Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Har strømavtalene forsvunnet fra Viatrumf nå? Finner verken Fjordland eller NTE der.
     
    Shyneno liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Les litt tilbake i tråden.
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er imidlertid kommet et par nye som ikke er Viatrumf, men som ligger på www.trumf.no. Ikke like gode deals som de som var på viatrumf, men fortsatt mulig å få noe trumf..
     
  4. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, tror jeg skal slenge meg på den Eidsivaavtalen
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har satt seg inn i hvilken av disse nye avtalene gjennom trumf som er best for oss forbruker? Samtlige uten bindingstid?
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter fast på 6mnd binding Fjordkraft, hopper over til både EL bil og GE avtalen, ref. tidligere i posten, trumf pr kw ;)

    Tråd posten linket her:
     
    Shyneno liker dette
  7. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Vi har hatt Gudbrandsdal Energi i mange år nå. Havnet først på "bonuskjøret" for noen måneder siden, så GE er valgt uavhengig av dette. Men nå titter jeg på muligheten til å tjene noen bonuspoeng på strømmen.

    Avtalen til GE forutsetter at man ikke har hatt abonnement de siste 12 månedene. Det har jo vi, men avtalen står på min samboer, ikke på meg... Noen som vet om det er mulig/innafor at samboer sier opp avtalen, at jeg oppretter ny avtale med dem på meg, og at jeg slik kan få bonusavtalen?
     
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor Eidsiva og ikke GE?

    Såvidt jeg ser på spotavtalen har GE lavere påslag første seks måneder (og hvem er kunde mer enn seks måneder på en trumf-avtale) og ingen fastbeløp. Eller har jeg gått glipp av noe?

    Det er vel forresten ingenting i veien for å være innom begge. GE har ikke bindingstid.

    K
     
    Maggie liker dette
  9. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, dette står i T&C:

    Ved å bestille Trumf Strømavtale - GE Spot mottar nye kunder en velkomstbonus på 225 kroner per strømavtale (målepunkt). For å kvalifisere til velkomstbonus kan du ikke ha vært strømkunde hos Gudbrandsdal Energi, eller hos en annen strømleverandør tilknyttet Trumf, de siste 12 måneder.

    For meg så ser GE-dealen god ut, 3,75 % påslag uten fast mndbeløp og bindingstid, i alle tilfeller bedre enn Fjordkraft o.l. Har inntrykk av at alle som selger for billigere enn dette endrer abonnement ganske tidlig etter oppstart, men gi gjerne noen tips dersom dere har andre leverandører som er billigere (selv uten Trumf ;))
     
    democomputer liker dette
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, blinkende i rødt der ekskluderer vel de fleste av oss. Jeg hadde fått med meg at jeg ikke kunne ha vært kunde hos GE, men at det også gjelder andre "tilknyttet Trumf" betyr vel at vi som har sjonglert Fjordkraft og NTE ikke kvalifiserer.

    Men avtalen er god nok på egne bein at jeg gjør et forsøk, så får vi se om det kommer Trumf.

    Edit: Hvor leste du forresten disse vilkårene, på https://www.ge.no/trumf#vilkår står det ingenting om Trumf, derimot står det: "Definisjon av ny kunde vil si å ikke ha hatt strømavtale hos strømselskaper eid av Innlandskraft, herunder Gudbrandsdal Energi og/eller Eidsiva Energi, de siste 12 måneder."

    K
     
  11. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Tolker den egentlig som å gjelde direkte gjennom Trumf, altså Gudbrandsdal og Eidsiva, og ikke de som har vært omfattet av viaTrumf. Lander på den tolkningen på grunn av det du nettopp beskriver om definisjonen av ny kunde.

    Det jeg sakset fra var i e-posten jeg mottok etter å ha bestilt GE, så får vi se :) Jeg kommer i alle fall til å kreve de 225,- mtp at jeg ikke har vært kunde av verken GE eller Eidsiva tidligere.
     
    Sonictravel, Maggie and democomputer like this.
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Velger du en strømavtale med Trumf fra Eidsiva Energi får du 2 % Trumf-bonus på ditt strømforbruk. Som ny* kunde får du i tillegg en velkomstbonus på 225 kroner.

    Ønsker du å leve mer energismart får du nå 2500 kroner i Trumf-bonus ved kjøp av solcelleanlegg, og 1000 kroner i Trumf-bonus ved kjøp av hjemmelader til elbil.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er strømavtalen sammenlignet med andre selskaper? Bindingstid?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Til alle som lurer på hvor lenge det er siden man byttet til eller fra Fjordkraft (eller andre), så har det kommet en ny tjeneste som heter elhub.no.
    Der får man oversikt over tidligere leverandører, med dato. :)
     
  15. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Det er mest sannsynlig ikke teknisk løsning for å se om du har fått Trumf fra en annen leverandør tidligere. Hadde overrasket meg stort. Anbefaler folk å kjøre på uansett, verste fall så har man en bedre avtale enn i dag.
    Ang. bytte fra samboer: Det kan du gjøre, da får du poeng.
     
    Shyneno liker dette
  16. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Noen her som bruker Gudbrandsdal eller Eidsiva Energi?
    Hvordan er service, og gikk det greit å bytte over?
     
  17. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har Trumf-avtale hos Gudbrandsdal. Helt uproblematisk bytte (selvom Fjordkraft var kjappe på tråden for å gjennomføre avhør om hvorfor jeg sviktet dem...). Ingen Trumf så langt, men venter til første faktura er betalt før jeg begynner å mase. Avtalen har jo ingen binding, så veien ut er kjapp om man er misfornøyd
     
    sam11net liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk denne på eposten nå:
    Trumf-bonusen overføres til din Trumf-konto én gang per måned, normalt i starten av måneden. Første overføring vil altså bli i starten av måneden etter du har betalt din første faktura.
     
    TOSflyer liker dette
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er bare meg som er treig (sikkert) eller er det umulig å logge inn på elhub?
    Kommer bare hit men finner ikke hvordan jeg skal logge inn..
    https://elhub.no/om-elhub/elhub-for-sluttbruker/elhub-web-plugin/
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nå ble jeg veldig usikker selv.
    Finner ikke igjen hvordan jeg logget inn. Tror jeg gikk inn via min egen strømleverandør. Skal sjekke..
     

Del denne siden