Argumentasjonen for at jeg måtte betale bruddgebyr var nettopp det at jeg allerede hadde mottatt 10k EB, så tviler på at de kan trekke dem tilbake.
Min erfaring er motsatt, men som sagt.. Det var i forbindelse med flytting så det kan ha vært anderledes
Tror det blir den på meg også. Man blir flyttet over på en avtale med påslag etter 6 måneder, så da må man passe på. De har en som gir 20 øre i avslag på spotpris også, men den gjelder bare ut 2020 så vidt jeg kan skjønne? Litt vanskelig å lese ut fra nettsiden. Men jeg tolker navnet 2020 til at den gjelder ut året? https://www.agva.no/stromavtale/agva-strompris-2020/
En tanke: når man først må betale bruddgebyret for å få prismatch, hvorfor ikke bare bytte til den andre leverandøren? Da vil det bli kortere tid til neste gang man kan bli kunde til fjordkraft igjen og få 5/10k poeng. Om jeg bryter nå, har jeg ca 5 mnd igjen av bindingstiden, men til gjengjeld blir også venteperioden til neste mulighet å få poeng bare 12 mnd og ikke 17.
Godt poeng. Og, hvis man tenker å bytte til en billigere avtale uansett, så er det like greit å bytte så fort som mulig, så man ikke må betale bruddgebyr OG dyrere strøm mens man venter. Jeg byttet til Agva i går, da jeg har fått Fjordkraft-poengene. Sparer inn bruddgebyret på 500kr i lavere strømpris.
Fjordkraft gir no 5000 EB, men forstår at dei av og til gir 10 000 EB, er det noko mønster eller tips rundt når dette skjer?
Da ramlet 10 000 poeng nok engang inn på samme strømmåler som jeg har fått på 4 ganger tidligere siden 2019. Bytter til Agva nå
Da har jeg også fått 10 000 poeng, samme måler som både jeg og kona har brukt noen ganger tidligere. Veldig kjekt
Kom inn 10000EB poeng fra Fjordkraft her i dag også. Tok ca 14 dager så kan ikke klage. Bare småtteri med poeng i coronatiden så fint med en sånn poengboost. Da blir det å vente 6 måneder til leverandørskifte
Imponerende at du har fått så mange ganger da. Trodde man måtte vente 1 år mellom hver gang for å få poeng og det er jo 6 måneders bindingstid for å unngå bruddgebyr.
Jeg synes vi bør avstå fra å lese slike bøker, ellers blir det "bruddgebyr" på oss alle mann. Å få strømavtaler 3-4 ganger pr år er i beste fall en exploit, som iløpet av tid bare vil få strømselskapene til å kutte vekk alt av slike avtaler. Slapp litt av folkens..
Det viktigste er vel å «bruke» exploits så lenge det finnes, de blir jo som regel borte ... Ikke noe vits å slappe av her! Tenk på alle exploits som aldri når IF...
Da har jeg hatt Fjordkraftavtalen (10 000EB poeng) siden februar, nå går jeg over til Viatrumfavtalen med Eidsiva og får 500 Trumfkroner / 6750 EB. Det er 9 mnd bindingstid på den så får jeg se hva det blir etter det....