Yesss - der var vår (første) CT-tur i boks: OSL - FRA i LH C FRA - HND i LH F HND - BKK i TG F BKK -CDG i TG F CDG - OSL i SAS something.. Porsche i FRA, RR fra HND til the Pen, Sushi hos Jiro... ..med min kjære - avreise om to uker - vi gleder oss enormt! Har plukka opp uendelig med tips & triks fra dette forumet - som jeg ikke engang visste at eksisterte for et år siden... Tusen takk til alle som bidrar her inne
Da er dette avgjort... Det ble EVA C på utreise LHR-BKK for å få prøvd enda et produkt. I tillegg gir det en mer lempelig reise, mindre jetlag, en dag i Bangkok og litt nerding for min del. Kjekt med nye selskap og C-klasser på listen! Takk for gode innspill
Det varierer veldig på denne ruten. Jeg ville booket NRT-BKK om mulig da man får A380 og garantert ny kabin.
Ser at jeg nå må utsette en reise om jeg opprinnelig hadde med SAS til LAX fra OSL via ARN, som var booket med CT. Siden tilgjengeligheten på så kort varsel med SAS er heller laber, tenker jeg å bruke anledningen til å prøve LH F, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål, som jeg håper havner i riktig tråd: - Jeg har skjønt at bonusbilletter i F hos LH frigis til partner airlines 14 dager før, i den grad det er ledig. Er det et spesielt tidspunkt på dagen de frigis og man kan se dette? - Noen som har erfaring med om det har en tendens til å bli ledig i F på strekningene FRA/MUC-LAX? -Er det eventuelt andre routinger som kan være smart å ta en titt på for å få lurt inn et langt F-leg fra FRA/MUC og ende opp i LAX? Avreiseperiode vil være fom. 10. februar til 18. feb., med retur ca 10 dager senere.
Jeg ville ha forsøkt rett etter midnatt. Men jeg har også sett seter i F dukke opp 15 dager før, så den 14-dagers regelen tror jeg ikke er skrevet i stein. LAX er vel vanligvis en av de vanskeligste destinasjonene å finne LH F på, men jeg har også lest om de som har klart det.
Så det er som regel i løpet av natten det skjer ja, så da er det bare å sørge for å sjekke før CT-linjene åpner, og hvis det ikke er noe der da, så trenger jeg ikke nødvendigvis å følge med utover dagen?
min erfaring fra nå da vi gjorde endringer i starten av januar, var at plassene ble sluppet i løpet av natten ja.
Jeg har opplevd å få søkt opp F-seter før expertflyer har sendt varsel. De søker på gitte intervaller, så 14-15 dager før ville jeg uansett vært svært aktiv i søkingen, gjerne flere ganger om dagen..
Prøv også SFO, tror de er bedre tilgjengelighet der, og du kommer deg enkelt til/fra LAX - SFO med annen booking.
MEX er ofte enkelt å finne. Om målet er å finne LH F er det alltid muligheter om man er villig til å fly en liten omvei..
Skjønner det kan lønne seg å være kreativ. Har funnet OSL-FRA-ORD-SAN, med ledig på LH F FRA-ORD, og biz på resten. Det er foreløpig beste alternativ
Helt kurant det. Flere her bannlyser domestic first, men jeg synes det er helt kurant. Spesielt om det er bare et par timers hopp innenriks etter en F/C-flight.