Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,410
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde det bare vært så vel, bookes gjennom reisebyrå når det ikke er snakk om en-netters stays...

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,846
    Bonuspoeng:
    293
    Ah.. det tenkte jeg ikke på.

3. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,030
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke dumt å sende en mail til han Head of Loyalty fyren. Men hvis det er sånn at overgangen til Spenn bare har slått negativt ut for "oss", og at Strawberry ikke har merket noen nedgang totalt sett, så hjelper det nok lite...

Dersom de faktisk har merket seg en nedgang så burde de jo ha gjort mange analyser allerede og satt i gang / planlegger tiltak.

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    293
    Du mener tiltak som å uoppfordret betale ut spenn i gave på en tilfeldig tirsdag i Januar? For det har de allerede startet med.

Antar at det må litt mer til for å stilne kritikk :p

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sverger må være noen gjøkunger som finner på slike tiltak for å få tilbake lojale kunder. Altså, jeg sluttet ikke å bo på Strawberry fordi jeg ikke fikk 1000 spenn i gave. Det handler om totalen - altfor lite tilbake til lojale kunder. Selv 1000 spenn hver 2. måned gir meg nok til 1 overnatting etter 2 år. Takk og fravel.

Juni 2025 bestemte jeg meg for å si hadet til Strawberry. Sa opp deres MC, sluttet helt bo hos dem og ga opp jakten på lifetimegold/platinum. Så virkelig ingen verdi i det.

Trodde jeg skulle savne Strawberry etter overgang til Scandic, men er faktisk ekstremt fornøyd med det meste hos Scandic at jeg nå også utelukkende bruker dem på private reiser. Nå er jeg så innarbeidet med Scandic at hvis Strawberry reverserer alt så tror jeg ikke at jeg kommer tilbake så lett tilbake.

6. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,048
    Bonuspoeng:
    183
    Etter over 1 år med spenn har jeg (endelig) fått gjort mine første spenn-bookinger. 12402 spenn for en natt på Comfort Bodø som var til salgs for ca 1500 NOK, og 13792 spenn for en natt på Comfort CPH som var til salgs for 1449 DKK. Over 30% bedre verdi å bruke spenn i Danmark da, ikke ulikt som det var med poeng før.

Hadde sikkert hatt råd til flere netter om de hadde beholdt det gamle poeng-systemet, men vil uansett ikke droppe de så lenge de har de beste og/eller rimeligste hotellene mange steder jeg reiser.

7. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    18
    Scandic fungerer nice - alle business, ansatte og private reiser i Norden går her.
    Savner absolutt ikke Strawberry systemet.

IHG/Hilton mer internasjonalt - og man har bra løsning

8. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    18
    Dynamisk Spenn-prising, latterlig lav opptjening og håpløs kundebehandling ifm med overgangen er for min del nok til å se bort fra Strawberry.

petrate liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man får dårligere utbytte av spenn blir det ihvertfall mindre å betale når man "skal" skatte av poeng opptjent på jobbens regning ;):p

Spøk til side.. Strawberry er ihvertfall i mitt tilfelle klart bedre på oppgradering, men så er jeg Platinum i Strawberry og har bare EBG å matche til Scandic. Er det bedre hvis man er True Friend? Platinum hjelper definitivt i Strawberry ihvertfall, har hørt gull mye sjeldnere får oppgraderinger i Strawberry i nyere tid enn før.

Last edited: 17. febr 2026
    eventyrer and Nordlands like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,999
    Bonuspoeng:
    293
    Har du også indikasjon på at diamant får oppgradering oftere enn før?

Min erfaring (lifetime plat mange år) er at det varierer veldig med hotellet. Noen steder var nesten garantert oppgradering, og andre steder aldri.

Her kuttet Strawberry til nesten 0, men har tidligere alltid fått gjentatt gode oppgraderinger på Edge Tromsø, Amanda Haugesund, Norefjell spa, og Christiania teater samt Clarion i Oslo. For å nevne noen.

Andre steder, feks Clarion Stavanger: aldri.

kongenamundsen liker dette

Del denne siden