Open jaw fungerer hvis du trikser litt med URL'en Gjør et OW-søk, deretter endrer du "OW" til "OJ" i url'en: Endre søk igjen, så får du opp denne:
Med service fee menes telefonbestillingsgebyr på 375 kroner som nå nok blir gjeninnført med gjenåpnet nettbestilling. Gebyret på 450 kroner har alltid vært der både på nett og telefon siden det ble innført for tre år siden.
Ja, det er nok telefongebyret de refererer til. Men blir noe upresist når det er flere ulike gebyr som omtales som "tjenestegebyr"/"service fee"
Jeg letet etter turer til Asia fra TRD men fant ingenting som er relevant for meg. La merke til at Turkish ikke sto på noen av mine alternativ, og vanligvis gir de ganske mange treff. Prøvde derfor en helt tilfeldig dato fra Oslo til Bali (fordi jeg har sett at det relativt ofte dukker opp her på IF) og fant ut at joda, Turkish er med. Turen passer på ingen måte for min del, men tenkte at det kanskje passer for noen inn her. Up for grabs
@holmen; Dette var nøyaktig samme som skjedde med meg i går (ref en tidligere post). Om du ser i app eller under "mine bestillinger" tipper jeg at bookingene ligger der, og alt ser ok ut (bortsatt fra at du ikke har blitt trukket hverken poeng eller penger for bookingen). Jeg måtte også ringe inn, og han sa noe sånn som "Ja det her er inte en booking". Også flyttet han segmentene over i en ny booking og vips var alt ordnet. Det virker altså som om setene blir reservert, for tilgjengeligheten forsvant med en gang jeg booket på nettsiden(Selv med "teknisk feil")
Var ikke i mine bestillinger, men et par av setene er "tilgjengelig" igjen nå. Men når jeg forsøker å booke nå, så ender det bare med "setene er ikke lener tilgjengelig".
Det virker som at det er noe feil med poengpriser/utregning. Jeg får beskjed om at det ikke er tilgjengelige billetter "til den prisen", selv om det er ledig.
Kjempebra at det har kommet noe, men ser samtidig svakheter. Jeg finner f.eks Biz FRA-LIS-MIA 8. september. Men ingenting hvis jeg søker OSL-MIA. Jeg finner derimot OSL-FRA dagen 7. september. Denne ville latt seg bestille på telefonen. Dette kan skyldes en blokkering av reisealternativ med mange stopp. Vet ikke om to stopp i Europa er brudd på noen regler? Har som sagt booket to stopp i europa (hvorav en overnatting/posisjonerings-flight dagen før) på telefon tidligere.
Kan se ut som at systemet har en grense på hvor lange mellomlandinger den foreslår. Muligens rundt seks timer? Antall stopp virker ikke være særlig begrenset, da den fint foreslår ruter som TRD-OSL-CPH-FRA-LHR.
Tror dette bare er første steg av flere. Å få tilbake den "gamle book det selv" verktøyet vil uansett lempe MYE på trafikken fra da alle måtte ringe inn for å booke de enkleste ruter, selv i eco... Håper vi ser litt nye funksjoner ut på nyåret som "First Class" tilgjengelighet og at vi kan få booket dette selv. Inntil det så er jeg happy med at vi hvert fall kan lete litt selv fremover i business class billetter, og få booket dette uten å ringe. Edit: Etter å ha sittet noen timer, søkt og prøvd å booket noe så ser jeg at det stadig kommer feilmeldinger som at "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse." eller at bookingen går igjennom, men ikke blir bilettert.
Personlig er mixed-classes noe jeg virkelig hadde satt pris på. Å finne FRA-EZE hele veien i Biz, men OSL-FRA-EZE dukker kun opp i økonomi da det kun er ledig i SAS Go på riktig avgang... Så må man i telefonkø igjen...
Absolutt! Det å kunne faktisk se hvilke legs som er mulig å booke for SAS gjør at man kan prøve å sette sammen en bedre reise på telefonen, med mindre man møter på Tyvärr-Dennis som klarer å søke - og få avslag på - et helt år i løpet av 30 sekunder (hvis man skal tro noen anekdoter ) Kanskje det betyr at awardfares vil vise tilgjengelighet for Eurobonus igjen?