Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,523
    Likes mottatt:
    13,477
    Bonuspoeng:
    183
    Fristen var i desember
     
    XIII liker dette
  2. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    1,268
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk 20000 Eurobonus poeng inn på konto under 1 time etter at 2 strømavtaler var flyttet til Fjordkraft på ekstra trumf kampanjen som pågår nå......

    Det gikk rekordfort.....
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,871
    Likes mottatt:
    2,122
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, dette fikk meg til å regne litt. Lenge siden jeg var hos Fjordkraft.

    Jeg har to avtaler, og mitt forbruk er i sommerhalvåret relativt lavt så det litt høye påslaget gir ikke dramatisk utslag - skal binde seg 6 md til Fjordkraft er det akkurat nå..

    Kommer til at dette blir rimelige EB-poeng selv om jeg vil betale mer hos Fjordkraft enn jeg gjør hos mine to ulike (!) leverandører hvor jeg har hhv. 0 og 1 øre påslag på spot, og lavere månedsavgifter enn Fjordkraft. Jeg kommer til at strømmen for 6 måneders bindingperiode hos Fjordkraft vil koste meg knapt 700 kr mer enn jeg betaler i dag (i sum for begge), og får i retur 20.250 poeng pluss noen ekstra poeng for månedlig fakturert (småtteri). Kalkylen er basert på det antall kwh jeg forbrukte samme måneder i 2022.

    Jeg sammenligner da mot det jeg betaler i dag og tar ikke i betraktning potensiell besparelse på noen hundrelapper om jeg i stedet hadde byttet til rimeligste leverandør, da det er noen få som i dag er rimeligere enn mine.

    En alternativ måte er å si at en betaler knapt 700 kr for 1500 trumfkroner som også er rimelig lønnsomt (enten man bruker de på EB eller til å kjøpe øl for).

    Om noen skulle mene jeg har bommet på noe her - let me know, jeg har ikke flyttet enda.... kampanjen går til 13. mars :oops::cool:
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg ikke tar feil så har Fjordkraft aldri krevd inn noe gebyr for å bryte avtalen, selv om man bytter til noen andre før bindingstid er over og selv om de påstår de gjør det. Bytter man internt i Fjordkraft derimot er saken en annen. Vil man være 100% sikker på å ikke få gebyr kan man melde "flytting" til samboer.
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    1,268
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn jeg tenker også. Det blir en ~10-12 øre / kw over det andre billigere avtaler kan ha - som ikke blir særlig mye over perioden. I mitt tilfelle ca 50 kroner måneden per måler. Så billige poeng.

    Ellers ser jeg at Trumf kronene kommer inn under 60 minutter etter at bestilling er lagt - så så hvordan de håndterer det hvis jeg nå angrer på angrefrist er jeg usikker på. De får jo ikke trukket de kronene tilbake igjen. Men det er jo en litt "ufin" måte å oppføre seg på tenker jeg.
     
  6. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    635
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte under tilsvarende kampanje i fjor. Nesten umiddelbart ringte mitt tidligere strømselskap opp med en kampanjepris om jeg ikke skiftet, så jeg valgte å bli. Men pengene fra Fjordkraft ble værende.
    Var forberedt på å få minus på trumfkonto og å måtte betale inn, men hørte aldri noe.
     
  7. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    det var en nettside der man kunne se oversikt over sine strøm avtaler i de siste årene. noen som husker hva det heter?
    litt vanskelig å finne ut når var siste gang jeg var hos fjordkraft
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,061
    Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Elhub.no gir historikk over strømavtaler på måleren din.
     
    XIII liker dette
  9. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,127
    Likes mottatt:
    1,806
    Bonuspoeng:
    113
    Hjertelig takk. Fikk endelig svar på når jeg var hos FK sist, som var 10 mars i fjor. Ergo får benyttet meg av 750-kampanjen denne gangen (avsluttes 13 mars)!
     
  10. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    er det andre med samme erfaring?
    jeg bestilte i går ettermiddag og det er helt stille her
     
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fortsatt slik at man ikke kan ha vært kunde de siste 6 månedene for å være "ny kunde"?
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,121
    Likes mottatt:
    58,901
    Bonuspoeng:
    293
    upload_2023-3-2_12-47-24.png
     
    mrt liker dette
  13. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,001
    Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Fastprisavtalen utløper 14 mars, passer perfekt å bestille dette siste dag av kampanjen og få noen billige bonuspoeng i sommerhalvåret. En liten leilighet på 65m2 bruker meget begrenset med strøm de neste 6mnd.
     
  14. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    svar fra chat:
     
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen her si hvor lenge det tar før Fjordkraft dukker opp i ViaTrumf? Jeg har bestillt strømavtalen med ViaTrumf, leveransen her begynet, men kjøpet dukker ikke opp i ViaTrumf.
    Det går heller ikke å sende en henvendelse, da Fjordkraft heler ikke står i listen over butikker jeg har besøkt. Det er jo litt rart for meg.
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    183
    Fjordkraft dukker ikke opp i viatrumf lenger. Eneste grunnen til at den er listet på viatrumf.no er at folk som ikke har fått med seg at avtalen er flyttet til trumf.no skal få det med seg. Det linkes dit isteden og utbetaling kommer opp som "Fjordkraft" under kvitteringer istedenfor som viatrumf.

    Det er ingen måte å se om bestilling er registrert og trumf på vei, men ifølge faq på fjordkraft sine sider for avtalen skal velkomstbonus utbetales "innen kort tid etter bestilling". Hvis det ikke har kommet før du får utbetalt trumf for forbruk på første fjordkraftfaktura ville jeg kontaktet kundeservice.
     
    themichael liker dette
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for god svar! Da er sikkert alt i orden, jeg kom jo inn på en Fjordkraftside med Trumf-branding og sist jeg hadde avtale med dem er 13 månedet siden. Det er bare slik at avtalen er såpass dårlig at jeg gjerne ønsker å komme meg ut så snart som mulig igjen. Jeg skal egentlig bare veksle 500 kroner i bruddgebyr inn i 500 trumf kroner :p.
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du blir belastet bruddgebyr engang.. Jeg har aldri sett noe til dette når jeg har byttet til andre leverandører for tidlig, men fjordkraft kundeservice ville ha det for å bytte til en bedre avtale hos dem. Gjett hva jeg gikk for :D
     
    jonss and themichael like this.
  19. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    261
    Likes mottatt:
    503
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener det tok bare en dag eller to etter oppstart før trumfen var inne på kontoen min.
     
    themichael liker dette
  20. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har Fjordkraft og skal flytte til nytt hus. Teller det som ny "kunde" pga ny strømmåler nr?
     

Del denne siden