktalende dame på den norske kundeservicen tidligere i uka, hun fikset alt. Det var vel i 22-tiden.
     
    RoadKing and tobeornot999 like this.
  10. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ja (men billetter må utstedes av Eurobonus.)
    Hadde to totalt forskjellige opplevelser i ettermiddag/kveld:
    Agent1, valgte engelsk: kort fortalt; totalt ubrukelig.
    Agent2, valgte norsk: (engelsk med britisk aksent). Løste alt på under 5min (men billetter må utstedes av Eurobonus avdeling).
     
    anders8 and RoadKing like this.
  11. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Har opplevd samme selv. engelsk har vært ræva i det siste, og selv når jeg tar norsk så får jeg oftere engelsk nå. Men de er hvertfall mye mer behjelpelige enn på engelske linjen.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Argh!
    Nå har jeg prøvd å booke billetter i påsken. Finner business på de dagene/rutene jeg ønsker, og går til bestilling. Da kommer denne:
    upload_2021-12-17_9-43-14.png

    Når jeg prøver på nytt, så er det ikke listet opp ledige billetter lenger.
    Tester med dagen før/etter, som også er mulig for oss å reise. Men, "surprise!", jeg får samme melding på nytt.

    Er det fordi billettene egentlig ikke finnes? Eller fordi noen booket akkurat samtidig med meg? (Det siste tviler jeg på. Ikke så mange som leter etter billetter til OUA tror jeg..) Eller bare Fordi SAS IT?
     
    Shyneno liker dette
  13. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får akkurat samme utfordring. Finner billetter, får feilen og ved nytt forsøk er akkurat de billettene borte. Prøvde 3 ganger før jeg ga opp i denne omgang.
     
  14. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått booket flere turer, men ingen tvil om at det er noe rusk i maskineriet til SAS. En av reisene ble trukket poeng og penger, men reisen eksisterer ikke. To andre reiser har jeg ikke blitt trukket poeng for..
     
  15. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    SAS ass... Luremus:D Dette er sikkert bare et tiltak for at Dennis & co skal få noen rolige dager før jul og slippe unna alle som desperat skal få brukt sine CT'er før 31/12. Så kan de heller si "tyvärr" på nyåret.
     
    Hanen, tobeornot999, Maggie and 6 others like this.
  16. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel soft launch, og en grunn for at de ikke har annonsert det...
     
    Shyneno liker dette
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    CT-telefonen er oppdatert med beskjed om at nettbestilling av Star Alliance-billetter har åpnet igjen.
     
    Shyneno, tobeornot999, Maggie and 2 others like this.
  18. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Flott!
    Tenkte mer på at det ikke står noe på netttside, eller mail om ...forbedringer...
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det har gått stille for seg. Men alle som ringer inn får opplest melding om at det nå er mulig å bestille reiser på nett, så noen i SAS anser nok tjenesten som lansert :)

    (jeg legger merke til at telefonmeldingen sier "... with no service fee charged", noe som opplagt ikke stemmer helt...)
     
    Chh1ll liker dette
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner hvorfor jeg har fått mye "tyvärr" på telefon om det er denne tilgjengligheten agentene på CT telefon også ser. Virker være mye mindre tilgjenglig i C enn det jeg har sett på United og AF, iallefall på de rutene jeg har søkt på.
     

Del denne siden