USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    3,144
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Kun vips vill begrense det
     
    Maggie liker dette
  2. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Er det bare å si opp TrumfVisa nå?
     
  3. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    940
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Det er du voksen nok til å bestemme selv.
     
  4. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Ohhhh, tricky spørsmål. Viktig å vurdere dette nøye. Sette opp en pros og cons liste. Lykke til!
     
    Last edited: 18. jan 2019
  5. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Er det forskjell på det Vippse penger til noen med bruk av SAS MC, og det å betale for en vare ved hjelp av Vipps og SAS MC??
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,217
    Likes mottatt:
    1,953
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er to ulike bransjekoder, og de fleste kort gir poeng for bedriftskjøp, men ikke privat overføring.
     
    Xaantiam liker dette
  7. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Shellmc er vel greit å ha til utlegg på jobb, trumf utløser ikke skatteplikt, eller må man kanskje skatte når man bruker trumf opptjent fra jobb til å kjøpe bonuspoeng?
     
  8. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    304
    Bonuspoeng:
    63
    Forsøkte å toppe opp Revolut nå fra SAS EuroBonus Mastercard Premium (i NOK) og det ser ut til å stoppe på 6000 kr.

    Det ser ikke ut til å fungere å bruke PointEarner-kortet til å toppe opp mer heller da Revolut ser ut til å kreve at kortet står i samme navn som eier av Revolut-kontoen.
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Revolut gir deg høyere og høyere grense etterhvert som du har brukt tjenesten. Så hvis du ikke har brukt Revolut så mye ennå er grensen lavere enn 10.000,- pr. 96 timer (som er max for kortet). Prøv deg frem med litt og litt til du blir stoppet også vil du se at grensen øker.
     
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Du har vel ikke tilfeldigvis brukt 4k på vipps ila de siste 96 timene også? 10k grensen er felles for de to. Når det er sagt så håper jeg du ikke er en av de som tenker å laste 10k hver 96t uten et reelt forbruk;)
     
  11. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    304
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tipset, stemmer at jeg har brukt 4k på Payr, så da er det kombinasjonen som gjør at jeg får feilmelding. Feilmeldingen var fra kortutsteder og ikke fra Revolut, så da er det en felles grense på 10k som slår inn.

    Dette er reelt forbruk ja, dersom det har noe å si.
     
  12. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Er du sikker på at grensen hos Revolut er så lav?

    For min del blir kortet da ubrukelig. Godt jeg ikke har rukket å bestille det enda.

    Kr. 10.000 er latterlig lite når man skal begynne å betale reisen med mer.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke grensen hos Revolut som er 10.000, det er hos SEB. Så hvis du bruker annet kort for å fylle på Revolut-kontoen er grensen høyere.

    Ingen kjenner vel grensene til Revolut (som er dynamiske).
     
    PetterX liker dette
  14. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    971
    Likes mottatt:
    768
    Bonuspoeng:
    93
    Til de av dere som bruker Trumf Visa på Payr:

    Når dukker bonus opp?

    Jeg har nyanskaffet kort, og har betalt rett i underkant av 30k i fakturaer. Hovedtyngden (nesten alt) den 9. og 10. januar, men ikke en Trumf-krone har dukket opp. Er det slik at det avregnes en gang i måneden? Eller fikk jeg æren av å bli den første som oppdaget at Trumf Visa nå er meningsløst på Payr? Kortet kostet jo null og niks; slik sett ingen krise å måtte hive det i søpla etter et par uker, men litt kjedelig likevel :)
     
  15. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en mistanke om at du ikke får Trumf ved bruk Trumf Visa nå på nyåret. Flere har rapportert om at det mangler.
     
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,083
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har fått noko frå Norgesgruppen i Januar, som kan stemme med Trumf Visa. Men det er ikkje i kjøpsoversikten hos Trumf.
    Men madammen sin Trumf konto sender også til min EB konto, har vore bortreist på jobb så har ikkje fått sjekka opp om eg har fått for Trumf Visa i Payr endå.
     
  17. thoaan

    thoaan Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser at PayPal har en tjeneste tilsvarende Vipps. De støtter også Amex. Noen erfaringer her?
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,274
    Bonuspoeng:
    113
    Fungert helt supert med netthandel hvor en betaler med Paypal som trekker på amexkortet som er lagt inn. Kjør på.

    Edit: Jeg har ikke brukt paypal til privatoverføringer. Søk på forum, det finnes del innlegg her. Det er en liten hengemyr med risiko har jeg forstått. Ikke reelle transaksaksjoner bare for å generere bonus er IKKE lurt....
     
  19. rolser

    rolser Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Amex stoppet paypal til Elkjøp i helga, 20.000, fikk sms om mistenkelig transaksjon og oppringt fra England om versifisering av transaksjon på mandag. (så den måtte jeg ta på annet kort)

    Så ser ut som de er litt mer varsomme for Paypal enn DNB sine kort var. Brukte det fast på Elkjøp uten trøbbel da.
     
  20. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk ikke til å betale med SAS MC i Payr nå i kveld selv om jeg ligger under grensa på 4k for kortet. Noen som kan verifisere eller avkrefte at dette bare er mitt problem?
     

Del denne siden