Star Alliance flights kan bookes på nett/ NÅ LIVE!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 15. des 2021.

  1. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    537
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Open jaw fungerer hvis du trikser litt med URL'en

    Gjør et OW-søk, deretter endrer du "OW" til "OJ" i url'en:

    upload_2021-12-17_11-36-45.png

    Endre søk igjen, så får du opp denne:

    upload_2021-12-17_11-38-44.png
     
    Chrisljo, Bolle, mathiasfe and 35 others like this.
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Med service fee menes telefonbestillingsgebyr på 375 kroner som nå nok blir gjeninnført med gjenåpnet nettbestilling. Gebyret på 450 kroner har alltid vært der både på nett og telefon siden det ble innført for tre år siden.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er nok telefongebyret de refererer til. Men blir noe upresist når det er flere ulike gebyr som omtales som "tjenestegebyr"/"service fee" :)
     
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg letet etter turer til Asia fra TRD men fant ingenting som er relevant for meg. La merke til at Turkish ikke sto på noen av mine alternativ, og vanligvis gir de ganske mange treff. Prøvde derfor en helt tilfeldig dato fra Oslo til Bali (fordi jeg har sett at det relativt ofte dukker opp her på IF) og fant ut at joda, Turkish er med. Turen passer på ingen måte for min del, men tenkte at det kanskje passer for noen inn her. Up for grabs :)

    upload_2021-12-17_11-56-8.png
     
  5. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Samme problem her... får bare kaste meg på telefon og vente i 53 minutter :) Takk SAS IT
     
  6. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    @holmen;

    Dette var nøyaktig samme som skjedde med meg i går (ref en tidligere post). Om du ser i app eller under "mine bestillinger" tipper jeg at bookingene ligger der, og alt ser ok ut (bortsatt fra at du ikke har blitt trukket hverken poeng eller penger for bookingen). Jeg måtte også ringe inn, og han sa noe sånn som "Ja det her er inte en booking". Også flyttet han segmentene over i en ny booking og vips var alt ordnet.

    Det virker altså som om setene blir reservert, for tilgjengeligheten forsvant med en gang jeg booket på nettsiden(Selv med "teknisk feil")
     
    Shyneno liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Var ikke i mine bestillinger, men et par av setene er "tilgjengelig" igjen nå. Men når jeg forsøker å booke nå, så ender det bare med "setene er ikke lener tilgjengelig".
     
    joskje liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker som at det er noe feil med poengpriser/utregning. Jeg får beskjed om at det ikke er tilgjengelige billetter "til den prisen", selv om det er ledig. o_O
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her!

    Men hvordan er det å fly Ethiopian via Addis Ababa i disse tider?
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Kjempebra at det har kommet noe, men ser samtidig svakheter.

    Jeg finner f.eks Biz FRA-LIS-MIA 8. september. Men ingenting hvis jeg søker OSL-MIA.

    Jeg finner derimot OSL-FRA dagen 7. september. Denne ville latt seg bestille på telefonen.

    Dette kan skyldes en blokkering av reisealternativ med mange stopp. Vet ikke om to stopp i Europa er brudd på noen regler? Har som sagt booket to stopp i europa (hvorav en overnatting/posisjonerings-flight dagen før) på telefon tidligere.
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Kan se ut som at systemet har en grense på hvor lange mellomlandinger den foreslår. Muligens rundt seks timer? Antall stopp virker ikke være særlig begrenset, da den fint foreslår ruter som TRD-OSL-CPH-FRA-LHR.
     
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dette bare er første steg av flere. Å få tilbake den "gamle book det selv" verktøyet vil uansett lempe MYE på trafikken fra da alle måtte ringe inn for å booke de enkleste ruter, selv i eco...

    Håper vi ser litt nye funksjoner ut på nyåret som "First Class" tilgjengelighet og at vi kan få booket dette selv. Inntil det så er jeg happy med at vi hvert fall kan lete litt selv fremover i business class billetter, og få booket dette uten å ringe.

    Edit: Etter å ha sittet noen timer, søkt og prøvd å booket noe så ser jeg at det stadig kommer feilmeldinger som at "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse." eller at bookingen går igjennom, men ikke blir bilettert.
     
    Last edited: 23. des 2021
    cooolcatz and trygveat like this.
  13. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig er mixed-classes noe jeg virkelig hadde satt pris på.
    Å finne FRA-EZE hele veien i Biz, men OSL-FRA-EZE dukker kun opp i økonomi da det kun er ledig i SAS Go på riktig avgang... Så må man i telefonkø igjen...
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt! Det å kunne faktisk se hvilke legs som er mulig å booke for SAS gjør at man kan prøve å sette sammen en bedre reise på telefonen, med mindre man møter på Tyvärr-Dennis som klarer å søke - og få avslag på - et helt år i løpet av 30 sekunder (hvis man skal tro noen anekdoter ;))

    Kanskje det betyr at awardfares vil vise tilgjengelighet for Eurobonus igjen?
     
    Jeanette liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde vært noe!
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Snakker om sola, Awardfares viser nå tilgjengelig for SAS!
     
    RoadKing, Shyneno, milehigh and 3 others like this.
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Det har det vært siden SAS åpnet for Star alliance bookinger på nett i går ;)
     
  18. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Den funket bra ja, har du et tilsvarende triks for å booke en omvendt open jaw?
     
    Jeanette liker dette
  19. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    537
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøkte det, men destinasjon på returen blir ignorert av systemet.
     
    Boleole liker dette
  20. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har greid å bestille..? Får systemfeil hver eneste gang...:(
     

Del denne siden