USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ikke min erfaring. Jeg belastet både mitt og konas pointearner med kr 4000 lørdag 1/12 kl 21.50, deretter kr 4000 på begge kortene onsdag 5/12 kl 21.52 og igjen på søndag 9/12 kl 22.00. Sånn fortsetter det 13/12 og 17/12 og jeg skal legge inn 2 * 4000 igjen i morgen kveld.
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk plutselig overført 9000 eurobonuspoints fra Trumf.
    Ligger ingen innkommende trumfpoeng som skulle forklare dette. Men det stemmer rimelig greit opp mot hva shellMC skulle gitt for desember(60knok)

    Ps: alt er reelt spend, så har planer om å klage litt om jeg ikke får poeng, men har betalt gebyr..

    C
     
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Samme erfaring her. Faktisk forfallsdato er det som gjelder til tross for at trekket tydligvis går over helga.
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,274
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm, en eller snag hos meg da, ser at etter 5 dg får jeg fortsatt ikke 4000 igjennom, men fikk en på drøye 2 igjennom. Merkelig...
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Har du brukt kortet på revolut i tillegg?
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,274
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ei heller vipps. Har sjekket det som er registrert på kortet også, så jeg skjønner ikke, får se om noen dager..
     
  7. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Var mange sider så står sikkert denne informasjonen et sted.
    Når bruker payr med Trumf visa, hvor lenge før man får poengene? Fortløpende eller ved fakturaproduksjon som shell mc?
     
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,729
    Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    183
    Fortløpende.
     
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at de tikker inn ca. 2-4 dager etter betaling er skiftet til "BETALT" i Payr
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,274
    Bonuspoeng:
    113
    Hjernedød.... Svaret på mitt (selvforskyldte) lille problem var at jeg har passert 30 TNOK grensa og dermed blir jo beløpet 4040 med gebyret og da vil det jo aldri gå gjennom :mad:

    Godt at juleferien er startet, får hive inn litt Gammel Opland og se om det kan klarne(?) hjernen litt....
     
    Are liker dette
  11. pusur333

    pusur333 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Sjå vedlegg. Viser alle 3 tjenestene på min desember faktura. Vipps, Payr og Revolut. Bare Bergen parkering som er telt med i "Øvrig kjøp" som er det eg har fått i trumf bonus på trumf.no

    Så da kan en også oppdatere forsiden med at en ikke lenger frå poeng for VIPPS hos Shell MC
     

    Attached Files:

    Chrisljo liker dette
  12. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Kjedelig om Vipps og Revolut ikke lengre gir poeng
     
    Last edited: 24. des 2018
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatert
     
  14. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå testet mitt nye Trumf Visa, og Payr og Revolut transaksjoner (og velkomstbonus) dukker opp i kjøps-historikken på trumf.no etter noen få dager.

    Men jeg kan ikke se at jeg har fått Trumf fra Trumf Visa for Vipps - er det noen som kan bekrefte at de har fått det?


    Har lagt til Trumf Visa i Vipps uten problem og fått gjennomført betalinger.

    upload_2018-12-27_10-11-43.png
     
  15. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Noen grense med dette kortet på Payr som det er med SAS MC?
     
  16. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke testet grense, og med 0,5% Trumf (i praksis å betale 2 kr per Trumf-krone) er jeg ikke sikker på at jeg kommer til å teste heller - det virker enklere å by folk på finn.no 50%-100% ekstra for Trumf-saldoen sin...

    Skulle Vipps fungere hadde det vært et greit "gratis" tilskudd.
     
    TigerTravel liker dette
  17. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan regner du ut dette? I min utregning: 40 øre +1% fra Shell MC > 30 øre fra Trumf + ebp fra AMEX.

    Har jeg glemt noe?
     
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    969
    Likes mottatt:
    768
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg funderte på å anskaffe SAS MasterCard for bruk på Vipps og Payr. Normalt strider det mot mine prinsipper å betale for kredittkort, men er gevinsten bra kan det til nød aksepteres.

    Imidlertid er jeg litt i tvil om hvorvidt det blir noen gevinst. Tok en titt på nettsiden, og under Spørsmål og svar står det: "Bruk av Vipps registreres som kontantuttak men uten kontantuttaksgebyr." (Payr er ikke nevnt, men kan kanskje anta det blir samme sak?)

    Videre ser jeg i vilkårene: "Du får ingen Ekstrapoeng ved kontantuttak."

    Summen av disse 2 utsagnene skulle vel bli at det ikke har noen hensikt å bruke kortet på Vipps og Payr, og at årsavgiften blir "penger ut av vinduet"?

    Betyr dette at SEB nå har gjort som andre banker, og fjernet poengopptjening på denne typen tjenester?
     
  19. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått EB poeng for Payr sist 26/12 og for Vipps 24/12. Foreløpig virker det som vanlig.
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    969
    Likes mottatt:
    768
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, da vet jeg at det fremdeles funker.

    Spørsmålet er vel da om de har endret dette svært nylig, for eksempel med virkning fra årsskiftet. Ut fra hva de skriver på nettsiden nå ser det i hvert fall ut som de har gjort et bevisst valg. Litt kjedelig å ha betalt et solid årsgebyr om det viser seg å være tilfellet. En mulighet er jo å bestille "billigutgaven" av kortet, det koster uansett så lite at velkomstbonusen kan forsvare det. Får fundere litt...
     

Del denne siden