An Evening of Conversation.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av democomputer, 12. nov 2022.

  1. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Venter i spenning på når det er mulig å booke SQ.... :)
     
    Are liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    100% enig!
     
  3. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg date.

    K
     
    Are liker dette
  4. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange herfra skal på eventet i morgen? Jeg skal i alle fall...
     
    Are liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle akkurat til å stille samme spørsmål.
    Kunne vært hyggelig å ha en IF meetup på forhånd, en time eller noe slikt i forveien.. Kjenner jeg IFere rett, så kan det ikke være for mye tidligere, da stemningen risikerer å bli for god :D:D
     
    Kjetil L liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg foreslår at de som er interessert møter opp på Datra til Hagen på Grønland rundt kl 17.
    Jeg skal være på plass litt tidligere, og skal forsøke å fiske frem noen IF tags for de som eventuelt mangler slikt :)
     
    melind and holmen like this.
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Håper på et lite møtereferat for oss som ikke har anledning til å dra :)
     
    Maggie, Henrik, Meursalt and 3 others like this.
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    Fint insj! Ikke bedre å ta noe i umiddelbar nærhet så det et lettere å droppe innom på veien ned? Den nye mathallen i Barcode er et ekte steinkast unna og gir mulighet for en rask matbit.
     
    jgroneng, NoLimit and Pingus like this.
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ouch, det ble datterens revyfremføring i dag i stedet; (Var ventelistet), men utrolig verdifulle initiativ og referat/"debriefing" vil være utrolig verdifullt. Er forøvrig sikker på at IF-representantene fremmer våre interesser på en grundig måte.
     
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,222
    Bonuspoeng:
    183

    Skal ikke til Oslo i kveld, men er interessert i tags om du har til overs.
     
    melind liker dette
  11. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Kanskje bedre å treffes nærmere selve museet en plass? :)
     
  12. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er 99% sikker på at jeg bestilte to plasser, men på bekreftelsen/billetten som jeg mottok i går kveld står det kun "Ticket Information" (singularis).
    Hvordan ser det ut for dere andre som har to billetter?
     
  13. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    All min informasjon utelater info om +1, ble såpass usikker at jeg spurte og fikk bekreftet.
    Overraskende langt å gå fra Dattera ser jeg. Jeg blir med.
    K
     
    spacecosmos liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke anledning til å komme da vi har middagsgjester, men om jeg får foreslå et tema:
    Det er fullstendig useriøst av et firma å ha selgere (call senter) hvor man når man booker ikke vet hva man vil ende opp med på grunn av varierende kompetanse hos personalet.
    Det er fullstendig useriøst at man etter bestilling må vente i opptil flere dager før man vet om man faktisk får billetten eller ikke.
    SAS er nødt til å bli mer forutsigbar. Det er snart lettere å vinne i lotto enn å bestille billetter hos SAS.
    SAS taper penger på dette, jeg vet at jeg ikke er den eneste som har valgt SAS bort fordi jeg rett og slett ikke gidder å vente i en time på telefonen fordi software ikke lar deg bestille og til slutt bli avvist pga kundebehandlers inkompetanse.
     
    tobeornot999, jonss, EndreD and 6 others like this.
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    I cirka prioritert rekkefølge med talking points for egen del med hovedpoenger fra tidligere i tråden.
    • Manglende forutsigbarhet hos kundeservice/bestilling, svært varierende kompetansenivå og fullmaktsnivå medfører frustrasjon, feilaktige svar og HUACA for å løse enkle problemer. Er SAS klar over utfordringene og har planer for å bedre og utvide fullmakter? (eksemplifisert over fra @RoadKing)
    • Finnes det konkrete planer for å bedre selvbetjeningsløsningene på nett og slippe å ringe inn? Alternativt gi tilbake fullmakter til Gull- og Diamantmailen?
    • Skjer det noe med norske innenrikslounger?
    • EU261-praksis for bonusbilletter vs. vanlige billetter og manglende erkjennelse av rettigheter (om anledningen byr seg)
    Siden @Are deltar kan han få ta LTD-spørsmålet selv ;)

    Uten å forskuttere temaet for kvelden tenker jeg det sikkert er mye fokus på fremtidsplaner og hva SAS gjør for å posisjonere seg, hva de fokuserer på og yatta yatta, og da er det fint med spørsmål som understøtter de store linjene - da er nok sjansen for å få gode svar størst.

    EU261 er interessant å ta med seg, men det er jo i mye større grad et tolkningsspørsmål jeg vil anta at de på direktørnivå ikke tør å uttale seg like konkret om. Da kan det kanskje heller uttrykkes som misnøye på mingling senere og ikke nødvendigvis prioriteres som et plenumsspørsmål som ikke får noe godt svar.
     
    Adrian E, EndreD, Frode789 and 3 others like this.
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,958
    Likes mottatt:
    5,762
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har lagt ut notis på salesinfo om at TRD gjenåpner 9. februar.
     
    Kristian and paron like this.
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,031
    Bonuspoeng:
    183
    Flott om noen tatt opp Schedule change varslene.
    Ender opp med startende hjerteinfarkt ved hvert varsel og det tar flere minutter før man klarer sjekke endringen om man har opprinnelig booking.
    Enkelt eksempel vise til hvordan det kan løses, er vise til hvordan Turkish varsler:

    upload_2023-1-25_12-30-1.png
    upload_2023-1-25_12-30-27.png
     
    Kristian, eventyrer, petrate and 3 others like this.
  18. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Og ta gjerne opp spørsmålet om tilgjengelighet på SK bonusbilletter med forbindelse til non-SK longhaul. Er helt idiotisk slik det er nå hvor man må lure systemet med å legge inn flightene i riktig rekkefølge. Eventuelt ta en rundtur i Europa, som SAS neppe er tjent med vs bare en direkteflyvning med SK.
     
    trygveat, Eddie47, Maggie and 2 others like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Grunnen til at jeg tenkte på Datra til Hagen var nostalgi. Det var jo en av de første stedene vi hadde IF-treff, de har vel kanskje fortsatt eurobonus på kjøp og det vel ikke mer enn 5 minutter å gå.
    Men Mathallen er fint nok.

    Skal vi da si kl 17 utenfor Barcode Street Food -Dronning Eufemias gate 14 ?

    Hvem er i tilfelle interessert ?
     
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,751
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke det på Asylet, ikke Dattera? Da det fremdeles het Bonusfeber.no var det vel kanskje også.

    Lange veien er det jo ikke, nokså nøyaktig 865 meter, men tror det går mer enn 5 minutter og for de som kommer fra andre steder i byen er det jo fort en omvei innom Grønland. Stemmer for afterparty der etterpå?
     

Del denne siden