Får det samme selv. Prøvd alt mulig. Ringte inn nå nettopp for å høre om de kunne booke det til meg. Flyvninger med Turkish er ikke mulig å booke (for oss eller SAS) pga de setter Eurobonus medlemmer på "waiting list". Vet ikke om dette gjelder alle flyvninger. Jeg prøvde å booke AES-OSL-MUC-IST-KTM, tur retur. Ikke mulig å gjennomføre sa en engelsktalende fra SAS.
Det virker som om SAS sin Star Alliance side er "ubrukelig" pr nå pga trøkk fra folk som er inne: Jeg søkte opp "CPH-BKK" i business. prøvde å gå videre, fylte ut info og navn, kom tilbake til start og med feilmelding. Prøvde å søke "LHR-TPE" med Eva business, gikk videre, fylte ut info med navn, men kom tilbake til start og at den ikke er tilgjengelig. Prøvde å søke "VIE-TPE" med Eva business, kom meg videre, skulle til å trykke betale, men så ser jeg oversikten over ruten min: "CPH-BKK" i økonomi og retur med Lufthansa i økonomi. Hva i alle dager.... Ser ut som det hang igjen fra et tidligere søk CPH-BKK, men LH økonomi har aldri vært trykket på av meg. Tror SAS sin søkemotor og nettside får kjørt seg denne uka når det begynner å poppe opp flyvinger jeg ikke har valgt i oversikten ved betalingsvinduet.
Godt triks! Og kanselleringen kommer jo. Og rart de faktisk selger biletter dit nå? Er det ikke klin umulig for ikke-japanere å komme inn i landet fortsatt?
Man kan vel fritt endre bookinger til Asia med utreise før 31.03. så Tokyo var ikke noe must sånn sett egentlig. Men det er vel også en sjanse for at det blir kansellert ja
Jeg har også vært inne og sjekket ut booking siden for Star Alliance flygninger via SAS. Men uansett hva jeg søker på får jeg bare opp priser for økonomi. Er det slik at vi bare kan søke økonomi billetter på denne nettsiden? Eller er det noe jeg gjør galt her. Er jo ikke noen mulighet for å velge enten økonomi eller business der.
Jeg booket LHR-TPE med Eva Business. denne ble kansellert av SAS. I går booket jeg AMS-TPE, TPE-VIE med Eva Business. denne ble igjen kansellert av SAS umiddelbart. Nå ringte jeg SAS for å sjekke hva som er galt. SAS kunne bekrefte at de hadde kansellert denne og oppga ikke noen grunn til hvorfor. Poeng, penger og CT ville bli refundert. Dere kan være litt obs på at flights med Eva Air ikke kan bookes pr nå.
Hvor har du den infoen i fra? Jeg snakket nettopp med SAS, og de sa at CT med utløp 31.12.21 IKKE kan endres etter 31.12.21. Hun sa det flere ganger.
Bortsett fra reiser til Asia med avreise før 31.03.22 og reiser til land med innreiserestriksjoner for nordmenn.
Noen agenter biter seg fast i hovedregelen og vet ikke om/overser unntak. Hehe, eller.. Faktisk.. Med kunnskapsnivået til enkelte av agentene ville jeg ikke vært overraska hvis agenten ikke visste at KTM er i Asia engang.
Tidligere har reiser med utgått CT vært låst på destinasjon og klasse, men er ikke helt klart hva som gjelder nå.
Jeg prøvde en dummybooking AES OSL FRA IST KTM 28/1 nå nettopp og den gikk rett gjennom. Valgte PayPal som betalingsmåte men stoppet da jeg kom til der jeg må betale da. Hvilke datoer er det du prøver på?
Jeg prøvde på 2 Feb med retur 7 Feb. Ringte inn og 2 av dem jeg snakket med fikk ikke booket det for meg. Grunnen til at den ikke gikk igjennom var 7 Feb KTM-IST flighten. Ba hun om å prøve på 8 Feb heller KTM-IST og IST-OSL på retur. Da gikk den igjennom.