USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Nja.. Er du sikker på det?
    10k er en øvre grense som gjelder både vipps/payr/revolut etc. Vipps/payr har i tillegg en begrensning på 4k. Så om du har brukt 4k på vipps/payr kan du kun laste 6k på revolut. De har ikke redusert noen grense foreløpig, men frykter en redusering når jeg leser om alle som fyller på 10k på revolut hver 4 dag..
     
  2. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Sikker er jeg ikke, men jeg har ikke brukt payr eller vipps i de siste og likevel fikk jeg ikke ladet mer enn 4K i dag på Revolut.
    Siste gang jeg ladet noe på Revolut var over jul, så ja, det virker som om enten det er noe feil, eller vet jeg ikke...
     
  3. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg betalte 4k på Payr med SAS MC (premium) for to dager siden. Testet top up på ytterligere 1k hos Revlout nå, og det gikk helt fint. Dvs. 5k til sammen ila. to dager.
     
  4. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Bra!
    Da må det være noe annet IT feil siden jeg har så og si ikke bruk MasterCard i de siste ukene.
    Kan det være at grensen er felles for seb og pointearner? Jeg har ikke sjekket hva samboeren har brukt
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Den er ikke felles nei. Prøv igjen i morgen du:)
     
  6. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,100
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    I fikk mine poeng fra SAS EB MC Premium. Det er et helvete med 4k begrensningen, men det går når mal vil. Har testet en betaling via Shell - må se om det kommer noe for det :)
     
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har søkt om ESTA etter at 72 timers fristen ble annonsert? Tok det faktisk 72 timer? Fant ledig F award til USA på onsdag som jeg har lyst å benytte meg av, og la inn søknad i går kveld. Fortsatt pending, om det går på 72 timer har flyet gått før den evt blir godkjent.
     
  8. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte ca kl 20:00 nå rett før jul og den var godkjent morgenen etter. Sjekket før jeg la meg, så en eller annen gang i løpet av natten.
     
    Flight Cancelled liker dette
  9. Joffer

    Joffer Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Shell har oppdatert sidene side og sier det ikke er bonus..
    upload_2019-1-8_21-19-37.png
     
  10. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kom for flere uker siden.
     
    veeegard liker dette
  11. Joffer

    Joffer Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Ja men ingen pekte på direkte beviset av de jeg kunne lese meg fram til. Uansett.. moro så lenge det varte..
     
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har vært i USA siste uken og kan indikere hvordan "Shutdown" får effekt på Immigration og flyplass generelt.

    Må det forventes betydelig lenger køer i immigration ? ....i sikkerhetskontrollen ?

    Jeg ser at det er stadig flere av TSA agentene som er "syke" og ikke stiller på jobb...så det må jo på et tidspunkt føre til lengre køer og "missed connections". Det blir vel neppe noe bedre når lønna ikke kommer denne uken....
     
  13. joa

    joa Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kan ikke finne noe om det her eller andre steder, men er det noen som får til å betale efaktura gjennom VIPPS med DNB MC? Jeg får ikke valgt kortet når jeg skal betale, kun konto.

    Lurer på om det er en generell begrensning eller om det er noe jeg gjør feil. Er klar over at det ikke generer EB.
     
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Fakturabetaling i Vipps går kun fra konto.
     
    joa liker dette
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,217
    Likes mottatt:
    1,953
    Bonuspoeng:
    113
    eFaktura går kun konto, Vipps regning går vel fra kredittkort?
     
    joa liker dette
  16. joa

    joa Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok. Mulig jeg er treg, men selv på VIPPS sine sider virker det som de er dårlige til å skille mellom regning og efaktura. Er det noe jeg kan gjøre aktivt for å motta faktura som VIPPS regning i stedet for efaktura?
     
  17. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Vi ankom EWR i går og køen var lang men verken kortere eller lengre enn vanlig. Hver gang vi står i den køen lurer vi på hvorfor det ikke er flere på jobb men som sagt tror jeg ikke det var verre enn vanlig. Det som var nytt fra sist vi var der var at det var en egen kø for de som hadde returning ESTA i forhold til de som var på ny ESTA. Tror kanskje det hjalp litt for å holde tempo.
     
  18. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Ankom Chicago 29. desember. Var nesten ingen kø for automatene og så heller ikke så galt ut for de som måtte ta det manuelt. Ut fra San Francisco den 3. januar. Hadde biz billett og husker ikke om det var en "priority" sikkerhetskontroll, men var gjennom på noen minutter.

    Ankom EWR i fjor med nytt pass og ESTA og måtte da stå nesten tre timer i kø.
     
  19. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Søsteren min fikk seg en dyr lærepenge i dag. 100% hennes feil men tenkte å dele i tilfelle det er noen som skal fly til USA snart. Skulle fly til SJC via EWR. Hadde ESTA men på gammelt pass og bestilte raskt ett nytt ett i morges, selv om det kun var snakk om transitt. Siden det var mindre enn 72 timer til ankomst ble hun nektet å gå på flyet. SAS var meget hyggelig og tilbød henne å bookes om på nytt fly på lørdag, inntil de så at det var booket via tredjepart og da var det umulig. Måtte booke nye billetter til slutt. Vet som sagt at det er hennes egen feil men de er definitivt blitt strengere på det så book minst 72 timer før. :)
     
  20. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, det stemmer.

    Det står en liten e på regningene som er e-faktura.
     

Del denne siden