De bør hvertfall få på plass bedre selvbetjeningsløsninger først. En god grunn til å kansellere er jo for å få på retur uten å betale ombookingsavgift.
Føler kanskje at det er noe selvmotsigende og blandede interesser her. Status reisende er viktigere fremover, mer fritidsdestinasjoner (les, mindre forretningsruter?). Det blir enklere å få status, men gull vil nedgraderes. Jeg håper det på et tidspunkt innføres EBD for life for andre enn bare pandion. Om man setter lista høyt, 15 år med EBD eks, så ville det ikke blitt nevneverdig mange vil jeg tro. I alle fall om det skulle vært sammenhengende. En god måte å sette pris på de som virkelig har sittet noen timer i SAS sine seter. Håper noen som har anledning til å dra på dette eventet løfter denne diskusjonen. Eviggull burde også kanskje markeres på en måte i systemet, men er kanskje etterhvert "for mange" av de?
Det er ikke nødvendigvis slik at vi som skal på eventet har de samme meningene som deg. Men du kan jo hive inn noen ønsker ….
For all del, kan jo være at det finnes folk i SAS systemet som leser litt her inne også, så selv om alle er uenige med meg så blir det kanskje registrert, selv om jeg skulle tro I alle fall noen har samme tanker som meg
LTD etter 15 år hadde gjort at jeg flyr mer SAS etter LTG. Nå har jeg jo ingen insentiver til å fortsette å fly SAS.
Fikk ikke billett, men skulle jeg prøvd meg på noen spørsmål som kanskje ikke er så meningsutsatte men mer generelle undringer, så er det spesielt tre jeg tenker på; En (plausibel) forklaring på catering-situasjonen hadde jo vært ok... En løsning på hvordan man enklere kan komme i kontakt med noen "voksne" i SAS, når kunderepresentanter med dårlig trening skaper utfordringer. Det kan ikke bare skje én gang i året på disse seansene slik diamantmailen forklarte meg. Status på hva som skjer med innenriksloungene utenfor Oslo (Bergen, Trondheim etc). Om noen gidder å forhøre seg om dem, så blir jeg en happy camper
Jeg fikk heller ikke plass, mindre enn 1 time etter mailen kom. Men ja, det hadde vært gull med tilgang til noen voksne ansatte når man har EBG/EBD og det er umulig å få nyttige svar. Jeg er top level i IHG hotellene, og de innførte nylig en egen avdeling for diamantene å ringe/maile til. Smart move!
Gull-/diamantmailen skulle vel egentlig være dette, bare så synd at det er de samme som sitter der og de har akkurat de samme restriksjonene og mangel på mandater til å gjøre noe som hjelper.
Jeg står forøvrig på venteliste, men om noen har en plass til overs så si gjerne fra, kompenserer gjerne dine 2k poeng med en kvikk lunch eller sågar to flasker champis verdi i bonusreise-support
Et annet punkt som de gjerne kunne vært utfordret på, ref. en annen tråd her på forumet, er jo at de ikke praktiserer en lik behandling av bonusbilletter/ordinært betalende reisende ved kanselleringer el.lign på billetter de har utstedt. Jeg mistenker jo at dette er en bevisst strategi fra SAS fordi folk ikke kjenner rettighetene sine, men det kunne vært ok å høre dem svare på det selv. Det er jo en ørliten prosents sjanse for at praksisen ikke har nådd toppen...
Jeg og står på venteliste, så skulle jeg ikke få en restplass er jeg gjerne +1 om noen har en plass til overs. Kompenserer selvfølgelig godt
Det at den eneste måten å få tak i voksne folk i Skandinavias største flyselskap er å en gang i året betale (jaja, vet at det bare er noen poeng) seg inn, for så å kanskje få muligheten til å stille et spørsmål, blir bare mer og mer absurd jo flere ganger jeg tenker på det..
Hehe, ja, det er et veldig godt poeng! (No pun!) SAS hadde ikke plass til denne diamanten, som forsøkte å booke 40 minutter etter mailen kom. Men vi forventer jo referat her på IF, og har strålende folk på stedet