Det har du jo selvfølgelig rett i.. Ikke så lett å bli gammel gubbe , da lurer jeg litt på hvor jeg fikk DTA fra.. men men..
Et par nyheter som sikkert blir annonsert i kveld er allerede ute: 1) Avbestilling og endring av bonusreiser har vært kostnadsfritt (inntil 24 timer før avreise), noe som har medført at en stor andel av bonusreisene avbestilles eller endres på kort varsel. Siden utvalget av bonusreiser er begrenset, påvirker dette tilgjengeligheten. For å forbedre tilgjengeligheten til SAS-bonusreiser, innfører vi et avbestillings- og endringsgebyr. Dette gjelder kun for nye bestillinger gjort fra og med 1. februar 2023. 2) Fra og med 1. februar 2023 kan du bestille SAS Bonus enveisbilletter til 50 % av poengprisen for en tur/retur sammenlignet med tidligere 60 %
Syns de tok litt vel hardt i her. Billetter må bookes enveis 330 dager før avreise, så man må da i alle tilfeller betale 750 kr pp for å få lagt på returen - hvis man ikke vil reise med to enveisbilletter og sannsynligvis få SSSS på boardingkortet. Hva om shorthaul connection ikke var lagt ut på tidspunktet? Så da blir det 750*x 1-2 ganger til.
På plass på langbord like ved baren. Se etter en knallblå dunjakke. Edit: kan også bekrefte at de tar Amex i baren.
Key points, fra CEO: - SAS skal ikke bli noe lavkostselskap - Eurobonus og business class er viktig for veien videre. - Samme med star alliance. - Chapter 11 er viktig for reforhandling av avtaler og ikke egentlig noe annet. - CPH-JFK åpner - GOT og BGO får direkte til NYC. - SAS har fokus på bærekraft og har investert store mengder på å få mange 320 neo. - SAS samarbeider med Airbus for å utvikle hydrogenfly, målsetningen er 2035 å ha et fungerende fly i lufta. - Elektrisk 30 seter fly kan være på vingene i 2028. - Bærekraftig drifstoff har meget begrenset tilgang. - Under en halv prosent av billetter selges med biodrifstoff tillegg. Key points, Eurobonussjef: - Målsetningen til Eurobonus er å sørge for god verdi for kundene. - Mange har mye poeng og tilgjengeligheten er et problem. - Det er gjort flere tiltak for å øke muligheten til å bruke poeng, hotel, leiebil og kombinerte billetter. - Kun 30% av interkontinentale bookede billetter brukes, derfor innføres det avbestillingsgebyr. - Det kan forventes at det foretatt vil kjøres kampanjer for å gjøre det enkelt å beholde status fremover, I alle fall frem til forretningstrafikken normaliseres. - Det anerkjennes at det har vært vanskelig å komme i kontakt med SAS, det har blitt åpnet for callback, og fremover skal det åpnes mulighet for EBD til å chatte med kundeservice via appen. - Det er planer om en gjennbrukbar bagasjetag.
Det kommer ny lounge på Flesland Ja, muligens BGO hvis det blir mer forutsigbar skattepolitikk i Norge sa Anko.