Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg ikke husker feil så har dessverre både SAS (onlineshopping.flysas.com) og Trumf inngått avtale med SAS som gjør at ingen andre strømleverandører får slippe til. Før Trumf startet med Fjordkraft på trumf.no i tillegg til ViaTrumf var det litt fler på sistnevnte, men de er nå borte :(
     
  2. vanillacoke

    vanillacoke Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har benyttet seg av "Reisestrøm" fra Norgesenergi for 1000 cashpoints? Finner ingenting om bindingstid så virker jo fristende.
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Fjordkraft kjiper enda mer inn på Trumfavtalen sin.
    Denne avtalen kunne til dels forsvares med 2% Trumf bonus, med 1% så tror jeg det blir og bytte leverandør.

    Skjermbilde 2022-12-14 124448.png
     
    haifinn, Frode789 and Teknolai like this.
  4. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg tenkte det samme når jeg fikk den mailen. Men det er vel ikke lenger noen strømleverandører som gir Trumf/EB, er det?
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    joda, men ingen bra:
    Agva: https://onlineshopping.flysas.com/no/agva-kraft/19594/
    Fjordkraft :) https://onlineshopping.flysas.com/no/fjordkraft/18784/
    Ishavskraft: https://onlineshopping.flysas.com/no/ishavskraft-strøm/19498/
    Men bedre avtale hos NCC: https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/partnere/ishavskraft
    Elkompis: https://onlineshopping.flysas.com/no/elkompis/19598/
    Norgesenergi: https://onlineshopping.flysas.com/no/norgesenergi/18324/
     
    eventyrer, cooolcatz and Teknolai like this.
  6. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43

    Takk for en bra liste! Men det var jo ganske begredelig med utbytte, selv om Agva kraft kanskje er verdt det? 1500p og -8øre/kWh første måned. Og det ser for meg ut som det ikke er noen bindingstid?
     
  7. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Apropos Fjordkraft; når bruker dere å få utbetalt den månedlige 2%-bonusen? Er det ved utstedelse av faktura, ved forfall, eller noe annet?
     
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nylig prøvd å benytte et kampanjetilbud fra Agva. To uker etter signering kom det brev i posten om at jeg allerede hadde benyttet meg av en kampanjepris tidligere og jeg derfor ikke fikk innvilget avtalen. Det er i hvert fall greit å tenke på. Mulig man kan bruke kampanjene etter at noen måneder/år har gått?
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Kan melde om Saga Energi, som ikke gir Trumf, men -5 øre i påslag i 12 måneder. Det er vel mer lønnsomt enn en del av disse andre "tilbudene" om man bruker en del strøm.
    https://sagaenergi.no/str-mavtaler/spot-med-kundeutbytte

    Litt usikker på hvordan avtalen er etter et år, da det er et mulig "kundeutbytte", og påslaget øker med 10 øre. (Til 4,9 øre). Men det får folk finne ut av sjæl.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    beste avtalen j har funnet i og med at Fjordkraft avtalen gikk ut for hele familien
     
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Sagaenergi har en måneds pris på 39 kroner, dvs 468 i året samt at de ikke tilbyr nettleie på samme faktura. Noe som trekker veldig ned i disse strømstøtte tider.

    Jeg anbefaler Vibb.no, de har 0,- i påslag, 0,- i månedsgebyr og 3 års prisgaranti.

    Om man bruker vervelinken under vil begge bonusnisser få avslag på 300,- på første fakturaer. Så er det bare fortsette vervingen og ha gratis strøm langt ut i 2023:)

    https://verving.vibb.no/id/66f3ddb7...5DIFQ8_Gt_JZjH96IEiheF74wAOOk4pb4xNnrz3sUizcM

    Pass på i evt bestillingsprossesen og huk av om man ikke ser behov for appen vibb+, om man ikke ser behovet for den.

    Kan bekrefte at verving fungerer:)
    SmartSelect_20221214_215734_Gmail~2.jpg



    [​IMG]
     
    Last edited: 14. des 2022
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Når man bruker en del strøm, så blir de 39 kronene forsvinnende i regnskapet.

    Fordelen med å ikke ha nettleie på samme faktura, er at man får en større regning å betale, så man får mer poeng via Bill Kill. (Og forbruk på Amex)

    Så der er vi (som på det meste annet) helt uenig.

    Verving skjer i dertil egnet tråd, ikke her.
     
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Folk må selv regne ut hva som lønner seg for hver enkelt. Mange har fks inkludert varmtvann og fyring i fellesleien (brl) Om man rekrutterer litt verving er det ingen tvil i mitt tilfelle. Istedenfor linke til verve tråden, la jeg den eller i tråden, om vibb viser seg være aktuell for noen IF-ere.
    Ble selv vervet av en kollega, som har vervet seg selv gratis strøm minst frem til sommeren :)
     
    Last edited: 15. des 2022
  14. Kallingen

    Kallingen Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg vil STERKT advare mot Agva Kraft. De forhåndsfakturerer (estimert) for to måneder. Etter oppsigelse var det et mareritt å få dem til å betale tilbake pengene.
     
    Teknolai, jonss, Maggie and 1 other person like this.
  15. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for advarsel! Da utgår det glatt!
     
