ANA og Singapore First. Litt SAS og Turkish. To reiser til Asia og litt ferie i Krigistan.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 27. febr 2020.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,654
    Likes mottatt:
    6,651
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Vi fant egentlig ikke noen bryggerier som imponerte da vi var i Singapore for snart tre år siden. Det beste ølet vi fant var vel hos Good Luck Beerhouse i Haji Lane, men de brygger jo ikke eget og at de hadde bra øl på tapp da betyr jo ikke at de har det nå. Ellers har jeg lyst til å teste Little Island Brewing Co. ute i Changi Village ved en layover en gang :)
     
  2. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Var på Brewerks for noen uker siden, jeg var heller ikke nevneverdig imponert over de tre ølene jeg prøvde..
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    For et bilde! Og for et reisebrev. Og så utrolig mye du rakk å drikke på en 3 timers flight fra Hong Kong. Får meg til å lure på hva som skjer med restene i flaskene.

    Var du ikke så fornøyd med 28 HKG street? Så bildene dine bare var fra OD. Eller var det bare for mørkt til å ta bilder?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    @ grab på vei til Changi terminal 3. Finner vi first class check inn? Ikke mulig å tagge i appen...


    Og uncle i førersetet er ikke helt stødig.....

    Lilla midtrabatt? Da er du straks på Changi!

    0CA50A8D-0653-4BB0-9EB9-952567FB2BD6.jpeg
     
    Last edited: 02. mars 2020
    Avixlo, paron, RoadKing and 3 others like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kjøpte med meg noen bokser. Mest for å ha et minne. På nettsiden har de noen Imperial Stouts osv som burde være fine. Men ja, litt skuffet ja. Little Island Brewing har jeg ikke hørt om, men det er nå tagget i google maps til neste SQ/SIN stopover :)

    Takk for tips @Jorge :cool:
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    @Upsaker så du synes jeg burde ha bilde av meg selv med alle Champagneflaskene?:)

    28HKG var fantastisk de to gangene jeg var innom for et drøyt år siden. I forgårs fikk jeg en stol i baren og drakk to nydelige drinker. Den som ligner på en Negroni med tørket apelsin og en kaffebasert greie. Er virkelig glad for tipset. Men en må jo teste nytt. Så jeg har et par forslag, utover Operation Dagger i Singapore om du skal tilbake.

    I blant må jeg bare legge fra meg telefonen. Selv om jeg vet det ser ut som den er oppe... alltid:(.

    Selv synes jeg ikke at jeg drakk så mye. Og for ordens skyld var det nesten 4 timer planalgt flytid. Så da må en jo gange det med ca 1 glass per 15 min i luften. Og da kommer jeg langt under gjennomsnittet på dette forumet. Stakkars meg har ikke klart å drikke SQ tomt for bobler en enste gang. Looking at you @drsyk :eek:


    @live update fra The Private Room : Nyvasket og klar for kjøring i golfbil til B gates @Terminal 3 om 10 minutter:p

    Edit: Tror nok at det blir utslagsvasken på noen flasker. Trist som det er. Skulle gjerne delt dem med noen...
     
    Flymunda, drsyk, paron and 5 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg har sagt det før, men en god ting kan ikke sies for ofte.
    Du setter standardan @ccurrahee , kjemperapport :)
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Ja :D jeg mente ikke at du nødvendigvis drakk så mye, men at du rakk gjennom mye forskjellig :)
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    B0DF6AF5-1DF6-4A22-AAA8-5346E4852A22.jpeg
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,697
    Bonuspoeng:
    293
    Kristian and RoadKing like this.
  11. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Er det golfbiler å oppdrive fra TPR? Det har jeg aldri opplevd (eller sett)..
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    ha ha

    neida, vi er da ikke som barbarene bak i flyet. Drikker pent av glasset mitt uten å søle!
     
    drsyk and Kristian like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Den som spør får, står det i bibelen( i følge endel evangeliske TV kanaler som krever penger for å frelse deg fra Covid-19)

    Neida, men nå står det på insideflyer.no. Spør du om golfbil i The Private Room så får du golfbil:p
     
    drsyk, cothom and trygveat like this.
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Etter drinks på Manhattan var det jo på tide med en Feit Ku til middag:eek:
     
    Avixlo and drsyk like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_2437.jpeg Egentlig hadde jeg tenkt til å følge @Upsaker og andres anbefaling om BurntEnds. Det var ikke mulig å booke plass der. Jeg skulle jo ha fløyet gjennom Peking, men med Covid-19 komer ombooking og Singapore. Planen var å møte opp og håpe på en ledig stol i en krok….

    Lørdagen ble for sent. Jeg rakk ikke å komme meg ut før middagserveringen var over, og søndag var det stengt. Så BurntEnds får bli neste gang….


    Så da ble det å titte og lete litt. Fikk ikke bord på en del steder. Så jeg endte opp på FatCow. Et Japansk Steakhouse som fokuserer på god fisk og deilig Japansk kjøtt.


    Snublet litt i bestilligen av bord, og endte opp med en Omakase booking en søndag kveld. Helt innafor det. Ikke billig, men ikke Maemo dyrt heller…..

    Stedet ligger i 1. etasje i en høyblokk som inneholder ca 100 legekontorer. Litt ute i ingetingland. Med Grab tar deg dit, og det var gåavstand fra Manhattan…..


    Kan jeg anbefale stedet? Tja. Maten, ubetinget. Kokken, Ubetinget. Service, all over? Nja. De to jentene som stod for bordserveringen var ikke proffe nok. Stedet har ingen bar å sitte i før mat. Toalettene ligger utenfor selve stedet, ut av hoveddøra, og inn forbi noen postkasser…. SUKK.

    Et stilig sted som ikke er gjennomført i design og lyssetting. At kjøkkenet, bak bardisken er litt shabby, er bare flott. Det er et arbeidskjøkken. At ting er tapet på plass? Nei vet du hva…
     
    Last edited: 02. mars 2020
    Avixlo, drsyk, Kristian and 6 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Men maten da:

    IMG_2440.jpeg
    Amuse Bouche
    Deilig ! Den brente soyaen og det ferske skjellet var høydepunkt. Wagyukjøttet var også fett mørt og rått!
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 4 others like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg testet ut en Australsk økologisk Oransjevin. Siden det nå er trendy. Helt grei, uten å skrive seg inn i noen notatbok for senere kjøp.
    IMG_2441.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 5 others like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Østers fra Hyogo. Nam nam nam! Sjø sjø og litt ebbe i smaken.
    IMG_2442.jpeg
     
    Avixlo, Lnbre, drsyk and 7 others like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    En av kveldens høydepunkter. En mild myk hvit fisk, lett grillet. Med masse sødme og umami fra grillen. En aromatisk lime og et blomsterskudd med en tander infefærsmak.
    IMG_2443.jpeg
    Vellykket!
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 6 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,644
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Det var ikke neste rett. Shashimi ble delt opp og forbredt rett foran oss i baren som tar 8 personer. Ikke fullt. Ved siden av meg en Fransk Japansk par, som nærmer seg skilsmisse.
    IMG_2444.jpeg

    Jeg kan verken Japansk eller Fransk. Men det er tydelig at dette ekteskapet er stormfullt eller på vei til å avslutte.
     
    Avixlo, Insomnia4u, drsyk and 8 others like this.

Del denne siden