ANA og Singapore First. Litt SAS og Turkish. To reiser til Asia og litt ferie i Krigistan.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 27. febr 2020.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Han, høylytt Franskmann som har lært at i Japan slurper du all mat for å vise respekt for kokken. Hun apologetisk Japansk kvinne i et konservatit Muji antrekk.

    Jeg må si at deres oppførsel og totale mangel på responst på venlig konversasjon gjorde min kveld litt mindre hyggelig.

    Shashimi ja : Den var kjedelig. Fisken var for kald, eller rett og slett smakløs. Det var tamt og kjedelig. Og så langt opplevde jeg måltidet som en liten nedtur.
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 3 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Men så smeller kjøkkenet til. Rå reker deles, kråkebollekjøtt legges i en mild soyasaus og toppes med ramsalte kaviarkorn og litt gull. Fett, sødme og salt. I skjønn forening. Ikke så enkelt å slurpe i seg det siste fra skålen med alle piggene. Men det var jeg nødt til.
    IMG_2445.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 8 others like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Litt gull henger igjen….
    IMG_2447.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 5 others like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Grade 4 Entrecote (Rib Eye) fra Japan. ( Hvor bra er egentlig grad 4 folkens? var dette engetlig krisedårlig Firstprice Waguy?) Tynne skiver, dampet i bambus med tang og en krydderurt. Sterke kryddersmaker i skålen er egentlig unødvendig. For dette smaker fett herfra til evigheten og som en drøm. Desverre er kveldens Japanske kokk ikke alt for stødig i engelsk. Så første kjøttrett blir for meg litt overdampent, for å være «gjennomkokt». Men det løser seg før de neste rettene.
    IMG_2448.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 8 others like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Abalone med mer kaviar. Nam nam igjen.
    IMG_2449.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Lnbre and 8 others like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Shabu, shabu. Dampet rett foran øyene våre. Med en stor bittersøt daikonrot liggende i herlig ponzubasert buljong. Eller mine og de andre gjestene. Parret ved siden av meg krangler om hvorfor han valgte blått glass til sake…. SUKK….

    IMG_2451.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 8 others like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Hvitingen liker kjøttet sitt rødt. Rosa, etter å ha vært dyppet i buljong i sekunder kommer rikelige skiver med fet filet umami til himmelen…..
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 1 other person like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Mer innvoller av sjømat. Litt tang og noen rå kjønnsorganer av kråke( bolle). Hva er mer naturlig å putte i munnen, sånn egentlig? Godt, men ikke fantastisk. Tangpapir klistrer seg i ganen og smaker ikke frisk sjø.
    IMG_2454.jpeg IMG_2455.jpeg IMG_2456.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 7 others like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Mer oksekjøtt. Denne gangen som Sukyaki i en krydret rik ingefærsoyaukjentkrydderogchillimednoksdømetilatdenikkeoverdrøverkjøttetkraft.

    Nam nam og dobbeltnam! Og med trøffel blir dete umamihimmelen. Wow. Jeg skjønner plutselig hvorfor @drsyk går bananas på Tokyos Wyagu restrauranter…..
     

    Attached Files:

    Avixlo, drsyk, Earl and 7 others like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Men, dette er jo Japan. Etter salt kommer sødme, med salt. Tomatgele med tandre skiver av tomatkjøtt i bunnen, toppet med mer kaviar for å sette en lett saltsmak på sødmen. Igjen, nam nam.
    IMG_2462.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 6 others like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Søtt krabbesmør, med biter fra klør og en kraftig sopp er lett grillet i skjellet. Ikke min favoritt, krabbe har aldri vært det. Men tipper denne hadde sittet fra for mang en krabbeelsker.
    IMG_2464.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 6 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Tori som er fet fet fet. Tyggemotstan. Uten å måtte tygges. Nytelse!
    IMG_2465.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, alexanderberg and 9 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Kveldens mest komplekse, og kanskje mest spennende og vellagede rett. Surf&Turf. Waguyburgersuhsi toppet med søt reke, og salt lakserogn. Alt eksploderer i munnen og går opp i en høyere harmoni.
    IMG_2466.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Lnbre and 11 others like this.
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Brent unagi. Kjedelig! overraskende for unagi er som regel en favoritt hos meg.
    IMG_2467.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 5 others like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Kveldens andre overaskelse. Et kamskjell med revet lime og ekte Wasabi . Rikg sjø og fiskesmak der risen for første gang i kveld får lov til å smake ris under fisk. Og med denne aromatiske friske lime og Wasabiduften som ikke overmanner sjømaten.
    IMG_2469.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 7 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Dyp langtidskokt fiskekraft. Lime og et lite tykke nestren rå Snapper. Deilig å slurpe i seg.
    IMG_2470.jpeg
     
    Avixlo, drsyk, Earl and 6 others like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Vintermelon og Umeshugranite. Enkelt og deilig. Sødme syre og friske frukttoner i skjønn forening, før jeg snubler ut i en forstadstille «sommer» natt og finner en Grab.

    IMG_2472.jpeg
     
    Edin, Avixlo, drsyk and 11 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Greit at det er små porsjoner, men du må da ha blitt veldig mett?:eek:

    Må innrømme at det nok er noe av det der jeg ville hoppet over :rolleyes:
     
    drsyk and Jonkebassen like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    To netter et tilbrakt på Holliday Inn på Clark Quay. Grei, ikke god beliggenhet. Men så lenge Grab kan kjøre det dit du vil for 5Singapore $ så er det vel ikke noe problem?

    0600DCD4-EDA7-462A-8FDC-504F2E1A0515_1_201_a.jpeg
    Takk for tips om hotell i Singapore tråden. I motsetning til Hong Kong har ikke hotellene i Singapore gitt opp og satt ned prisene. SDet ble et enklere rom i et moderne hotell. Godt under 1000lappen med frokost for et ganske fresht, om ikke stort hotellrom med en ganske godt frokost og infinitypool på taket er innafor. Men ikke forvent luksus, sånn som en kan få i denne byen….
    0600DCD4-EDA7-462A-8FDC-504F2E1A0515_1_201_a.jpeg 24082A8E-BF11-4735-8066-091502513A5B_1_201_a.jpeg 17CBAACA-6DF5-4C86-AB0B-F762772C136B_1_201_a.jpeg 73FFC669-53AA-4223-A351-4D01F244E55B_1_201_a.jpeg
     

    Attached Files:

    watchaddicted, Avixlo, drsyk and 14 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Hehe

    Jeg er egentlig ikke så storspist. Men der var det mye, og god mett men ingen katastrofre. På andre restauranter må jeg gjerne be om at kjøkkenet tar det litt rolig. Særlig på de Oslostedene som skal kjøre tastingmeny på 2 timers bordreservering :rolleyes:

    Er noe av maten litt utfordrende? Ja, må si det.....
     
    Insomnia4u and RoadKing like this.

Del denne siden