Ikke nødvendig, men sparer deg for noen ekstra spørsmål ved innreise. Og det er jo ikke SÅ stress å oppdatere den adressen, vel?
Ikke dersom du oppdaterer eksisterende og allerede innvilget søknad, nei. Dersom du søker på nytt slettes den du allerede har. OT: Jeg må si at Canadas nylig innførte ETA oppleves langt mer fleksibel (5 år, ikke nødvendig med oppdateringer osv). Håper USA henter inspirasjon herfra.
Har aldri endret adresse på ESTA etter første gang og har aldri fått noen ekstra spørsmål ved innreise.
Godt mulig, jeg er blitt spurt hver gang jeg ikke har gjort det. Det varierer vel fra official til official antar jeg.
Du trenger heller ikke oppdatere noen ting på ESTA. Har vært i USA 50+ ganger siden de begynte med ESTA, aldri fått noen ekstra spørsmål utenom det vanlige, og heller aldri oppdatert noe informasjon. Men ja, varigheten kunne gjerne vært mer enn 2 år...
Dobbeltsjekker, jeg. Var litt usikker på førsteposten etter å ha lest gjennom innlegg. Jeg har en regning på 30k. Betaler jeg den i Payr med Shell Mastercard får jeg gebyr på 10k? Betaler jeg med Payr med SAS EB World Mastercard, kan jeg bare betale 4000kr pr 96. time og maks 30k i måneden?
Grensen for gebyr er 30k. Du skal d kunne betale 29999 gebyrfritt(?). Og eventuelt 1 kr etterpå uten gebyr. Det er rett som du sier om SAS mc
Er litt spent på hvor mange trumf poeng som dukker opp den 10., fikk nettopp mail fra Shell MC: "Vi ser at du kun har foretatt et kjøp på Kr xxxx,- den 29.04.2018. Den informasjonen vil bli sendt til Trumf nå i mai måned." Jeg kontrer med at jeg har flere beløp enn ovennevnte og får følgende svar: "Payr tales ikke som kjøp då det er regningsbetaling app." Det kan vel tolkes som at de ikke sender det over til Trumf det der...
Ikke noe å bekymre seg for. På min regning for april står det opptjent bonus: 90.000+. Mye av dette er Payr.
Høres kjipt ut om det stemmer. Håper siste taler har rett, men blir ikke overasket om payr-opptjeningen forsvinner også på shell mastercard. Trur egentlig det bare er et spørsmål om tid før det forsvinner.
Hver måned (de første gjaldt det meg også) er det noen som har vært i kontakt med Shell (Ikano) og fått beskjed om at Payr ikke gir Trumf. Og hver måned blir det motbevist og Trumf kommer som vanlig den 10./11. i måneden. Sitt rolig og slapp av
Ah, nei, de sender ikke ut sånt uten videre nei, jeg hadde stilt dem noen spørsmål angående fakturaen min og trumf poeng. Det viser seg at tankfylling blir registrert asap, mens andre ting dukker opp potensielt en måned senere. Uintuitiv logikk. De er noen skikkelige slimåler, det skal de ha. Har stilt samme spørsmålet - ang. gebyr jeg ikke burde fått i 3 e-poster nå - og de bare later som om de ikke ser det. Da får vi se om poengene dukker opp på fredag, fingers crossed
Folk burde IKKE kontakte ikano kundeservice,sjansen er større at dette forsvinner om folk maser de ned Når trumf kronene kommer på konto hver den 10,legges de samtidig i trumf oversikten på trumf.no?