bestilt! hvor lang tid tok det før dere fikk poengene? det med at man "mister" eb-avtalen kan hende at vi må betale gebyret..
Bestilt! Så får vi se om det dukker opp noe poeng, har strømregning på 350-400 inkludert nettleie (borettslag med varmtvann og oppvarming inkludert i fellesen), så blir ikke store «tapet» uansett
Ville bare si ifra at Eidsiva betalte ut trumf til slutt, etter mas siden februar! Syns det tok litt vell lang tid men
Har Eidsiva hatt kampanjer der man får trumf utover de 500 som er på viatrumf.no akkurat nå? Isåfall burde jeg kanskje vente, men ellers er det kanskje et greit tidspunkt å bytte. Jeg fikk ikke benyttet meg av fjordkraft-kampanjen som gikk ut igår uansett siden jeg benyttet meg av den som var i våres.
Eidsiva hadde en kampanje ifjor på denne tiden med 225 trumf for nye kunder, samt 2% trumf på forbruket.
Jeg kan bekrefte at det går helt fint å få på samme anlegg flere ganger, bare det er 12 mnd mellom hver gang. Fikk 10k poeng i dag.
samme her. bestilte i går og fikk poeng i dag. siste gang som kunde var juni 2019. Når er det bare å vente 6 mnd : D
Og da kom mine 10 000 poeng også. Bestilte 19.08. og har vært EB-kunde der tidligere også (mer enn ett år siden).
Da spørs det hva som lønner seg....500 trumf på èn gang eller 225 trumf + 2% trumf på forbruket...for min del blir det omtrent det samme iløpet av et år.
Definitivt ikke for min del. Bor i blokk og har fjernvarme. Har funnet ut at Gudbrandsdal Energi gir 225 på trumf.no, men med den avtalen kan man ikke ha vært kunde hos GE eller Eidsiva de siste 12mnd. Det står derimot ikke noe om noe sånt på Eidsiva-avtalen på Viatrumf, så planen er først 225 uten binding, så umiddelbart bytte til Eidsiva og så bytte til Agva når man har fått Trumf av dem. Så får man heller ta bruddgebyret hvis det kommer... Bare 9mnd med påslag er jo 450.
Valgte å gå for bruddgebyr og prismatch i dag. Bruker ca. 10300 kwh årlig, og vil tro at overvekten er nå i vintermånedene -- altså ca. 1000 kwh per vintermåned. Prismatch gir -13,6 øre per kwh, sammenlignet med EB-avtalen til Fjordkraft som gir 6,49 øre + 39 per mnd. Besparelsen på 6 måneder blir da: 6*39 + (0,0649+0,136)*1000*6 = 1439,40 ...altså vesentlig mer enn bruddgebyret på 500 kr...
Matcher dem prisen også til tilbud som egentlig bare er lokketilbud (med 6mnd varighet)? Og er du sikker på at du må betale bruddgebyret når du benytter prismatch? I betingelsene står det kun "Kunden må betale bruddgebyr kr. 500,- dersom strømleveranse fra Fjordkraft i en periode på seks måneder fra leveransens oppstart ikke gjennomføres.".
Du må betale bruddgebyr selv hvis du ønsker å bytte til en annen strømavtale internt hos Fjordkraft uten noen prismatch mot andre. Merkelig nok så ble jeg ikke belastet bruddgebyr i det hele tatt den ene gangen jeg byttet til en konkurrent, dette var riktignok flere år siden og var i forbindelse med flytting.
Var det Agva du byttet til og har de isåfall en bedre avtale enn sommerkampanjen? For med den så er det bare minuspris for strømmen i en måned: https://www.agva.no/stromavtale/agva-spot-sommerkampanje-2020/
Byttet til Agva Kraft som har denne prisen i 6 mnd: https://www.strompris.no/#/?gridId=5&gridName=HAFSLUND+NETT+AS
Dette kan lønne seg veldig for min del. Er det bare å ta kontakt med de i chatten? Og de 10k Eurobonuspoeng som man har fått ved signering, de skjer det ingenting med?