USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,983
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, SAS MC må jeg si er det eneste kortet som har incentiver som faktisk gjør det interessant å ha hele året, med nye statuspoeng hver måned og ubegrenset FP. Både Amex og DNB er bare interessante inntil et visst nivå.

    For egen del kommer jeg til å kjøre følgende strategi videre:
    - Amex Elite som hovedkort fra januar til 2xCT er i boks
    - DNB MC frem til 20k statuspoeng er nådd
    - SAS MC hele året, og det eneste kortet jeg beholder når fordelene fra Amex og DNB er landet
     
  2. SteemingHazard

    SteemingHazard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen her som klarte å betale Shell MC regningen gjennom Payr eller Revolut? Det funker ikke for meg... :( Fått bare en efaktura referanse istedenfor en KID nummer.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,182
    Likes mottatt:
    36,744
    Bonuspoeng:
    293
    Betalte Shell Mc regning via Payr osv i dag. Gå inn på nettsiden og se på siste faktura så finner KID osv.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,182
    Likes mottatt:
    36,744
    Bonuspoeng:
    293
    Revolut / Curve sender vel koden for hva slags tjeneste kortet blir brukt til videre tilbake til underliggende kort. Det er vel ingen som faktisk vet om det går før 1.8. Men men sånn jeg har skjønt det vil SEB bank "se" at du har betalt regninger eller vipset via Revolut og dermed ikke gi deg EB poeng.

    Noen som kan forklare den underliggende teknologien bedre en meg der ute?
     
  5. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm.. jeg vet ikke hvordan Curve fungerer, men med Revolut er det sånn at man lader (top up) kortet med en sum og får poeng for summen umiddelbart. Og det er uavhengig av hva du skal bruke penger til. (Hvis man bruker SASMC) SEB får ingen info om hva som skjer med pengene etter at det er sendt til Revolut. Så hvis man bruker i payr eller sende til en konto i utlandet er ikke SEB sin business. Det eneste de har kontroll på er om vi får poeng når vi lader Revolut


    Tips: før 1.8 kan vi lade opp Revolut mens vi er sikker på at vi får poeng og så bruke pengene i Revolut på vipps :)
     
    Last edited: 08. juni 2019
  6. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    15 juni er det over og ut for Cresco Car Premium (og Cresco Gold), kunder har fått DNB Mastercard som erstatning. Da er det vel bare å fjerne dette kortet fra oversikten i første innlegg fra 15. juni?
     
  7. adiran

    adiran Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som fikk penger fra Coop Mastercard for betalinger via Payr?

    Fikk kun for kjøp gjort i Coop når jeg sjekker status for mai
     
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,483
    Likes mottatt:
    25,251
    Bonuspoeng:
    183
    Snipp snapp snute,Coop MC du er sistemann ute gjennom Payr :-( :-(
    Morro så lenge det varte.
     
  9. kobegwapo

    kobegwapo Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    fikk ingenting også....:-(, brukte det på revolut....
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,483
    Likes mottatt:
    25,251
    Bonuspoeng:
    183
    Hos meg kom det opp kun kjøpsbytte&bonus på alt utenom de 30K gjennom Payr. På fruen sin som kun har brukt 30K gjennom Payr kom det ikke engang opp noe om mnd mai.. Er det vanlig at mnd ikke kommer opp,om man har 0 i kjøpsutbytte&bonus?
     
  11. Naalaiveggen

    Naalaiveggen Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jaja, snipp snapp....
     
  12. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    971
    Likes mottatt:
    778
    Bonuspoeng:
    93
    Men fikk du bonus for kjøp med MC, eller bare selve kjøpeutbyttet hos Coop?

    Har en følelse av at regnskapet for mai ikke er ferdig ennå, siden Cirkle K også mangler. Har ganske mange liter der i mai som skal gi 45 øre bonus.
     
    Maggie liker dette
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,483
    Likes mottatt:
    25,251
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk bonus for kjøp for mc...
    Kun payr bruk som mangler. Aldri opplevd at noe har kommet i ettertid,så de har nok som alle andre skrudd igjen krana på dette,dessverre :-(

    Om noen der ute leser dette,for all del,IKKE kontakt kundeservice. Om det skulle være en forsinkelse men tviler sterkt på det
     
  14. Naalaiveggen

    Naalaiveggen Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Egentlig er det merkelig at de kutter ut opptjening på Payr. Det er jo en maks grense for opptjening på kr. 250,000 per år uansett; det samme har også Shell Mastercard innført. Det må da være et fett for Coop og Shell om man får sin kjøpeutbytte/Trumf-bonus på Payr eller varekjøp når den grensa er der?
     
    Maggie liker dette
  15. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Bare av ren nysgjerrighet, hvem er det som egentlig "betaler" for EB poengene som vi får? Er det kortutsteder som må gi fra seg en viss prosent av transaksjonene/månedlig omsetning til SAS? Eller kan dem ha inngått en avtale med SAS om at de får frontet kortet sitt gjennom den men at SAS da dikterer hva vi kan tjene EB på?
    Som jeg tenker så må det vel være SAS som har satt ned foten siden SEB ønsker vel mest mulig bruk på kortet siden de tjener penger på bruken i tillegg til årsavgiften.
     
  16. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    940
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Kortutsteder kjøper poeng av SAS. Kortutsteder taper på alle som betaler regningen ved forfall. Når kundene fabrikkerer forbruk via Payr blir tapet større.
     
  17. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner. Vet vi hva feks SEB betaler for 1 EB?
    Bonusjegere er vel kanskje ikke den mest lukrative kundegruppen siden det som regel er folk med ordnet økonomi som betaler regningene sine til tider, der av manglende fortjeneste på renter.

    Men de tjener jo også penger per transaksjon, så i den forstand så burde man vel oppfordre sine kunder til å bruke kortet mest mulig.
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Lenge siden jeg har brydd meg om Trumf fra Shell MC nå. Blir fortsatt Trumf overført til konto den 10. kl. 10? Har ikke kommet noe ennå denne måneden. Kan være fordi det var helligdag i går ..
     
  19. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det er 11. kl. 11 som er ca. tidspunkt. Tilbakedateres til 10.
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn var det ja :)
     

Del denne siden