Det er en jævla bug vi ikke klarer å skjønne hvor kommer fra eller hvordan i granskauen vi skal få fiksa. Men det jobbes med løsninger
Og irriterende er det!! Jeg må langt bak i logg og søke opp tidligere besøk på diverse sider på IF for å komme inn på forumet…
Vet ikke om det bare er meg, men hele feltet under "SISTE I FORUM", "POPULAR DISCUSSIONS" og "SISTE KOMMENTARER" er fylt opp av reklamer i stedet for trådene.
Ikke hos meg. Men de reklamene er helt uforutsigbare hvor dukker opp. Dessverre utenfor min kontroll på denne platformen vi er på
Nettsiden laster UTROLIG tregt de siste dagene. Noen perioder er det ok, men så går det i sirup igjen. Har andre fora og nettsider jeg besøker, det andre fungerer normalt. Ytelsen (webhost f.ex) er ikke bra/dårlig optimalisert software (Wordpress/Xenforo etc). Bruker du WP Rocket? Kan og bruke denne på Xenforo ("XFOptimize - Minify, Preconnect & Preload") for pre-load/minification etc. To kjappe greie ting til å hjelpe før man må begynne å dykke litt dypere for å optimalisere. Er admin av ett Xenforo forum selv, kan være mye jobb å rydde i det, særlig hvis man kjører flere softwares
En kan ha litt reklame, særlig i artikler, det er ikke det jeg sikter til. jeg sikter til bugs i systemet som gjør navigeringen på siden vanskelig. Så er det reklamedelen da, for det handler om balanse, for mye så blir trafikken skremt vekk fra forumet og da vil dere ikke få nok volum for å kompensere CPM på siden, mens med mindre reklame så får dere mindre CPM, men økingen i trafikkvolum vil kompensere dette. Videre kan det skrives artikler med affiliate links knyttet til artikkelen. Der kan fortjenesten deles xx/xx mellom forfatter og IF-sentralt, det er noe som dere kan finne ut av. Nøkkelen med dette er at dere skriver om ett eller annet sted, ett cruise, ett flyselskap, en hotellkjede etc... også får dere x% av kjøpet som provisjon når en booker via linken. Så booker en kunde en "god deal" med Business Class til USA, med hotell og Cruise med luksus lugar i Karibien for la oss si 49.900 kroner, så får IF 8% av dette i provisjon, så er dette 3992 kroner for ett kjøp. Så det finnes muligheter, bare ikke blokk skjermen med masse dilldall en må trykke seg forbi av totalt uinteressante ting en på trykke vekk før en kan komme seg til, jeg har faktisk sluttet å bruke flere sider av nettopp den årsaken der. For jeg er redd for å klikke feil, og i værste fall klikke på en virus-link og da blir det ett problem når jeg ikke ser forskjell på en viruslink og en genuin link, og særlig blir det ett problem hvis jeg får en Tsunami med reklamelinks å trykke vekk før jeg kan sette igang med å lese på ei side, det tror jeg også dere forstår, så litt reklame er jo bare bra hvis det passer overens med det dere skriver om, så får dere finne balansen mellom hva som er for lite og for mye reklame, det er jo opp til dere å vurdere.
Vi er på tur (sakte) over til en ny platform. Det er eierne i det større utland som har hånda på dette. Men det skal visst komme.
Hvis mulig så hadde jeg ønsker meg en funksjon der man kunne lagre enkeltinnlegg i en «favorittliste» eller lignende. Da kan jeg ha lett tilgjengelig de tipsene som er mest relevant for meg, uten å bruke lang tid på å søke i lange tråder
Tviler på dette finnes; diskusjon.no har en lignende variant, men det er da hele selve tråden som lagres. En mulighet for å gjøre det selv er å bruke onenote og ha en egen fane for nyttige IF-poster. Her er et eksempel på hvordan det ble da jeg bare kopierte teksten din direkte, åpner og limer rett inn i onenote
Det finnes i Xenforo 2. https://xenforo.com/community/threa...the-return-of-per-post-share-controls.155302/ Kjører insideflyer enda XF1 @Tore ? Ellers er jo dette en default funksjon i XF2.
Vi bruker fortsatt XF 1. Det ventes på at vi skal over på en ny platform med noen av de andre landene, så derfor brukes det ikke så mye ressurser på andre oppgraderinger. Har ikke fått noen dato annet enn at det har vært snakk om det en stund.
Jeg har fått problemer med to-faktor autentisering på IF. Først på jobb-PC, og i dag også på mobilen. (Den må jo legges inn på nytt hver 30. dag eller noe sånt. Jeg fikk bare feilmeldinger når jeg la inn koden: Heldigvis var jeg fortsatt logget inn på hjemme-PC, så jeg fikk skrudd av to-faktor autentisering, og nå får jeg logget inn over alt. (Har ikke testet å skru på to-faktor igjen) Er dette et kjent problem, eller er det bare hos meg?
Da får jeg se om det funker å legge inn på nytt. Edit: det funka å slette to-faktor fra IF, og så fra appen, og så opprette på IF på nytt.