Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    183
    Ja og nei. Fjordkraft betaler ut velkomstbonus en gang per kundeforhold per strømmåler opp til 5 strømmålere. Så med mindre du har flyttet veldig mye de siste par årene så skal du være trygg ;)

    https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/trumf/trumf-vilkar/
     
  2. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Men når jeg informerer Fjordkraft at jeg flytter og begynner med den på nytt hus får jeg ikke noe velkomstbonus?
     
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg svarer meg selv: I dag kom 500 Trumf kroner inn på kontoen, ca. tre uker etter bestillinger.

    Slik jeg ser det fins det ikke noe andre avtaler med Trumf eller EuroBonus ut på markedet akkurat nå? Har noen erfaring om velkomstbonusen fra Coop/Los på 200 kroner kan fåes to ganger? Dem skriver en gang per husstand. Men det betyr jo ofte bare at det må ha gått 12 måneder siden sist man må ha vært kunde.
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    945
    Likes mottatt:
    720
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble nektet velkomstbonus fra LOS i 2021, og hadde på det tidspunktet ikke vært kunde siden 2019. Forsøkte å klage, men de henviste bare til vilkårene som ikke hadde noen tidsbegrensning.
     
    themichael liker dette
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    183
    Med strømselskaper har man alltids mulighet til å bytte til noen andre og så "klage" til selgeren som ringer deg rett etter de får beskjed om at de mister deg som kunde. De har som regel høyere budsjett og vilje for sånt enn kundeservice :D
     
    jgroneng and themichael like this.
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok sant! I fjor har jeg byttet fra Fjordkraft tre ganger - og hver gang fikk jeg 500,- i avslag på neste strømregning. Til slutt lurte jeg virkelig på om dem ikke skjønte tegninga? Men ved leverandørbytte nummer fire var det til slutt ikke flere anrop eller epost. Samtidig har jeg ikke noe særlig glede av å snakke med strømselgere for å si det sånn.
     
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,346
    Bonuspoeng:
    183
    Da bør du klage dem inn for Datatilsynet på grunnlag at de beviselig lagrer personopplysninger lengre enn de 6 månedene som er tillatt og at de i posten åpenlyst innrømmer lovbruddet ovenfor deg.
     
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    Primærdokumentasjon som fakturaer og lignende må dem vel uansett lagre i minst 5 år (selv om det da er til ulempe for meg som er på bonusjakt)?
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    EDIT: Jeg har i etterkant oppdaget at betaling via Let's Pay - både med SAS MC eller Vipps og SAS MC - føres som "Kontantuttak". Det ble hverken beregnet renter eller gebyrer, men ga heler ikke poeng. Beklager at jeg har skrevet dette feil!

    Når det gjelder strøm fra Å Strøm (tidligere LOS) kan jeg fortelle at det er mulig å betale med kredittkort.
    Jeg glemte å godkjenne siste faktura i nettbanken og i dag, 10 dager etter forfall, kom det en "har du glemt oss?" SMS med lenke for kortbetaling via letspay.no. Jeg er veldig skeptisk når betalingslenker sendes på SMS, men beløp og fakturanummer i SMS var riktig.

    Siden Å Strøm fakturerer strøm og nettleie sammen går det å betale begge deler med SAS Mastercard. Det ble forresten ikke plusset på noe renter eller gebyrer.
     
    Last edited: 30. nov 2023
    Cumulus, Rapolo, Teknolai and 2 others like this.
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    2,706
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes det en måte å betale med kort for dem som betaler på tiden?
     
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg fant i hvert fall ingen på hjemmesiden. Mulig dem har det i appen?
    For så vidt er jeg enig at det ikke er en helt ryddig prosess å være 10 dager for sent ut hver eneste faktura. Samtidig tror jeg ikke at det blir et stor problem mtp. den intensive konkurransen blant strømselskapene. At det har invirkning på personlig kredittscore kan jeg heller ikke tenke meg (korriger meg gjerne om jeg ligger feil!)
    Men ja, helt komfortabel er jeg ikke med det. Selvsagt bør man ha kontroll på at man har betalt maks. 13 dager etter forfall.
     