    Kallingen liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville aldri kjøpt kraft fra en leverandør som ikke produserer kraft selv!
    Jeg ville aldri kjøpt kraft hos en leverandør som forhåndsfakturerer.
    Med volatile kraftpriser er konkursfaren større for dem som alltid må kjøpe kraftkontraktene på Nordpool .. !!

    Jeg har i mange år handlet kraft direkte fra meglerbordet i jobben.
     
    jonss liker dette
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Har man inngått avtale med Fjordkfraft siste 12 måneder, og fått brev om angrefrist 9. Desember, har man nå mulighet til å gi de en skikkelig "takk for sist" etter å ha fjernet trumf opptjenng på beløp utover strømstøtte, samt senke opptjening fra 2% til 1% i tilleggg har de i min avtale tid økt påslag fra 3,9 til 4,9kwh og økt månedspris fra 39 til 49


    Angrefeil kan gi gigantsmell for strømselskaper
    Strømselskaper risikerer å måtte betale tilbake inntil ett år med strømregninger, dersom de ikke har informert kunden på korrekt måte om angrerett.

    Ifølge Europower kan 100.000 kunder være rammet av at strømselskapet ikke har informert om angrefrist på korrekt måte.

    Det betyr at strømselskapene enten gjorde feil da de opplyste om angreretten da avtalen ble inngått, eller at de ikke opplyste om angrerett i det hele tatt.

    Strømselskapene kan ende opp med å måtte tilbakebetale alt kunden har betalt i strømregning. Ifølge Europowers utregninger kan strømselskapene til sammen skylde kundene opp mot 1 milliard kroner.

    Flere store strømselskaper skal nylig ha sendt ut meldinger til kunder om angrefristen. I disse sakene løper angrefristen fra kunden har mottatt en slik melding.



    Angrefeil kan gi gigantsmell: Strømkunder kan kreve tilbake inntil ett år med regninger


    Forbrukerrådet: Ja, man kan faktisk få gratis strøm

    Strømselskapene kan skylde kundene opp mot 1 milliard kroner.

    Forutsetningene for regnestykket er forbruk som en privatkunde hos Fjordkraft i år, og at kundene har tegnet avtaler gjennom året.

    Hvis de 100.000 kundene alle har sittet i avtalene nesten ett år, er risikoen til strømselskapene på opp mot 1,8 milliarder kroner, ifølge Europowers regnestykke.

    Beregningen kompliseres av strømstøtten.

    Må betale tilbake om kunden angrer
    Etter 12 måneder og 14 dager faller angreretten uansett bort. Men sitter du i en strømavtale inngått for mindre enn 12 måneder siden, og strømselskapet ikke har opplyst om angreretten på riktig måte, kan du altså angre og få alle pengene tilbake.

    Når kunden bruker angreretten, er paragraf 24 i angrerettloven tydelig:

    «Den næringsdrivende skal tilbakeføre alle betalinger som er mottatt fra forbrukeren.»

    Hva betyr dette for forbrukerne?

    – Forbrukere som trer ut av avtalen mens angrefristen løper, kan kreve pengene tilbake for strømmen som er brukt i perioden, skriver seniorrådgiver Thomas Iversen i Forbrukerrådet i en e-post til Europower.

    – Betyr dette at, dersom angrefristen har løpt i 11 måneder, og kunden da tar i bruk angreretten; må strømselskapet da betale tilbake pengene de har fått fra kunden de siste 11 månedene?

    – Ja, svarer Iversen.

    Direktør i Forbrukertilsynet, Trond Rønningen, bekrefter at kunden har rett til å gå fra avtalen så lenge angreretten gjelder. Strømkunder som vil gjøre angreretten gjeldende, må kontakte strømselskapet, forklarer han.


    – Får man faktisk gratis strøm i denne perioden dersom man angrer før angrefristen er ute?

    – Ja, hvis du benytter angreretten sin i slike saker, skal du få gratis strøm i perioden. Dette er også bekreftet gjennom avgjørelser i Elklagenemnda.

    – Må kunden gjøre noe for å få refusjon, utover å angre på avtalen?

    – Nei, så lenge du har angret i tide, så skal selskapet refundere innen 14 dager. Du trenger ikke spesifisere kravet, da selskapet uansett har oversikt over det som er betalt, sier Iversen
     
    Last edited: 21. des 2022
    haifinn liker dette
  18. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,529
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg sendt oppsigelse- så får vi se hva de svarer

    EDIT: Hvis noen vil verve meg til talkmore strøm så send en pm
     
    Last edited: 21. des 2022
    Lars J liker dette
  19. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en fått bekreftelse på refusjon fra Fjordkraft enda eller en form for tilbakemelding? Angret innen utløpet av ny frist som løp fra 9.desember, men null svar på mail. Skjønnt de har 14 dager på seg til å betale ut, fra dag 15 løper forsinkelsesrenter. ;)
     
  20. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    12,529
    Bonuspoeng:
    183
    Her er svaret jeg fikk:

    Vi har registrert at du ønsker å angre,

    Vi sier da opp din strømavtale, og du vil bli lagt på leveringsplikt hos din netteier. Du må selv kontakte den leverandøren du ønsker og bestille strøm fra dem.

    Riktig god jul

    Med vennlig hilsen

    Ikke et ord om noen tilbakebetaling...

    Har meldt meg på Talkmore strøm. Ingen her ville verve meg, så da kan jeg verve nye kunder for 500kr til begge:)
     
    EndreD liker dette

Del denne siden