USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om SEB MC og/eller Shell MC gir bonus på Spiff?
     
  2. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Shell ga bonus, men ikke nå lenger.
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,582
    Likes mottatt:
    24,422
    Bonuspoeng:
    183
    Fekk ingen på Spiff med Shell førre månad. Farvell Spiff.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med SEB MC ?
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,582
    Likes mottatt:
    24,422
    Bonuspoeng:
    183
    Har berre brukt ShellMC siste tida.
     
  6. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Er det begrensninger på Trumfvisa? Kortet mitt blir bare avvist no når eg prøver å bruke det i payr. Har brukt 32k på to dager.
     
  7. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Var som... Leste ikke nyheten om at Shell MC er ute før jeg la inn månedens siste regninger - med gebyr. Kan vel se langt etter å få refundert de kronene.
     
  8. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en begrensning på 40k/7 dager, men det varierer nok med kredittgrensen. Det er forøvrig bare å ringe til kundeservice slik at de kan øke begrensningen om du har behov før å bruke større beløp en periode;)
     
    interface87 liker dette
  9. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    398
    Bonuspoeng:
    63
    Og da er vi på'n igjen...
    Kjære medforumbrukere - jeg vil gjerne gjenta min oppfordring om å besinne seg i forhold til overdreven bruk av disse tjenestene, ellers er jeg stygt redd for at min spådom om at det blir helt slutt på bonus ved bruk av dem innen et halvt år er gått....
    Glem heller ikke det gamle visdomsordet: "Don't call the airline" - aldri, aldri, aldri ring kundeservice for å spørre om noe som kan være en feil som er for godt til å være sant, muligens kan tolkes som bittelitt tvilsomt, eller er på kanten av T&C. Da heves varselflaggene, og smutthullene tettes for godt. Tenk langsiktig - da får vi alle glede av hyggelige bonusreiser i mange år framover ;)
     
    Lurifaks, chudtwa, wilco and 18 others like this.
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,482
    Likes mottatt:
    25,243
    Bonuspoeng:
    183
    Payr har gebyr på 1% over 30k. Trumfvisa gir 0,5%. Ingen vits med mer forbruk mer en 30K da... Samtidig vil sjansen være mye større for at denne avtalen forblir :)
     
    kristiaan, Xflipper and induktans like this.
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fortsatt billigere enn å kjøpe ekstrapoeng på sas.no. Om enn marginalt ;)
     
  12. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet hvilke kort som gir/ikke gir bonus ved bruk gjennom Curve?
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,217
    Likes mottatt:
    1,953
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har vært svar på et par ganger. I utgangspunkter alle, da kjøp regnes som vanlige kjøp. Bransjebonuser fungerer stort sett, butikkbonuser stort sett ikke.
     
    drsyk liker dette
  14. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som Visa Trumf har ei begrensing ved betaling gjennom PAYR. Hadde betalt noken store rekningar tidligare (ca ei veke sidan) og hadde to store som skulle betalast i dag. Kun den eine gjekk gjennom. Summe av dei to var innafor det som stod som disponibelt på kortet. Så eg testa å betale den som ikkje gjekk via Payr direkte frå nettkontoen til Trumf Visa og det gjekk heilt fint.
     
  15. Danielk

    Danielk Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Djeez, betalte varmepumpe og et par regninger med Shell MC via Payr igår, nesten 30k, uten å sjekke tråden her igjen først..

    Skaffet Shell MC kun av denne grunn, men burde jeg beholde det for drivstoffet sin del? 40øre liter?

    Står at jeg fikk 48kr bonus for 60 liter sist gang (24kr bonus og 24kr ekstrabonus?) :eek:

    Har jo TrumfVisa også som er enklere på butikken, siden man slipper å pipe trumfkortet i tillegg..
     
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,582
    Likes mottatt:
    24,422
    Bonuspoeng:
    183
    Drog du det blå trumfkortet også? Fungerer visst å dobbeldippe på nokre stasjonar.
     
  17. Danielk

    Danielk Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nei, prøvde å se etter valg for å dra trumf-kortet, men fant ingenting. Satt det også inn men fikk bare feilmelding.. Dette var en Shell Express-stasjon, den 17.des.
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    @Danielk forsøke en bemannet stasjon helst 7/11 eller noe da vil det fungere forhåpentligvis bedre med 2-3xtrumfer`n :cool:
     
    Danielk liker dette
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Bedre å dra Trumf-kortet og så betale med AMEX el. SAS MC for maxe opptjening..
     
    Danielk liker dette
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    I praksis blir det ikke hver 4. dag ser det ut til. Nå har jeg forsøkt 4-dagers rutine og det ser ut til at betalinger som legges til betaling hos Payr i helgen bokføres først mandag av SAS MC. Dermed går det 6 dager fra min registrering lørdag til jeg kan belaste igjen på fredag. Uten å ha regnet på det så betyr det da at antallet betalinger blir lavere enn 7,5 i snitt pr mnd og max månedlig beløp blir tilsvarende lavere enn 28000...
     

Del denne siden