American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,040
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble avviklet i januar 2025. Ekstrakort gir nå kun tilgang til lounger der man må vise frem Amex Platinum-kortet. De som søker om ekstrakort i dag, enten de er nye eller eksisterende kunder, får ikke lenger Priority Pass inkludert.
    IMG_3670.jpeg

Preference and tobeornot999 like this.
  2. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    43
    Trodde at avtaler som var inngått før denne endringen ikke ble rammet av det. Mao. at tidligere fordeler gjelder.

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,039
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for update!

Nå er min kone for lengst en ex-kone, så da er ikke et praktisk problem for min del - selv om det ble markedsført som inkludert da jeg skaffet Platinum.

Hun jeg henger med nå, er mer enn fornøyd med å være inkludert i min egen lounge inngang når vi er på tur. Ekstrakort på samme regning har vi ikke noen hast med å komme til :)

4. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    43
    Har vært i kontakt med AmEx kundeservice i dag og de sier at fordelen med fire gratis PP lounge-besøk inkl. i Gold Card tilleggskort (til Platinum-konto) ikke gjelder mer. Kan virke som eksisterende Platinum-tilleggskortmedlem har denne fordelen fortsatt (med ubegrenset for to personer) så lenge man har Platinum tilleggskort fra før januar 2025.

Det jeg reagerer på, er at de har fjernet fordelen for Gold Card tilleggskort (til Platinum-konto) (som absolutt var der) i sin tid uten at man har fått beskjed om dette. Fra starten av var ett Platinum tilleggskort og inntil 4 Gold Card inkl. i årsprisen. Nå er det kun ett Platinum tilleggskort. Utover dette må man betale for hvert tilleggskort.

Kommer man noe vei med dette? Bør ikke den avtalen man inngikk i sin tid fortsatt gjelde når man ikke har fått beskjed om noe annet?

5. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke uenig at det er litt kipt at de fjerner tilgang til å bestille flere gullkort sammen med Platinum (tenkte at ungene kunne få dette etter hvert), men vil tro at kort som allerede er tildelt får eksistere.
    Men jeg sier opp Platinum om de tar fra meg Priority Pass på Platinum ekstrakortet til kona. Vi bruker denne til å gi oss ubegrenset lounge for 4 personer på tur (jeg tar inn ene ungen, mens kona tar med seg den andre)

6. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,040
    Bonuspoeng:
    93
    Den forsvinner ikke med første. Blir spennende når PP skal fornyes på ekstrakortet. Får ikke det problemet før i 2028.

tobeornot999 liker dette
  7. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, får se da ja.
    Hotell-fordeler gir lite, særlig når Radisson endret på sitt program. Og klarer VIP utenom uansett.
    Kanskje noen har utløp om ikke så lenge, og kan rapportere om suksess eller ikke.

Og så hadde det vært greit å få bekreftet om Platinum tilleggskort gir PP eller ikke, for nye bestillinger.
    Kan være aktuelt å flytte ekstrakort over på eldste ungen etter hvert som de flytter ut og får egen familie osv.

interface87 liker dette
  8. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Point plus lovnader. Da fikk jeg ny dato med end of February... Den som lever får se

9. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Fatter ikke at de skal være så trege med å betale ut poeng. De får det jo noenlunde til med Elite (selv om det også bugger litt nå innimellom).

tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,039
    Bonuspoeng:
    293
    De sa samme til meg for flere uker siden.

Så de har i alle fall samme plan fortsatt :D

11. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    238
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk poengjustering sist søndag

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,039
    Bonuspoeng:
    293
    Sikker på det var 4-gangern?

De pleier å justere i en stor felles batch. Basert på manuelle Excel ark kan man nesten få inntrykk av. Og det høres ikke ut som andre (inkl meg) har fått ennå.

Sist, for et halvår siden, fikk jeg feil mengde (i min favør), men de justerte aldri mer i etterkant - selv om de oppdaget det og "brukte det mot meg" da jeg ba om et par mnd gratis pga lang venting på poengene.

Jeg fikk altså bevisst fra AMEX poengene, men ikke pengene :p

Preference liker dette
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,039
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk denne på mail fra Amex nettopp nå.

Gjelder Platinum card for min del, men ser ut til å være del av en omlegging for alle kortene deres når jeg kikket raskt på vilkårene som ligger bak.

Dersom man betaler hele regningen ved forfall gjelder ingen endring, men det nye er kort sagt at de vil beregne regne fra kjøpstidspunktet for alt som ikke betales (eller bare delbetales) ved første forfall etter kjøpet.

Ikke betydning for meg eller mange andre som betaler hele regningen ved forfall, men kan jo bli en god porsjon mer renter om man deler opp betalingene.

upload_2026-2-25_10-48-15.png

14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,129
    Bonuspoeng:
    183
    Samme mail for Centurion kortet og:)

15. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Utrolig men "sant" da har det faktisk dukket opp poeng... Mangler en million men... Sist jeg kranglet på dette via den appen. Så brukte jeg opp en halv arbeidsdag. Forsåvidt uten resultat. Da er det bare å stålsette seg for ny runde ... Ganske glad jeg er ferdig med Amex for nå. (bare jeg får alle poengene Hilsen gissel)

btm, tobeornot999 and jgroneng like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,039
    Bonuspoeng:
    293
    Dukket opp er også - når jeg sjekket nå pga meldingen din.

Ser sånn ca riktig ut. Fikk litt over millionen, og det var forventet :)

17. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Mangler 19k poeng her.. ikke det største tapet i verden, men veldig frustrerende å måtte følge opp. Hadde tenkt til å si opp kortet også nå, men kan vel ikke få etterbetalt de manglende poengene om jeg ikke har kortet og dermed MR-kontoen lenger :/

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,039
    Bonuspoeng:
    293
    Det er utrolig at de ikke klarer å ordne dette, og at det har vært slik i årevis.

Virker som de regner ut for hånd i digre Excel ark, og så kjører en jobb for å oppgradere kontoene.

Her sitter de på og eier hele infrastrukturen selv, så dette burde ikke vært vrient.

Det ville ikke vært for mye å forvente at de krediterte månedlig istedet for halvårlig heller :p

Preference liker dette

Del denne siden