Star Alliance flights kan bookes på nett/ NÅ LIVE!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 15. des 2021.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, bortsett fra at bonusreiser som involverer partnere har et ikke-refunderbart gebyr på 450 kroner per passasjer som du slipper på rene SAS-billetter. Dette får du kun igjen om United kansellerer reisen din.
     
    Fleksnes liker dette
  2. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her, tipper det var samme dame, britisk engelsk, fikset det, selv om det måtte oversendes eurobonus på dagtid for endelig godkjenning, men det løste seg av seg selv. Dagen etter kl 9 fikk vi utstedt nye billetter.

    Interessant nok ble 5 pax MIA - LIS - OSL (TAP) i C billigere i kroner (ift avgifter) enn 5 pax MIA - FRA - OSL i economy (LH)
     
    Last edited: 18. des 2021
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Den vi hadde frem til mars 2020.
     
  4. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå ringt et par ganger til USA.
    Både raskere svartid, mye hyggeligere og mer løsningsorientert! nesten så man bør begynne å booke på kveldstid :p
     
  5. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Hun på CT-telefonen fant ingen av UA sine ruter (ikke åpna opp enda). Hun råda meg til å søke rett på SAS sine sider, så her sitter jeg.

    Har funnet en tur jeg har lyst på ledig i C via LHR-YUL-By i USA. Når det står Business 78.000 poeng på SAS sine sider, vil det si at begge legs da er i C? Eller kan jeg risikere at 1 av de 2 er i økonomi?

    Får ikke trykt videre og sett, for får denne som flere har fått: Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal være mulig å åpne en info del på bookingen for å se rute/klasse.


    Søk samme dager og de enkelte leggene på feks United sin søkemotor så vil du få indikasjon på hva som er ledig i hvilke klasser.
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    tobeornot999 and Jeanette like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer.

    Og jeg lurer på om dette, i kombinasjon med at man ikke får "lov" til å booke SAS Plus på de korte rutene, er årsaken til at jeg ikke får booket billettene jeg har funnet. Det er SAS på OSL-ARN.. Må ringe i morgen og høre om de kan booke på tlf, med Go på første flight.
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man skal via samme flyplass ut og inn er jo den der grei. Man kan bestille t/r fra ARN/FRA/LHR/etc og ringe inn og få lagt til fly fra Oslo etterpå. Men hvis man skal via forskjellige huber til og fra blir det verre :(
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Når jeg tenker meg om, så testet jeg faktisk ARN som utgangspunkt, men det fungerte heller ikke.

    Tilbake til tegnebrettet. :(
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Var dette ARN-BKK mer enn 89 dager frem i tid? Det virker som om søket lister ut alle flyvninger med ledige bonusseter, selv om disse kan være sperret for booking.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det var ARN-ADD, både i april og i september. Fikk ikke opp ledig plass på OSL-ARN delen av flighten til ADD, og måtte ha SK på første og siste leg. Det funka ikke. Men, det funka ikke å booke ARN-ADD heller.
     
  13. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har fått booket SQ billetter ved å ringe inn eller er de helt off limit for EB medlemer nå? Tenkte å bestille reise til Singapore via nett også legge inn en SQ flyvning ved å ringe inn. Ikke så farlig om den er C, så lenge jeg kommer meg videre fra SIN.
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fortsatt 90 dager for thai booking for eb ?

    jeg ser dem jo som ledige på sas star alliance sidene, men når jeg prøver å booke blir det "pris ikke lenger tilgjengelig".

    ikke noe vits å ringe heller ?
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, denne grensen nevnes iallfall på andre forum, men gjør gjerne et forsøk og meld tilbake. Dette stemmer i og for seg overens med at seter lenger ut også tidligere har vært synlig for agentene på telefonen, uten at disse har latt seg bestille.
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  16. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvd å booke star alliance bonusreise i hele går og i dag også men får bare den samme feilmeldingen som et par har nevnt tidligere i tråden "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse". Jeg får opp totalpris med poeng som skal trekkes og problemet oppstår når jeg skal betale Tenkte at dette må jeg vel kjapt kunne finne ut av på SAS chatten men der fikk jeg opp 1t 53 min ventetid. Er neppe bedre å ringe inn. Må da finnes et svar på dette når ting er oppe og går eller om man kan booke pr telefon (men nå var jo greia at Star Alliance online booking skulle fungere igjen!) Noen her inne som har funnet ut av det enda? Rimelig irriterende greie når billetten er der men ikke kan bookes. Der er ikke snakk om thai booking.
     
    Last edited: 19. des 2021
    Shyneno liker dette
  17. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tipset. Det virket. Fikk bestilt bestilt t/r fra FRA, fra OSL var det ikke mulig. Så da blir det en ventetelefon i morgen.
     
    Last edited: 19. des 2021
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen om det var mixed class før?
    Blir jo helt ubrukelig om det ikke kommer mulighet for det.
     
    veeegard liker dette
  19. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Det stemmer med 90 dager ja, men er usikker på om det er 89,90 eller 91 dager.
    Har prøvd å booke 90 dager fram hvor det ikke har vært mulig før dagen etter. Heller ikke helt sikker på om tidspunkt her har noe å si. f.eks hvis du booker en 13:30 flight før 13:30, så vil ikke det gå?
    Noen med erfaringer?
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ikke mulig før heller. Det er jo lov å håpe at det kommer muligheter for dette etterhvert, men akkurat nå må man ringe inn. Eventuelt booke en t/r for å reservere den viktigste delen av reisen før man ringer inn og legger til resten.
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden