Trumf og Trumf Visa

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,163
    Bonuspoeng:
    113

jeg sa opp mitt SAS MC just, hadde 81 poeng innestående. og disse fikk jeg ikke fikk jeg beskjed om når jeg ringte og spurte om akkurat dette. brydde meg ikke siden det var 81 poeng :rolleyes:

2. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Stemmer virkelig dette? Fikk denne tilbakemeldingen fra kundeservice trumf. Når jeg drar trumf kortet så bruker jeg som oftest AMEX så har aldri tenkt over dette...

"Med Trumfvisa får du 2% i Norgesgruppen sine butikker (1%+1%).

Med Shell Mastercard får du 1% i Norgesgruppen sine butikker, ikke 2%. Du kan lese mer om Shell Mastercard her: http://shellmastercard.no/produktinformasjon. Om du bruker Trumfkort sammen med Shell Mastercard vil heller ikke dette gi deg 2% da Shell Mastercardet overstyrer Trumfkortet."

3. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,054
    Bonuspoeng:
    113
    Blir det trippel trumf allerede neste torsdag? Får opp reklame på Facebook, men den sier ingenting om dato, og jeg tenker at det kanskje er litt tidlig?

"Sjekk Trumf-saldoen din nå, så ser du hvordan du ligger an før torsdagens Trippel Trumf!"

4. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    Er det noe som kan bekrefte eller avkrefte dette?

5. arildo77

arildo77 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Suksessoppskriften i Norgesgruppens butikker er Trumfkort + SAS Amex = 33.89 poeng pr 100 kr.

drsyk and LN-BEF like this.
  6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 15. nov 2015
  7. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har gjort det flere ganger... ikke noe problem!

8. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    501
    Bonuspoeng:
    93
    Trumf har fått en ny shopping portal, ViaTrumf, som ligner på SAS sin online shopping portal. Opptil 10% trumf på f.eks. Expedia.

earw and Anton80 like this.
  9. ingec

ingec Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Trumf Via er en svært gunstig tjeneste for EB-opptjening. Det er nesten så jeg undrer meg om den rett og slett er for gunstig til at Trumf-ordningen kan opprettholde dagens EB-innløsningskurs. Med Trumf Via vil det tross alt genereres et betydelig større antall Trumfpoeng samlet sett enn under dagens ordning.

Er det noen som tror vi vil kunne oppleve en devaluering av EB-innløsningskursen for Trumf neste år og/eller en begrensning fra Trumf på antallet EB-poeng du årlig kan innløse via Trumf? Vi har jo allerede lest om den kommende devalueringen av Trumf Visa brukt utenfor Norgesgruppens butikker, så det kan jo være et forvarsel på det som kanskje kommer i kjølevannet av Trumf Via...

10. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Trur ikkje på noko devaluering av innløysingskursen, men på grunn av devalueringen av TrumfVisa så vil jo dette no verta eit ubrukelig kort for oss som har AmEx Platinum (alle Norgesgruppen-butikkar tar AmEx).

11. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig noen har skrevet det før, men hvilken forfallsdato får EB-poengene jeg kjøper via trumfsaldoen min? Er det knyttet til opptjeningsperioden min på EB?

12. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,583
    Bonuspoeng:
    113
    I følge trumf.no (Se punkt 6) tolker jeg det som ut perioden + 5 år.

WannaBeFrequentFlyer liker dette
  13. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    113
    Aha.. Takk!

14. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    ViaTrumf gjør det rimelig kurant for opptjening av EB-poeng nå.

9% Trumf-bonus på hotell via Expedia.

Eksempel.

Hotellreservasjon på 10.000kr betalt med SAS Amex Platinum: 14.501 EB-poeng.

15. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Som diskutert i ein anna tråd, Hotels.com er endå bedre.

8% Trumf-bonus (1389 færre EB-poeng), men du får ein rabatt på ca. 9% (kvar 11. overnatting gratis) i tillegg, som i dette tilfellet tilsvarer 900kr.

16. aju

aju Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Eg veit ikkje om det er dekka tidlegare (hoppa tre-fire sider bak utan å sjå det), men frå 1. januar 2016 blir opptent på øvrige varekjøp endra frå 1% til 0,5%.

17. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    Bare spør igjen, siden det ikke var et helt klart svar tidligere.

Vil en få 1%+1% (3%+1% ved Trippel-trumf) ved bruk av vanlig Trumf medlemskort sammen med Shell MasterCard på NorgesGruppen-butikker? Tenker på svaret Flyer91 fikk fra kundeservice nevnt lenger oppe på siden.

Siden Trumf Visa bare gir 0,5% på all annen handel etter nyttår, kunne jeg gjerne tenkt meg å kvitte meg med kortet om det ikke gir noen andre fordeler.

18. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det skal stemme :)

19. Tor Asle Ersvik

Tor Asle Ersvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Både Trumf Visa og Shell MasterCard er direkte knyttet mot din Trumf-konto og du opptjener Trumf automatisk i henhold til disse kortenes vilkår. Du vil derfor ikke få dobbelt opp ved å bruke Trumf-kortet i tillegg til disse betalingskortene.

Men dersom du bruker Trumf-kortet i tillegg til et kort som ikke er direkte knyttet opp mot Trumf, så får du dobbelt opp. I norgesgruppens butikker blir det altså 1 % (3% ved trippeltrumf) pluss det du måtte få fra f.eks. SAS mastercard/diners/amex, eller andre kort som gir bonus et annet sted enn hos Trumf.

Det har altså ingen hensikt å bruke Trumf medlemskort sammen med Trumf Visa og Shell MasterCard, men Trumf medlemskort kan brukes sammen med alle andre betalingskort for å opptjene bonus to steder.

Det er noen år siden jeg prøvde ut dette, men jeg antar det samme gjelder fortsatt, siden det også stemmer med det kundeservice svarer.

drsyk liker dette
  20. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Så Shell MasterCard er så knyttet at de klarer å skille ut at du ikke skal ha bonus når du har registrert Trumf-kortet samtidig? Sikker på dette?

Del denne siden