USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Tror dessverre vi kan oppdatere førstesiden med at Shell MC heller ikke gir EB poeng for Revolut. Brukte Shell MC mye direkte i Revolut i november/desember og har ikke fått Trumf av noe slag.
     
  2. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg makser SAS MC Premium på Revolut hele tiden, så har ikke noe å gå på til å betale andre regninger i Payr etc. nå når Shell MC har gått dukken.

    Burde jeg skaffe meg et SAS MC PointEarner kort, og vil det da gi meg 2*10000 per fire dager å rutte med og også 15 EB poeng per hundrings? Regner med det spiser av samme kredittgrensen?
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatert.
     
    drsyk liker dette
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    884
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Surpomp
     
    pikarioh liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Bør ha på side 1 :D:D:D

    En IF`er skal beskytte medlemmers økonomi. En IF`er skal finne bonus reiser, behjelpelig med å maksimere bonus poeng og kondolere for å maksimerer poeng på billigst mulig måte.

    En IF`er skal hjelpe de svake til å gjenvinne sin økonomiske status og det sunne å bevare deres EB G/D+Lounge inngang.

    En IF`er skal basere sin praksis på respekt for grunnleggende menneskerettigheters smarte økonomiske sans, og om sannhet og rettferdighet i forhold til fintech, Trumf og Star Alliance:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
    snus_mumrikken liker dette
  6. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det er en vurdering man nesten må gjøre selv, utfra egen situasjon. Mange faktorer som kan være med i den vurderingen.
     
  7. Oysteinnor73

    Oysteinnor73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    har forsøkt å registrere SAS MC Pointearner i Payr; da selvfølgelig i tillegg til hovedkortet...funker ikke...ser andre her som sier dette er mulig; how???? ,)
     
  8. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde ikke noe problemer med det. Jeg registerte kona sitt kort i min Payr. Fikk to valg, bank ID på mobil eller SMS melding til hennes mobil for og verifisere. Valgte siste, ingen problem
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    La til kortet via Mine betalingsmetoder og klikket på ikonet for nytt kort...
    No problem
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Da er Trumf Visa på vei i posten for å supplere SAS MC på Payr, og Shell MC er i ferd å bli førtidspensjonert:(
     
  11. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    884
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her. Bestillt i dag:)
     
  12. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Trengs dette da? Hvis du makser SAS MC på 4000 pr 96. time, da vil du jo komme over grensa på 30000 på payr i løpet av en mnd som betyr ingen gebyr? Eller velger du å betale mer å så betale gebyret på 1%?

    Hvis man så bestiller et pointearner kort som madamen registrerer på hennes payr får man jo bet regnigner for 60000 uten gebyr pr mnd og får vel dermed 9000 eurobonuspoeng i mnd? Eller har jeg regnet helt feil her?
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det forutsetter jo at man har regninger som kan smøres utover måneden, og at man ikke går over 60 000.
     
  14. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    398
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vil gjerne minne alle ferske TrumfVisabrukere på Payr om (den sannsynlige) grunnen til at det nå er slutt på å bruke Shell Mastercard der: Misbruk, overforbruk, triksing. Oppfordrer alle til å besinne seg - bruk Payr til dine vanlige regninger og ta Trumfpoengene dette resulterer i som en bonus! Jeg vil gjerne bruke Payr til å supplere min bonuskonto i mange år fremover, ikke bare første halvår 2019 som det vil bli dersom for mange fortsetter å (mis)bruke Payr som vi har hørt enkelte skildringer av her i forumet. Tenk langsiktig, vær så snill! :)
     
    Lurifaks, wilco, gert and 13 others like this.
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ift. SAS MC alene er gebyr ikke-tema forutsatt to personer med Payr. Begrensningen på 4000 pr 96 timer gir deg uansett kun 7 betalinger a 4000 i mnd, dvs. 28.000 kr (på 28 dg), alt. 56.000 kr inkl. point earner. Skal du oppnå poeng på omsetning > 56 TNOK må TrumfVisa ta det overskytende, enten det bare er de siste 4000 gebyrfrie eller om en går over de 60' og tar gebyret om en mener det er lønnsomt. Var etter min mening ok å betale gebyret med 1% Trumf, men neppe med 0,5%. En må nå betale f.eks. 500 kr (i gebyr) for å få 3750 EB-poeng (250 Trumf) (eksempel for faktura på 50.000 kr) - dvs. 13,3 øre pr. EB. Skal vel ha spesielt god utnyttelse av EB-poeng for å forsvare det...
     
  16. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Man klarer vel 8 betalinger? 1/5/9/13/17/21/25/29 i hver mnd? Unntatt februar da:)
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,217
    Likes mottatt:
    1,953
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ikke begynne på 1. hvis du avsluttet på 29.
     
  18. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Da begynner du på 2 og avslutter med 30:)
     
  19. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ikke hver mnd, men blir flest mnd med 8 betalinger vs 7:)
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    På årsbasis blir snittet 7,6 pr. måned (91 ggr ila året) dersom du klarer å holde det på eksakt 96 timers intervall som i seg selv er en utfordring selv for en bonusjeger.. (Jeg synes ofte det kan gå litt over 96t før jeg får betalt igjen)
     

Del denne siden