Sa opp min avtale pga Fjordkraft satt ned trumf fra 2% til 1 %.
Uten annen grunn enn at det er høye strømpriser. Kunden har 0 å si- bare å godta..eller?
Fikk en deilig strømregning på 9300,- for 1-24 desember- de gadd ikke trekke fra strømstøtte. Fikk beskjed om å fikse det selv via Lede.
De hadde også "regnet seg til" at min snittpris var 407 øre pr kilowatt i snitt- noe som høres jækla høyt ut?
Deilig da og gi de en "takk for sist" ved å kreve tilbakebetaling pga brudd på angreretten.
Har vært kunde siden juni.
Svar fra Fjordkraft:
Viser til din henvendelse datert 21.12.2022, hvor du benytter deg av din angrerett og fremsetter krav om tilbakebetaling av dine strømkostnader som følge av mangelfull informasjon om angrerett.
Vi ønsker å understreke at alle våre kunder har fått informasjon om angrerett forut for avtaleinngåelse. Det gjelder også i ditt tilfelle. Vi retter oss imidlertid etter Forbrukertilsynets lovtolkning som slår fast at denne informasjonen i noen tilfeller har vært mangelfull.
Vi bekrefter at du har utvidet angrerett og krav på tilbakebetaling.
Virkningen av at du har benyttet deg av angreretten
Din strømleveranse opphørte 24.12.2022. Fra denne datoen har du enten leveringsplikt fra din netteier eller strømleveranse fra en annen leverandør. Hvis du har leveringsplikt fra din netteier må du selv kontakte den strømleverandøren du ønsker og bestille strøm fra dem så snart som mulig.
Vi går nå gjennom ditt kundeforhold og eventuelt utestående faktura hos oss og beregner beløpet du skal få utbetalt.
Tilbakebetaling vil skje til samme konto som vi har mottatt dine betalinger fra. Når beregningen er klar, vil vi sende deg en oversikt som viser utregningen for det beløpet du får utbetalt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Særlig...
Vis alt...