Etter nytt EU regulativ så er nå kortselskapenes inntekt på bruk begrenset til 0,3%. Mitt estimat er at de beste avtalene med SAS koster 5-6øre per poeng. Enkelt regnestykke er da at bruk er tap, med mindre de også kan ta et valutagebyr.
Ja, det må jeg si er et rent tapsprosjekt for kortutsteder hvis de kun kan ta 0,3% på bruk. Er jo ikke levedyktig i lengden for dem det vi holder på med.
Ang Coop Mastercard: Skal ikke slike endringer (at Payr ikke lenger gir kjøpeutbytte) varsles i forkant? Det eneste unntaket som står på kortet sine nettsider er "konkurrerende dagligvarebutikker". Vipps/Payr er ikke nevnt som unntak....
Det var vel en post på forrige side også om at Cresco-kortene forsvinner fra 15. juni, så da kan vel de også fjernes fra oversikten. Lite igjen nå...
Heisann. Jeg ser at fler og fler nettbutikker tillater deg å betale med Vipps på nett. Får du bonus hvis du betaler med Vipps på nett og har knyttet opp kredittkort mot Vipps?
Min erfaring er at de fleste kort gir trumf/eb/cashback gjennom kjøp på vipps fra organisasjon. Har du fks et kjøp gjennom Finn,hvor man betaler med vipps en venn,er det så vidt meg bekjent ingen som gir noen form for bonus lenger.
Dette er min erfaring også. Vipps kjøp gir fortsatt poeng på DNB MC i hvert fall. Men ikke vennebetalinger.
Herlig! Da bør det ikke være noe problem å skulle bruke Vipps for enklere handel på nett i stedet for å måtte fiske frem kortinformasjonen.
Er det noen her som opplever med Payr at selv om 30K/30 dagers grensen har passert så får man beskjed om at man må betale gebyr? Selv med forfall langt ut i september så må jeg betale gebyr.
Payr krev gebyr uavhengig av om forfall er i dag eller september dersom du er/går over 30k siste 30d med den nye fakturaen.
Så hvis jeg legger inn en faktura på dag nr 29 vil det bli gebyr, mens på dag nr 31 er det gratis? Jeg hadde min første betaling i Payr 6 mai så jeg er jo langt over 30 dagers grensen men jeg får likevel gebyret.
Er fakturaen du skal legge inn svært stor? Om summen av den og betalingane siste 30 dagane er over 30k vert det gebyr (på heile fakturabeløpet)