Hvordan fungerer det å booke leg for leg rute? feks.. Osl-Fra-Bah-Dxb har lyst å prøve Gulfair men den kommer ikke opp på siden. Ringe inn for slike bookinger?
Ja, ser nå at det stemmer. Trodde 450-kronersgebyret het noe annet, men det kalles service fee både under bestilling og på e-billetten.
Jeg får også bare systemfeil på alt jeg prøver å bestille. Snakket med SAS på telefonen, hun jeg snakket med sa at jeg måtte slette cookies og prøve på nytt. Det hjalp 0%. Funker ikke fra telefonen heller, så det er ikke nettleseren.
Ifølge booking siden dems fraskriver de seg alt ansvar ved kanselering av *A bonus flight. Kan de virkelig det?
De har rett i at det er operating airline som har ansvar, men de tar jo ikke ansvar for å booke om på eget metall heller så tja...
Nja, har du kjøpt en bilett via et selskap vill jo ikke noen røre bookingen før reisen har startet. Så er vel de som har utsendt billetten som må ordne opp, og her er det jo SAS.
Det er fint mulig for andre selskaper å bytte ut flyvninger i en booking utstedt av SAS, noe mange selskaper også gjør i forbindelse med ruteendringer og kanselleringer.
Huff.. prøver febrilsk å få tak i en billett til MEX, har kun fått ordnet retur med LH bizz for en uke siden... Refrehser Awardfares, og den finner ARN - MEX med united med Eurobonus, men den er ikke tilgjengelig i Star Alliance Bookingen til SAS. Argh....
Kanskje alle som ikke får bestilt fra der de bor og trenger å legge til et leg for å komme seg til for eksempel Oslo…
Exactly. Dette er jo helt håpløst, med mindre du skal booke en enkel flyvning mellom A og B, eventuelt kanskje C hvis du har flaks. Og da helst i økonomi. Hvorfor kan ikke SAS bare for en gangs skyld gjøre noe skikkelig...
La oss håpe at awardhacks.se får opp Star Alliance-søk igjen. Det er jo et ganske godt gratisalternativ til Awardfares for søk på flere enn en dato av gangen. Pluss filter på kun I-klasse såklart.
Eller som meg, som måtte ringe inn for å fikse den bookingen som bare ga feilmelding på nett. Også kunne hun ikke hjelpe på tlf heller.
Det tenker jeg er helt naturlig nå som nettbooking av *A har åpnet. Som @Flyingdutchman skriver er det nok mange som må korrigere litt på det de har fått booket på nett. Dette vil nok roe seg ned etterhvert.
Søket til awardhacks fungerer faktisk igjen! Det er bare ikke linket til i menyen på toppen av nettsida.
Juniorspørsmål her, men hvis jeg booker bonusbilletter innenriks i USA med UA, kan de avbestilles på lik linje med SAS sine og få poeng+avgifter tilbake? Kun snakk om en turretur innenriks i USA på egen billett, uten tilknytning til SASbillett.