Er det mulig å booke en CT tur i C for så å endre denne til F når det nærmer seg avreise (fordi det åpner seg en mulighet i F med LH), eller må utgangspunktet være at man booker i F?
Er det noen som har prøvd United Polaris First produktet? Jeg har booket SAS Business t/r SFO, men lurer på å endre til Polaris First. Men er det verdt 90 000 ekstra poeng sammenlignet med å benytte SAS C? Åpner det seg en LH-F på strekka er det en "no-brainer" men er som sagt usikker på United.
Ser ikke problemet. Har overlevd 5 timer osl-lpa med SK. 5 timer i Domestic First må vel være helt ok? 4 timer og 55 minutter synes jeg var svært behagelig på ettermiddagen, men 5 timer har jeg ikke bikket, vil dog tro at det kan sammenliknes Dette er som gamle UA F, men bedre navn Jeg har booket dette for februar, så kan gi tilbakemelding da. Livredd for at jeg skal fly UA F fra FRA og ikke LH F .. Livet er hardt.... heldigvis kun 1,5 time i FRA
Har ingen personlige erfaringer, men reviews jeg har lest tilsier at det er nærmere vanlig C enn F. Suppe som ekstra forrett og litt større sete? Høres ikke ut som det er verdt de ekstra poengene (og avgiftene), spesielt med tanke på produktet SAS leverer på langdistanse for tiden.
For all del, jeg har nix nada problem med Domestic First, og det er selvsagt en banelengde og litt til foran noen som helst økonomi klasse, så 4-5 timer eller mer der går fint. Jeg uttrykte meg nok upresist, beklager det. Det jeg mente å peke på, var noe jeg selv er veldig oppmerksom på: CPH/ARN - ORD = ~8 timer ORD - SAN = ~5 timer CPH/ARN - SFO/LAX = ~10 timer SFO/LAX - SAN = ~1.5 time / 50 min Det ekstra tillegget for å reise helt til vestkysten er marginalt i forhold til straffeetappen fra ORD (evt EWR for den saks skyld). I tillegg er immigrasjon både på ORD og EWR (spesielt) et mareritt i forhold til LAX/SFO (sistnevnte er best). Deler av året er vær et stort problem på østlkysten med ditto forsinkelser og tapte forbindelser. Så jeg reiser alltid direkte på vestkysten, med mindre det er veldig mye billigere.
Off topic, men da jeg landet på ORD i fjor var immigrasjon en tur i parken. De har egen kø for folk som reiser uten innsjekket bagasje. Har man med seg bagasje så aner jeg ikke
Vi hadde jo plan om endelig reisemål LAX, ikke nødvendigvis SAN, og siden de har blitt så vanskelig på open-jaw, så måtte jeg legge om planene. Ble til slutt OSL-MUN-MEX-LAX, med MUN-MEX på 13t i F, og dessverre MEX-LAX på 4:20 i Y. Da får vi sjekket bagasjen hele veien, nattflight (digg i F?), og møter ikke immigration før på LAX. Går glipp av FCT (med mindre noe åpner seg på hjemveien med mulighet), og blir både lang venting i MEX og et stykke på økonomi, men alternativene innom ORD/IAD virket verre.
Høres bra ut. Nattflight er litt kjipt da service er det store scoopet med F. Men er du nattemenneske går jo det fint . Du mister ikke mye med FCL istedenfor FCT. Er bare litt hårete med egen terminal, ellers har du det samme
Litt enig, men med gravid kone som gjerne vil sove litt på lang tur passet det fint med 13-timeren over natten. Spent på å se hvor bra dette er
Grøss og gru.. Kom dere tidlig til gaten og si at dere flyr i F, men har havnet i Y og ville gjerne høre hva slags muligheter som finnes for oppgradering.. Eventuelt fly via en annen by, det hadde jeg gjort...
Grøss indeed, men viste seg å finne god routing som inneholder LH F, når alt måtte bookes 1-2 uker før avreise ikke var så enkelt Irriterer meg grønn over at det tilsynelatende ikke lar seg løse uten et Y-segment, uansett hvordan jeg vrir og vender på det Er det nå jeg klager på at livet er urettferdig?
LH flyr vel ikke F til Canada tror jeg? Og trodde ikke man kunne mellomlande i en "dyrere" sone på veien?
Ikke F til Canada nei. Men du kan antakeligvis fly MEX-XXX-LAX med Air Canada eller Avianca eller Copa bare du ikke flyr lenger sør enn Panama
Akkurat, og en liten omvei via Vancouver er vel ingen sak for å slippe UA Y... Times det riktig kan man jo gjerne ta en dag i Vancouver også, fin by det.