Egentlig hadde jeg tenkt til å følge @Upsaker og andres anbefaling om BurntEnds. Det var ikke mulig å booke plass der. Jeg skulle jo ha fløyet gjennom Peking, men med Covid-19 komer ombooking og Singapore. Planen var å møte opp og håpe på en ledig stol i en krok….
Lørdagen ble for sent. Jeg rakk ikke å komme meg ut før middagserveringen var over, og søndag var det stengt. Så BurntEnds får bli neste gang….
Så da ble det å titte og lete litt. Fikk ikke bord på en del steder. Så jeg endte opp på FatCow. Et Japansk Steakhouse som fokuserer på god fisk og deilig Japansk kjøtt.
Snublet litt i bestilligen av bord, og endte opp med en Omakase booking en søndag kveld. Helt innafor det. Ikke billig, men ikke Maemo dyrt heller…..
Stedet ligger i 1. etasje i en høyblokk som inneholder ca 100 legekontorer. Litt ute i ingetingland. Med Grab tar deg dit, og det var gåavstand fra Manhattan…..
Kan jeg anbefale stedet? Tja. Maten, ubetinget. Kokken, Ubetinget. Service, all over? Nja. De to jentene som stod for bordserveringen var ikke proffe nok. Stedet har ingen bar å sitte i før mat. Toalettene ligger utenfor selve stedet, ut av hoveddøra, og inn forbi noen postkasser…. SUKK.
Et stilig sted som ikke er gjennomført i design og lyssetting. At kjøkkenet, bak bardisken er litt shabby, er bare flott. Det er et arbeidskjøkken. At ting er tapet på plass? Nei vet du hva…
Last edited: 02. mars 2020