    Cumulus and Rapolo like this.
  12. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk akkurat mail fra fjordkraft om at avtalen blir dyrere.
    Hvor er det best å bytte til for å få noe trumf/eurobonus eller lignende i dag da?
     
    Shyneno liker dette
  13. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke så mye,men nå får vi 1500EB for "sponset-strøm" avtale i 1 år uten bindetid hos Agva,gjennom SAS Online Shopping.
    HUSK å velge RIKTIG avtale av deres avtaler som alle ser ganske like ut.
    Riktig avtale er : Agva-Spot-12.
    Husk papirfaktura sendes bare hvist du ikke oppretter efaktura etter 1ste betaling.
    Også husk og bytte til ANNEN leverandør etter ca Ti-Måneder,da bytte noen ganger tar lengre tid en man tror.
    https://www.agva.no/stromavtale/agva-spot-12/
    • Timespot med avslag på -2,5 øre/kWt
    • Papirfaktura kr 59,-
    • Etterskuddsvis fakturering
    • Avtaleoppstart forutsetter godkjent kredittvurdering
    • Ingen binding eller månedsavgift
    • Max estimert årsforbruk 30 000 kWt
    Må bestilles gjennom SAS Her :
    https://onlineshopping.flysas.com/nb-NO/butikker/agva-kraft/01896312-641d-7148-ab2e-629e3ddaed1b
     
    Last edited: 30. nov 2023
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Får man pr måler, tro…
     
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    Utmerket, nettopp bestilt :D.

    Noe annet: Jeg skrev tidligere at det var mulig å betale med kredittkort hos LOS/Å Strøm. Det har visst seg at betaling med SAS MC eller Vipps føres som kontantuttak. Jeg har ikke betalt renter/gebyrer, men fikk heller ikke poeng. Beklager! Jeg har redigert innlegget mitt lengre opp. Ettersom LOS øker både påslag og månedspris er det ikke lengre noe grunn å være kunde der, så det passer fint med Agva.

    Jeg har vært kunde der tidligere og den gangen var det slik at man regnes som ny kunde etter 12 måneder.
     
    FlyMCO liker dette
  16. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips om dette! Kan bekrefte at det samme gjelder med DNB Mastercard (via Vipps). Det ser slik ut i nettbanken, som tilsier at kjøpet ikke har gitt bonuspoeng:
    upload_2023-11-30_23-0-0.png
    Prøvde først å betale via Curve, men de krevde at betalingen gikk gjennom Curve Fronted. Som kanskje betyr at hvis du har det inkludert, får du poeng via Fronted?
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    183
    Får du ikke poeng direkte får du det heller ikke via Curve Fronted. De endrer ikke transaksjonstype for betalingen, de gir deg bare mulighet til å betale til tjenester som har sperret betaling med kredittkort.

    Det er en liten mulighet for at Strawberry Mastercard gir poeng. De gir jo poeng for Bill Kill som også registreres som kontantuttak, men ikke for Vippsoverføringer, så det spørs.
     
    themichael and Teknolai like this.
  18. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Som vanlig hos sas-shopping portal så står det,kun en gang pr EB-Kunde.
    Men hos agva kan du tegne denne avtalen på 2 fokjellige målere,bare ikke noen av målerne har vært kunde siste 1 år. Men man får bare 1500EB en gang pr EB konto.
     
    mrt liker dette
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel kanskje mulighet med point share og samboer
     
    mrt liker dette
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    3,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ja vel, det gikk ikke så bra. Sikkert to år siden jeg var kunde der sist, men dem ville ikke ha meg.

    upload_2023-12-6_13-29-37.png
     

Del denne siden