Skal du ut med Eva i C bør du i alle fall finne en 777 rute. Riktignok, vi fikk med oss 747 i tillegg. Seter i nesa, så det var jo kult, men 777 er der de har de beste setene.
Og feitaste motorane. Eg har reist med 777 ein gong (på Tokyo-turen i sommar), sat på 9A og hadde skikkelig kink i nakken når vi landa på GMP
Da er følgende godbit åpen dersom noen er på vei til Asia snart FRA-IAH / LH F - 23.januar (En sjelden A380 godbit) IAH-NRT / NH F - 23.januar
Jeg skal til Hong Kong i slutten av måneden, og har booket TG F OSL-LHR-BKK-HKG-BKK-FRA-OSL med SAS og LH i hver sin ende, alt med EB-poeng, ingen CT. Jeg var forsåvidt fornøyd med dette siden det ser ut til at det er god mulighet for å endre til LH F ihvertfall en av veiene. Så begynte jeg å lese denne tråden, og jeg klarer ikke kvitte meg med tanken om at det hadde vært gøy å fly via USA... Etter litt søking finner jeg tilgjengelighet OSL-FRA-ORD-HND-HKG med LH C og NH F/C. Ulempen er at det er LH C, med liten sjans for at F-tilgjengelighet åpnes. Hjemover har jeg funnet en rute HKG-ICN-JFK-FRA-OSL med OZ F/C og LH C. Dårlige utsikter til LH F her og. Hva sier ekspertisen her på forumet? Er OZ og NH F så mye bedre enn TG at det er verdt å vansmekte i C begge veier over Atlantern? Jeg tør ikke engang nevne mine tanker om å fly via USA til Asia til venner og familie. De hadde fått meg tvangsinnlagt umiddelbart
HKG er dessverre i en annen sone enn HND og ICN, noe som gjør denne ruten umulig å booke. Dersom du skal klare det, må du fly direkte fra HKG til USA, og da er det vel kun UA sin rute som er aktuell for deg. Edit: HKG er innafor
Ifølge denne siden https://www.flysas.com/en/eurobonus...e/star_alliance_award_chart/star_award_zones/ er Kina (inkludert Hong Kong og Macau) i samme sone som Japan og Sør-Korea. Transfer tillates i en tredje sone som ikke er dyrere enn destinasjonen(Nord-Amerika). Slik jeg leser reglene burde jeg få booke dette, men jeg må muligens forberede meg på en diskusjon med SAS for å få dette gjennom?
Burde gå greit, HKG er i riktig sone. Lufthansa slippes kun 2 uker før avreise, så du må booke noe annet i mellomtiden. Jeg ville nok booket United F om mulig for å holde mest mulig F.
Jeg skal være enig i at det kanskje ikke verdens mest spennende flytur, MEN fruen vil til NYC (evt. en annen destinasjon i junaiten, men til/fra NYC ser ikke tilgjengelighet på 2 stk. F ut til å være noe problem). Det er høyst usikkert om jeg klarer å løfte EB-saldoen min til noe mer enn 150k uansett. Vil f.eks. EWR/JFK regnes som en open jaw eller vil den passere? Forutsatt en god og lang connection i FRA, rekker vi å skikkelig F-feeling på en flytur på bare 8t50m?
Det kan være kukent å få det sydd sammen så du har mye tid i NY. Vil tro, har ikke data på dette, at NY er en god løsning med LH F siden det går 5 stk om dagen. Så flyr man derfra og videre til Seoul. Returen med ANA til ORD gir god mening, ORD er etter hva jeg kan se den største F-huben til UA og der har man flest muligheter til å få UA F på returen. Man må nok uansett se på hva som er målet med reisen, skal man bruke 40-50 timer i flyet? Jeg har tenkt til å gjøre det en gang, men antakeligvis ikke flere. Forøvrig, byer som har flere flyplasser regnes som en. De har også gjerne en samle-kode som er kjekk å bruke når man skal søke opp reiser. Eks. NYC=JFK,EWR,LGA TYO=NRT,HND SEL=GMP,ICN osv
Mulig du svarer flere enn bare meg, men i dette tilfelle er det snakk om helt streit vanlig utvidet weekend i storbyen, men med førseklasses transport begge veiene. Selv om fruen i større og større grad deler min iver etter å reise langt og fly "fint", er hun nok ikke helt der at jorda rundt frem og tilbake i LH F står øverst på ønskelista. Vi må nok starte i det små . Grunnen til at jeg valgte akkurat New York er fordi det en av fruens favorittdestinasjoner og fordi uansett hvilke datoer jeg sjekker er det i det minste 2 x C tilgjengelig på en av rutene over, så det er mulig å spikre reisedatoene ganske nøyaktig.
Jeg vil tro at 90% av weekends kan la seg gjøre med LH F om man er litt fleksibel på reiserute og tid. Du kan jo eksempelvis fly LH F til MEX og derfra med United til NYC. Jeg tenker at flytiden til NYC er litt for kort, så ville tatt en lenger tur om mulig..
Hvor lett er det å finne First med LH til LAX? Har lyst til å reise SVG-FRA-LAX-ICN-TYO ved neste CT.
For å svare meg selv: Jeg traff på en gretten kar som hardnakket påstod at denne routingen ikke gikk, og at det bare var tull å prøve. Jeg siterte reglene og fikk overtalt han til å legge inn routingen, bare for å se hva slags svar han fikk. Han forventet nok "computer says no", men computer said yes Deretter ble jeg satt på hold i et kvarters tid mens han snakket med supervisor og EB-support og gud vet hva. Jeg fikk følelsen av at han synes jeg "ranet banken" her, og han prøvde å få stoppet det. Uansett endte jeg opp med OSL-FRA-ORD-HND-HKG med LH C og NH F og C. Det er en liten mulighet for å endre til LH F ifølge expertflyer. Hjemreisen går HKG-ICN-JFK-FRA-OSL med OZ F over Stillehavet og vidåpen F på LH over Atlantern etter å ha forskjøvet hjemreise en dag, så der bør mulighetene være tilstede. Jeg gleder meg til denne turen som et lite barn gleder seg til julaften, og vet knapt hva jeg skal fylle de to gjenværende ukene med! Takk til forumet som fikk meg på denne ideen. Hvorfor bruke 13-14 timer til Hong Kong når man kan bruke 47,5 timer?
LAX er ansett som den vanskeligste destinasjonen å finne LH F, så jeg ville ikke planlagt det. Du har i tillegg mulighet LAX-LHR med UA. Sunn fornuft tror jeg det heter..
En liten "nøtt" her. Har inne følgende booking: OSL - LHR (SAS PLUS) LHR - BKK ( THAI F A380) BKK - SYD ( THAI F 747) SYD - BKK (THAI F 747) BKK - LHR (THAI F A380) LHR - OSL (SAS PLUS) Har nå funnet muligheten for å dra dagen før, men da er det EVA Business 777-300ER til BKK, og en liten natt på hotell der før jeg drar videre. Altså bytte ut LHR - BKK THAI F med EVA C. Hva tenker folket om det? Er EVA C verdt turen for å få litt variasjon, kontra THAI F?
Personlig ville jeg ikke byttet C mot F pga service og comfort, spesielt ikke på longhaul. A380 er etter min mening bedre enn 747 på TG.