Tror forresten kr 75000 grensen per 30 dager for Shell MC gjelder for Revolut top-up også. Jeg prøvde meg med en transaksjon som ville gitt 80k nå i sted og ble avvist. Kanskje rettere sagt at Vipps og Revolut etc. har samme kode og teller mot samme 75k grense. Fint om noen andre kan bekrefte dette men det ser slik ut.
Til info for dem som er interessert: Vipps og Transferwise er i kategorien «Money orders - wire transfer» Payr og Revolut er i kategorien : «Financial institutions - Merchandise and services”
Interessant. Kanskje det betyr at Payr og Revolut er sikrere kort hva gjelder fortsatt Trumf poeng fra Shell? Her "kjøper" man jo tilsynelatende noe heller en å drive med kontantoverføring. Man kan alltids håpe at en slik logikk funker...
Flying Blue MC er det noen 4000kr / 96 t limet som SAS+Nordic C. i Vipps/payr? Ganske sikker på dette ikke er spurt før? Hvis spurt må jeg beklage for min dysleksi
Så i dag på T&C for Flying Blue MC: "Følgende transaksjoner genererer ikke poeng eller bonus: 1. Uttak i kontantautomat (minibank), bank, post, vekslingskontor etc. 2. Kjøp og veksling av valuta. 3. Fakturabetaling. 4. Purregebyrer, inkassokostnader, renter og andre avgifter og gebyrer." (Og det ser ut som jeg ikke får noen Miles på Payr-betalte regninger via FB MC)
Det står i alle kredittkortvillkår det der. Slapp av. Fakturabetaling gjelder nettbankløsning. Payr er ikke fakturabetaling (innen samme villkår) - det har en mcc kode som gir varekjøp. Noen flytter den manuelt til varekjøp som ikke gir poeng. Såvidt jeg vet har ikke FlyingBlue kortet gjort dette.
Men ser altså også ut som jeg heller ikke fikk Miles på annet enn det beløpet på MC som var UTENOM Payr-betalingen...
Jeg har ikke brukt Shell MC-kortet på Revolut på en stund. Noen som har brukt det i oktober og har fått Trumf (står vel på fakturaen)? Og hva med Spiff: Ga det Trumf på Shell MC (i oktober)?
Sjekket min siste faktura og Revolut er med på Shell MC fakturagrunnlaget ("andre kjøp") for oktober ja.
Kanskje førsteposten kan oppdateres med hvilke kort som gir EB ved top up av Revolut? En i Revolut-tråden svarte at DNB MC ikke gir EB ved top up, men kan ikke selv bekrefte dette foreløpig.
Beløp brukt på begge tjenestene inngikk i bonusgrunnlaget på min oktoberfaktura. Men de har varslet at Payr ikke skal gi bonus etter dette. Skjønt, de har også sagt at Vipps ikke gir bonus lenge, men det gjør det faktisk fortsatt.
Rettelse; de har oppdatert FAQ, hvor de nevner at det ikke skal gi bonus lenger. Det er en vesentlig forskjell fra at de har sagt det (som ville forutsatt at noen faktisk spurte dem - som vi alle vet er strengt verboten!) Kan ikke la oss andre stakkarer sette kaffe og/eller annet i halsen på den måten der!
Jeg tror du er relativt alene om at et selskap ikke har "sagt" noe de har sagt (unnskyld, skrevet) på nettsiden sin.
I følge denne karen er det slutt med Payr for Shell MC.. https://m.facebook.com/groups/115859492426579/permalink/256104978402029/?_rdr
Det er også budskapet på nettsiden deres, men de har tidligere sagt at Vipps ikke gir, men allikevel har det gitt. Jeg heller mot at de har klart å fjerne det denne gangen, men det vet vi ikke med sikkerhet før rundt 11.12 når november-poengene skal komme inn.