Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    E-faktura må du godkjenne.
    AvtaleGiro blir automatisk godkjent og betalt (du må aktivt stoppe den).
     
  2. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, men de fleste betaler jo eFakturaene sine ;)
     
  3. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har fått velkomstpoengene fra GE?
     
    Last edited: 15. nov 2019
  4. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, men de skal komme "ca. en måned etter at du betalte din første faktura". Dette er for meg akkurat i dette tidsrommet, så håper de tikker inn ganske så raskt.
     
  5. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg gjorde i dag et lite regnestykke på dette. Jeg har i dag GE velkomstspot som gir meg -3 øre i påslag (ja minus).

    Jeg skal snart flytte, så tanken var å bestille FK på dagens måler, hanke inn 10k EB, betale 500 kr i bruddgebyr og deretter bestille FK igjen på ny måler og la den gå ut de 6 mnd før jeg går over til noe annet.

    På 6 måneder med ca 7000 kwh i årsforbruk og regnet ut fra dagens strømpris vil det koste meg 566 kr mer å ha FK, kontra å ha GE hele veien. For rundt 500+566=1066 (kanskje jeg må legge på noen kroner ifbm. oppsigelse av første måler) får jeg 20k EB. Jeg kan dog ikke gå tilbake til det lukrative tilbudet jeg har i dag med -3 øre påslag hos GE. Samtidig vet jeg ikke hvor lenge jeg ville kunne ha beholdt det heller. De kan jo endre prisen med 14 dagers varsel. Til og med kundeservice hos GE var overrasket at jeg fremdeles hadde velkomstprisen nå selv etter 6 måneder, men de hadde ikke planer om å forandre den med det første.

    Uansett, syns dere dette virker som en god ide å hanke inn de 20k EB?

    Selvfølgelig, jo lenger jeg går uten den "lukrative" avtalen jeg allerede har, jo "mer" penger vil de 20k EB koste meg.
     
    Last edited: 19. nov 2019
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Om du flytter, så er det ikke bruddgebyr som følge av det. Bare så du er klar over det :) Du unnslipper da de 500kr i gebyr :)
     
    Shyneno liker dette
  7. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Nei, men jeg må vel bryte abonnementet på en eller annen måte før jeg flytter slik at jeg kan inngå ny avtale på ny strømmåler? Hvis jeg tar med meg avtalen videre til ny bolig, så går jeg glipp av muligheten å få nye 10k EB.
    Det er det de stiller som krav til å få de 10k EB, at strømmåleren din ikke har vært kunde av FK på 12 måneder. Mens jeg ser andre steder refererer til person når de betrakter "ny kunde".

    Hele ideen i første melding kommer jo an på hvordan man verdsetter 1 EB poeng. Tatt i betraktning hva de blir solgt for i andre tråder ser de tut som man kan verdsette 7 EB poeng mot 1 krone? Jo lenger man går uten den "lukrative" strømavtalen og på en som koster mer, jo mer vil disse 20k EB poengene koste meg.
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Om du feks flytter på ny adresse og det er hjemme til foreledrene dine så er det fortsatt ikke det samme som å si opp abonnementet. Er bare å velge at du flytter men ikke skal overføre abonnementet til den nye adressen. Gjorde det selv når jeg flyttet :)
     

    Attached Files:

    Shyneno liker dette
  9. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ahaa! Det visste jeg ikke gikk an! Kan man gjøre det selv om man er innenfor en 6 mnd bindingstid uten å få følger for det?
    Og man står da fritt for å velge hvilket som helst strømabonnement på den nye plassen? Da blir det jo enda rimeligere å få inn 20k EB!
     
  10. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg gikk inn på ViaTrumf-avtalen med Fjordkraft i august. Jeg klarer nå ikke å finne igjen informasjon om bindingstid på den avtalen, men mener å huske det kun var tre måneder. Noen som har informasjon om dette? Står ingenting på Min Side på nett hos Fjordkraft.
     
  11. Gullbo

    Gullbo Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Bestilte også den og er veldig sikker på at det var 3 måneder. Har allerede avtalt når neste strømavtale med Norgesenergi skal begynne ut fra det før det er tilbake til Fjordkraft med deres EB avtale.Synd jeg ikke rekker 10 000 poeng kampanjen deres for man kan vel ikke gå direkte fra Fjordkraft til Fjordkraft.

    La forresten merke til Fjordkraft Netthandel som har 8% på blant annet Hotels og Expedia mm. Den har også sporing slik som viatrumf. Er det her mulig å å få et kjøp sporet fra begge sider slik at hvis man bor en del på hotell vil man nesten ha gratis strøm i tillegg til å få trumf som gir EB-poeng?
     
    Last edited: 20. nov 2019
  12. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har erfaring med å oppgi eget EB-nummer til Fjordkraft når abonnementet skal stå på kona? Jeg har hatt EB-avtalen de siste seks månedene på meg.
     
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    null problem.
     
    oyvindm liker dette
  14. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    når får man utbetalt nye 3000 ebp hos fjordkraft hvis en kunde,er det på slutten av året? sakset fra avtalen I tillegg får du 3.000 ekstrapoeng for hvert år du fortsetter med denne strømavtalen.
     
  15. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Dette skjer etter at du har hatt avtalen i 12mnd:)
     
  16. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    Med det avsindige strømforbruket her i hus om vinteren så blir Fjordkraft sin avtale lite lukrativ. Gikk for GE sin trumfavtale og satser på at noen kommer med nytt EB-tilbud innen 6 mnd.
     
  17. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg byttet strømavtale til GE for to måneder siden, og fikk både velkomstbonus og bonus på faktura betalt i oktober ganske raskt. Men novemberfakturaen, betalt 8.november, har jeg enda ikke fått noe for.

    Andre med GE her som har fått/ikke fått trumf for novemberbetalingen sin?
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,521
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk en overføring 15/10, har ikke fått i november. Har heller ikke fått de 225 i oppstartsbonus.
     
  19. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har byttet begge målerne til Fjordkraft. Igjen. Hvor ofte var det de sendte ut poengene?
     
  20. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    annahver tirsdag
     
    sirwinston and Xflipper like this.

Del denne siden