Thai har som regel ganske god tilgjengelighet via BKK, de flyr også videre herfra med F til Tokyo, så da får du 16 timer i F den ene veien. 28feb og seiner så har d Asiana Ny F mellom ICN-FRA som da har gårr over til A380, og da får man den nye configurasjonen, med F suit. Så hadde jeg heller byttet en av veien til Lufthansa to uker før om det ble tilgjengelig.
Har noen erfaring med hvordan tilgjengeligheten på LH F er tett opp mot jul? Er det som vanlig, eller vanskeligere å finne noe? Biz virker helt utslettet på mine destinasjoner fra og med 15. desember, men det har jo ligget åpent for booking lenge. Selv om jeg klarer å finne en utreise er jeg redd for å stå uten hjemreise i dagene før jul, og måtte ta til takke med UA eco eller denslags...
Da vi reiste LH F til Tokyo ifjor (ut 22/12, retur 26/12) var det ledig mange av dagene forut iallefall, jeg var naturlig nok ikke så nysjerrig på dagene etter.
Det er per i dag rimelig utsolgt i Biz på FRA-TYO i uken før jul. Godt med plasser i F derimot, så der er det gode sjanser for åpning.
Hei alle sammen! Thai 380 F direkte BKK-FRA eller Thai Fog ANA F via HND? Jeg er helt ny her og står nå ovenfor et lite dilemma. Håper noen her kan hjelpe meg. Skal tur retur bkk i F. Har nå booket utreisen fra MUN med Thai men håper at LH slipper 1 stk F 2 uker før. Rimelig fullt første uken i jan.... Returen er med Thai og deres 380 til FRA. Og nå kommer mitt dilemma: Det har dukket opp ledig F med Thai og ANA til FRA via HND. Hva skal jeg velge? Direkte Thai F på 380 eller ANA via tokyo? Er det forskjell på ankomst frankfurt eller London med ANA. Begge er 777-300.
Jeg ville booket ANA /LHR. Hvorfor velge Thai når du kan velge Thai + ANA ? Og Lufthansa flyr ikke F til BKK.
Tusen, tusen takk Are! Hva vil være forskjellen på ANA til LHR kontra FRA?(Jeg har bedre videre forbindelse fra FRA) (håper på en LH F via Tokyo eller Hong Kong på utreisen)
Hei, til dere eksperter. Når jeg søker på award flights på United sin motor, og det dukker opp "First Saver Award" tilgjengelig, er det å anse at det går an å få bestilt en F-billett med CT? Driver og planlegger min første CT.. Ny her på forumet, takk for all kunnskap og info dere har!
Har booket følgende reise i mars og er meget fornøyd med den, men så begynner man å lure på om man kan få mer ut av reisen. OSL-FRA i LH C FRA-ICN Asiana F suite 380 stop i 23 timer i seoul ICN-NRT Asiana C 5 dager i tokyo NRT-BKK Thai First 380 BKK-LHR Thai First 380 LHR-OSL SAS plus så da er mitt spørsmål, kan jeg få inn mer first, f.eks singapore, kan evt dra en dag tidliger fra tokyo. evt hvilke selskaper har first til singapore? Tokyo-Singapore Singapore til bangkok eller må man innom hong kong? Vil tallin godkjenne denne?
Kan bare ha ett stopp i transitsonen(BKK). BKK og SIN er i samme sone, så det blir to stopp. ANA flyr NRT-SIN i first, uten at det hjelper da. I teorien kan du fly TYO-ICN-BKK eller TYO-TPE-BKK siden de to første er i samme sone, men ingen av selskapene i *A har First på disse strekkene.
Er fint det altså. Bli plukket opp i golfbil på gate og rett i F-Lounge Ser at TG flyr F fra ICN også med 747, men det blir jo mye det samme, og mer pes.
Hvis jeg får med meg Luft hansa F, på min kommende tur i februar så vurdere jeg å bruke min neste CT slik. SVG-LHR SAS (C) LHR-BKK Thai (F) BKK-CGK Thai (C) CGK-SIN Singapore Air (F) SIN-TPE EVA (C) TPE-NRT Japan Air (C) HND-LHR ANA(F) LHR-SVG SAS(C) Grunnen til valget er at jeg da får 5 nye opplevelser i C og F i forhold til den turen jeg skal på. Og at jeg med denne turen får De beste F og C(intra Asia) som er igjen.( Ut i fra hva jeg har lest). Samt en tur med ANA om det er en å oppdrive. Ser det ligger ut litt men da må man være fleksibel og ikke minst ute i god tid. Både United, India og Air China sin F ser ut til å gi et mindre tilfredstillende F en C produktet jeg får hos både EVA og Japan air i C. Utgangs punktet SVG er også med å begrense litt.
Svarte, var ikke helt påskrudd her. Da blir det å droppe Japan Air, og ANA som i utgangspunktet ikke er så lett å få med seg om man er to reisende. Har utrolig lyst å prøve EVA, men er nok et bedre valg å fly returen via ICN. For oss som flyr ut fra BGO og SVG så kan det være lurt å fly via LHR til Asia, derfor jeg har sett på dette alternativet. SVG-LHR SAS (C) LHR-BKK Thai (F) BKK-SIN Thai (C) SIN-CGK Singapore Air (F) CGK-SIN Singapore Air (F) SIN-BKK Thai (C) BKK-LHR EVA/Thai (C/F) LHR-SVG Alternativet SIN-ICN Asiana C ICN-LHR Asiana F Alternativ 2 SIN-BOM Air India C BOM-LHR Air India F (Bare for å prøve enda en ny F, skal ikke være en høydare, men er vel denne som er tilgjengelig for ut fra Europa) Så kan jeg prøve EVA og Japan air uten bruk av CT en annen gang.
Er klar over at India er egen sone og derfor jeg tok med denne, siden jeg uansett skal holde meg i South East Asia. Som regel så er det fristende å fly mellom Central Asia & Far East Asia sonen og South East Asia zonen og da mister man den muligheten. Jaja, gjenstår å se hva det blir, alt avhenger av hva som er ledig og hva som frister mest når den tid kommer. Off topic: C er jo overkommelig for mynt også. 4700kr med EVA HKG-TPE, selv om det ikke blir rare poengsummen på 1time og 50min flight. Eventeult brenne av noen kroner til med Cathay pacific F til 12 000kr(Også HKG-TPE). Eller HKG-BKK rundt 10 000kr med Emirates.