American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Heftig! Da har de ikke oppdatert Experiences-appen med dette ;)

paramberg liker dette
  2. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du linken virker mot mot Centurion Point plus også? I tilfelle vil jeg gjerne ha link. Koster riktignok 4000 kr.

Når jeg tneker meg om er jo dette for å kapre nye kunder, ikke for at en skal aktivere Points Plus.

3. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,022
    Bonuspoeng:
    163
    Har du mulighet til å poste vilkårene også? Har bare vært uten AmEx i 4 måneder (SAS AmEx Elite) så kvalifiserer vel neppe til vervekampanje.

4. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    642
    Bonuspoeng:
    93
    KRS liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Platinum plus points for Q1 og Q2 fortsatt ikke inne. De lovet August.

Nytt svar nettopp nå:
    "unfortunately there has been a delay with processing the points file, and points will not be credited"

Jeg bare:
    "wtf do you mean? I pay extra for this service" (uten wtf, altså)

Han/hun på tekst chatten I appen:
    "we are working to fix this issue, please allow us a few more days"

Skulle tro jeg snakket med en dårlig chat-bot. Men tror det var et ekte (dog inkompetent) menneske.

Så jeg ga opp. Tviler på at det skjer noe de neste dagene heller.

Utrolig rart at de opptrer så klønete mot kundene som har valgt et dyrt kort fra dem, og hvor de faktisk klarer å kreve inn betalingen for Plus points hver mnd. De gir bare aldri poengene innen sine egne frister.

6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ba rep på telefon om å opprette en formell klage for meg. De har vel en form for det ute på nettsiden sin også. I første svar på klagen fikk jeg tilbud om 10 000 MR som kompensasjon. Sa at det var helt latterlig (verdt typ 50kr). La ved screenshot av at chatten hadde lovet meg det utbetalt "by end of july" og ba om å få 2 x månedsgebyr som kompensasjon i enten fradrag på regning eller som tilsvarende verdi i MR - og oppga det i min bok til å være 300 000 MR. Fikk svar tilbake at de krediterer to månedsavgifter.

Så det er jo noe, men det blir tungvint og unødvendig om jeg må følge opp på denne måten to ganger hvert år.. Helt utrolig at de ikke har sørget for å implementere bedre automatiserte IT-løsninger på dette.

Cumulus, Henrik, tobeornot999 and 3 others like this.
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk du tilbake 2x750 kr inkl plus points, eller 2x100 kr som er plus points prisen I 2 mnd?

Hvor sendte du mailen?

8. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    2 x 750 kr ja. Sendte ikke mailen selv, klagen ble opprettet av agenten på telefon etter forespørsel fra meg. Men vet at de har en form på nettsidene for å nå samme avdeling. Eposten er <[email protected]>, men blir ikke overrasket om de ikke svarer uten at det er registrert via skjema.

Spielhaug and tobeornot999 like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Takker! Veldig nyttig info!

10. toyboy

toyboy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen testet hvordan «members treat» på Katla er i september? Har prøvd det 2 ganger før; den første var strålende (5 retter ca), den andre lite spennende (ganske ordinær 2-retter), hadde vært kjekt å vite om det er verdt å gjenta.

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk helt uvanlig dårlig.

Har fått god mat der før. Men nå (1 uke siden) var det en 3-retter som var uinspirert, billige råvarer, og kjøtt som var så ekstremt fett at mer enn halvparten var rent fett og måtte kuttes bort. Dette var ikke marmorert kjøtt eller noe, bare en stor chunk fett.

Selv om alt hadde vært ekte kjøtt, ville dette i beste fall vært en svært liten hovedrett side denne var ment til deling på 2 pers.

Anbefaler ikke.

kiev, Preference, antirealiti and 2 others like this.
  12. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Stod mellom denne og BA3 i går, og basert på meldingen din ble det BA3. Min bror har vært der tidligere og var veldig fornøyd, det ble vi også! Føltes ut som god verdi for "pengene" og man får smake mye forskjellig. Ble også stappmette begge to. Ingen typisk dessert inkludert, men pleier uansett nesten alltid å velge forrett + hovedrett der dette er alternativene.

Legger ved bilde av tre av rettene og menyen :D "Yellowtail Tiradito" var en klar favoritt, skikkelig smaksbombe.

PXL_20250918_174701531.jpg
    PXL_20250918_162638183.jpg

Dette er Crispy Maki Tuna på utsiden og Salmon Taquitos i midten PXL_20250918_163612515.jpg

tobeornot999 and DJasko like this.
  13. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Denne leste jeg for sent. Bekreftet bestillingen for i kveld i går. Gledet meg til å teste etter kommentarer tidligere i tråden, men nå burde jeg heller ligge småsyk hjemme. Håper kommentaren din blir gjort til skamme.

14. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Katla har gått downhill siden Atli flyttet hovedfokuset sitt over til Stranden 30, dette kan kanskje også hatt en innvirkning.

tobeornot999 and jgroneng like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du får en bedre opplevelse enn meg!

Tilbakemeldingen jeg ga dem var veldig ærlig, så de kan jo ha tatt en prat med kjøkkenet (slik de lovte) i etterkant.

Aha! Det gir god mening, ja.

Alltid mer moro å legge inn kruttet i noe nytt for "stjerne"-kokkene :p

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med nye tilbakemeldinger om når poeng fra første halvår kommer inn?

Jeg var på chat med dem i dag. Og nå som det er 1. oktober i morgen, er det 2 mnd siden de lovet poengene skulle vært inne ("by end of July").

Kan ikke helt skjønne hva som gjør dette så vanskelig for dem. De sitter jo på all data som er nødvendig selv for å gjøre beregningen.

De klarer også veldig fint å belaste folk 100kr ekstra/mnd for tilgang til ekstra poengene. Ikke minst er de også veldig gode på å kreditere poeng fortløpende på SAS, helt eksemplarisk faktisk. Så da blir det hele enda mer rart.

Dagens lovnader kom fra 2 forskjellige agenter (fordi samtalen ble brutt). Hun ene sa at det ville skje innen 2-3 dager. Nestemann sa det ville skje om 1 uke... I rekken av brutte løfter kan det vel dessverre tenkes at begge to tar feil :(

17. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Er problemet overføing av MR til EB? Isåfall gjorde jeg det på fredag og fikk de inn hos sas i dag :)

18. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, det er overføring av de ekstra MR poengene man skal få fra Amex når man har Platinum Points Plus, skal komme to ganger i året.

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Har ingenting med SAS poeng å gjøre, nei. @Kenneth82 beskriver riktig.

Men skjønner at du spør. Agenten hos Amex gjorde også en feil og sa at SAS snart kommer til å ordne opp :p

20. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Ser det ramlet inn noen poeng igår hos meg iallefall. Mangler fortsatt sign on bonusen etter 10mnd men. Kontrollere poengene senere idag.
    Tenkte å si opp hele greia nå. Så greit å få en oversikt

Del denne siden