Derfor venter man til de 10K eb poengene er på konto. Så endrer man strømavtale i neste faktureringsperiode. Når man har endret avtale kan man prismatche tilbake i tid mot en av de avtalene som har minus påslag.
Jeg sendte en e-post i forkant og spurte, og fikk til svar 12 mnd og at jeg var "innafor". Jeg kunne da bare bestille ved å besvare e-posten, og de hadde fra forrige gang alle data de trengte. 10.000 EB kjapt og greit på konto.
Er veldig ulik praksis hos Fjordkraft hvor ofte man kan få disse kampanjene. Det som er bekreftet er at man får nye poeng ved hvert nye målenummer. Flytter man ofte kan det bli bra. Fikk også nye poeng når det ble rullet ut ams målere. Et smart triks er i tillegg flytte anlegget over på fruen annen hver gang. Jeg tror jeg har fått dekket en biz billett til LA av Fjordkraft,fra de startet med disse kampanjene
Nettop. Du kan bare prismatche en gang per faktureringsperiode. Og du kan ikke legge på andre typer tilbud hos Fjordkraft i tillegg. Bruddgebyret du spør om utløses hvis du bryter bindingstid.
"Om du sier opp avtalen i løpet av de første 6 månedene vil du få et bruddgebyr på 500 kr." Man sier jo den opp om man prismatcher og bytter til en annen avtale. Sikker på du ikke får 500 kr i bryddgebyr på neste faktura?
Poenget var at man kan matche i 6mnd, ikke bare 1 mnd Jeg har en nabo som har like antall m2 som meg. Han har betalt ca 4K for strømmen i år, jeg har dratt inn 20K eb poeng + ca 2500 i kickback/viatrumf avtaler Ender opp 2020 i ca 2500 pluss og 20K eb poeng i total strømforbruk, hvem hadde trodd det på nyttårsaften
Det er bare jeg som er litt dust(kranglete). Du har et godt poeng. Derfor prismatchet jeg selv til en avtale som skal gi meg god pris i 6 måneder. Selv om min avtalelengde bare er på 3 måneder.
Det er en god ide. De beste avtalen ser jeg nå ligger på -14,60, det tyder på gratis strøm selv i perioden det pleier koste mest. Da har du sikret deg kommende 6 mnd, om du ser en bedre avtale etter avtalelengden din er det bare bytte leverandør. Og min sammenligning med naboen var bare et lite stikk siden jeg vet han smugleser her inne
Ble oppringt av en selger fra Fjordkraft i oktober en gang og gikk over til dem med EB-avtalen. Men jeg fikk aldri de 5k poengene jeg skulle få, så når 10k-kampanjen kom, så ringte jeg dem, å klaget på at det tok ekstremt lang tid og spurte om det var mulig å få 10k poeng siden jeg har ventet så lenge. Fikk mail et par dager senere om at det dessverre ikke gikk og noen dager etter det igjen kom 5k poeng inn på konto. Ser nå at jeg fikk 5k poeng til forrige uke, så ser ut som at det ordnet seg likevel.
Angående bruddgebyret kan jeg si at jeg heler ikke måte betale den etter prismatch. Jeg fikk mine 10 000 poeng og ble etterpå matchet til negativt påslag i 6 mnd. Nå har jeg fått 3 fakturaer uten bruddgebyr. Vilkårene lyder slikt: "Kunden må betale bruddgebyr kr. 500,- dersom strømleveranse fra Fjordkraft i en periode på seks måneder fra leveransens oppstart ikke gjennomføres." Jeg tenker at vilkårene godt kan tolkes i kundens favør. Akkurat nå leveres jo fremdeles strøm fra Fjordkraft - og jeg har ingen planer om å bytte. Veldig hyggelig at strømregningen stort sett bare består av nettleien.
Da er Fjordkraftavtalen nede i 5000 velkomstpoeng igjen Får bytte til Kraftriket eller Norgesenergi mens man venter på ny kampanje... (Bruddtiden hos Eidsiva gikk akkurat ut)
Du kan eventuelt få "gratis" strøm her: https://www.agva.no/stromavtale/agva-strompriskampanje/ (-12 øre i påslag i 6 måneder) https://www.agva.no/stromavtale/agva-spot-hostkampanje-2020/ (-32 øre i påslag i 1 måned) Husk å endre til noe annet før det har gått 6/1 måned.
vilkåret er jo klart og tydelig at det er strømleveranse( kundeforhold) hos Fjordkraft som kreves. Det står ikke noe om hvilken avtale en må ha hos Fjordkraft. Avtalen sier også klart at kunden har rett til prismatch. Så jeg ser ingen grunn til bekymringen om bruddgebyr.
Jeg har en avtale hos dem på 6 måneder, hvor jeg får -13,5 øre påslag. Har stort, gammelt hus, og bruker mye strøm. De to første fakturaene jeg har fått har vært på 0, med penger til gode på neste faktura. Nettleien er som vanlig, selvfølgelig, men det må man jo betale uansett leverandør av strøm.