Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, antok det, passer bra at jeg valgte Akraft :) "Nye kunder" regnes som at du ikke har vært kunde hos de siste 12 mnd.
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,037
    Bonuspoeng:
    183
    Ge ringte meg opp etter at jeg forlot de når trumf velkomsten var utbetalt med et langt bedre tilbud som de mente ikke fantes på nettsiden dems. Sa ja til det med overgang etter at Coop har sendt meg 200 i velkomstbonus hos de :)
     
    Shyneno liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Der ringte meg også.
    Tilbudet var ikke veldig bra for min del, de kuttet litt av fastbeløpet, men det var fortsatt påslag på 8 øre/kWt, og for meg som bruker mye strøm var det lite aktuelt. Har byttet til Hafslund Webspot. De har fastbeløp på 29 kr/mnd, og 0 i påslag.
     
  4. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Ok. Så strategien er å bruke "billigste strømleverandør" når prisene er høyest ( og forbruket størst), dvs. Desember-April ?
    Og deretter skifte strømleverandør ( mellom 3 ulike leverandører som gir Trumf-bonus) i perioden April - November ?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Jeg bruker over 4000 kWt/mnd i vintermånedene, mens jeg er nede i under 1000 kWt i sommermånedene. Da har påslaget innvirkning på kostnadene. Bor du i liten leilighet og har forbruk på 100 kWt fordi du har fyring og varmtvann inkludert, da blir fastbeløpet plutselig en "stor" del av regningen.

    Må regne litt på hva du får ut av poengene før du bytter til et dyrere abonnement. Ikke sikkert det lønner seg, selv om du får X antall poeng for det.
     
  6. Janego

    Janego Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Gjennomførte prismatch mot Agva hos Fjordkraft nå i ettermiddag. Agva kjører vinterkampanje nå, med 0 i mnd og -31,5 øre i påslag for nye kunder. Jeg bruker ca 5.000 kWh/mnd i vintermånedene, så det blir gunstig for min del. Har forøvrig binding hos Fjordkraft frem til 25.2 pga seint innhopp på 10k kampanjen i sommer.
     
  7. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Måtte du be om tilbud fra Agva først, eller holdt det bare å vise til tilbudet?
     
  8. Janego

    Janego Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Alt ble gjennomført via Chat på Fjordkraft sine nettsider. Linka til Agva sine sider, og sa jeg ønsket prismatch mot vinterkampanje. Hele prosessen tok ca 5 minutter, og bekreftelsesepost kom nesten i samme øyeblikk som chat ble avsluttet.
     
    Claus liker dette
  9. Janego

    Janego Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har noe mer info om denne;
    https://www.akraft.no/privat-introduksjon/spot-on
    Ser lukrativ ut, også når man går inn på vilkårene. Men antar det er en hake et eller annet sted som ikke er tydelig opplyst? Finner ingenting om varighet av kampanjeperiode, ei heller noe om månedspris og evt påslag etter utløp av evt kampanjeperiode.
     
  10. jarnt

    jarnt Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg spurte Akraft på chat - og da fikk jeg beskjed om at det ikke var noen fast lengde på kampanjepriser. Men om jeg bestilte den dagen, kunne jeg få garanti på to måneder med disse betingelsene (-25 øre). Så det kan være lurt å spørre på chat og ta skjermdump, så man har det skriftlig. Mye negative tilbakemeldinger på FB-siden deres så jeg.
    Jeg valgte forøvrig 1 måned kampanjepris hos GNP
    https://no.gnp.energy/?ref=product.jsp&abonkode=P201

    Så blir det nok et bytte eller to til før jeg satser på Fjordkrafts 10.000 EB-kampanje som jeg antar kommer igjen i mai. Og den kan jo som kjent prismatches når vi kommer til høsten/vinteren.
     
    Janego liker dette
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Er ferdig med Eurobonus avtala sjå Fjordkraft, vurderar Agva Kraft SpotF -25øre men det står ingenting om kor lenge avtala varer.
    Nokon med erfaring?
     
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    113
    Står på forsiden at kampanjen varer i en mnd.
     
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Trudde det kun gjaldt vinterkampanja som er -31.5øre?

    Står ikkje noko om det for SpotF som er -25øre?
     
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager leste feil.
     
    snus_mumrikken liker dette
  15. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Eg sendte dei melding på facebook og spurde litt spørsmål, så får ein sjå kva ein får til svar.
     
  16. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Har hørt bare negativt om Agva. Mulig de har skjerpet seg, men jeg ville tenkt meg om...
     
  17. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er det nok ikke snakk om å bytte til Agva, kun bruke tilbudet til å få prismatch hos Fjordkraft. Jeg ba om Prismatch i går og fikk svar i dag at de ville ha kopi av tilbudet. Sendte de derfor skjermdump for noen minutter siden.
     
    Janego liker dette
  18. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestilte Akraft, måtte deretter skru på varsel for at de skulle sende meg info om prisøkning osv. I mellomtiden så hadde de jo allerede rukket å gjøre endringer på avtalen, men noen snarveier må man forvente med et såpass godt tilbud ;) Min avtale varer i nøyaktig 2 mnd med dette tilbudet, så jeg bytter innen den tid igjen.

    Har hatt Agva tidligere, de er som alle andre som er lavprisselskaper ganske raske på å endre vilkårene. Opplevde for min egen del at jeg ble flyttet over på en veldig dårlig deal sammenlignet med andre selskaper, og at det var vanskelig å holde en fornuftig dialog med kundeservice da jeg hadde behov for det.
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,660
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Er det sånn at GE trumf må knyttes til trumfkontoen til den som står som kunde? Det er samboer som står på abonnementet hos Fjordkraft akkurat nå så isåfall må jeg overføre tilbake til meg.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke svaret på spørsmålet, men du kan koble sammen både Trumfkontoene og eb-kontoene deres, så spiller det ingen rolle hvem som får Trumfen.
     

Del denne siden