Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,887
    Bonuspoeng:
    183
    Opplever (ganske ofte) at bonusbilletter ser ut til å slippes på "de underligste tider", fra/til mange pussige destinasjoner), og dessuten merkelig "klumpvis.
    Er det noen som har rasjonelle forklaringer å bidra med ? Søker f.eks på Europa (Award Zone) - SørAmerika i januar & februar, neste år.

    AF kommer opp med vedlagte skjermbilde hvor det bl.a. er 510 Biz + 703 Eco, Samtlige fra LHR til CTG ( altså London til Carthagena). ...?
    AF_søk.GIF
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Når du søker mellom soner på den måten, så søker den ikke opp mye reiser, men resultater som allerede er søkt opp av noen andre. Og i dette tilfellet en som gjerne vil fra LHR til CTG.

    Du må gjøre jobben selv, og søke fra flyplass til flyplass. På de datoene du ønsker.
     
    Xflipper liker dette
  3. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,887
    Bonuspoeng:
    183
    Takker, det var SVÆRT nyttig ;)
     
    holmen liker dette
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer an på hvilke filtreringer du setter på. Om du setter på samme type filtrering som du gjør i EF, så skal det gå kjapt. Det er i alle fall min erfaring om har brukt EF i fire år og tok i bruk AF nylig.
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    AF er sykt treg hvis den må søke mer enn 2 legs. Søker du på direkteforbindelser, og huker av for «nonstop» så er det ganske raskt
     
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er mulig jeg glemte å huke av for direkteflights når jeg søkte OSL-FRA og FRA-IAH hver for seg.
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har Diamond-konto og vil låne den ut i en måneds tid i bytte mot 50 trumfkroner?

    Skal i hovedsak benytte custom searches for å finne mulig ombookinger for en gammel utgått CT som skal flyttes i dato til samme destinasjon. Kunne nok klart meg med gold men kunne da fint startet abb selv og planlagt litt. Tenkte om noen her vil tjene litt trumf for en konto de likevel betaler for, så har jeg muligheten til å spare litt peng også. Gi en lyd på PM
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Ser jeg får opp tilgjenglighet i Business med Etihad på noen strekker jeg søker med AF, ser det er Aeroplan til Air Canada som viser tilgjengligheten, dette er vel mest sannsynlig en spesiell avtale AC har med Ethiad, og som ikke er bookbar med Eurobonus ?

    Screenshot from 2021-04-26 19-26-52.png
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er nok et resultat av at AwardFares slo på henting fra Air Canada i formiddag.

    Enkelte av disse flyvningene kan nok bookes gjennom Eurobonus, men neppe i kombinasjon med CT: https://www.flysas.com/en/eurobonus/partners/airlines/etihad-airways/
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,659
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Tja... Eurobonus har jo også en avtale med Ethiad. Mulig det er samme tilgjengelighet? Men også like sannsynlighet for at tilgjengeligheten for SAS er en helt annen. Uansett får du nok ikke brukt Companion Ticket.
     
  11. christian1986

    christian1986 Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Litt rart. Finner billetter som kun er med SAS og Air Canada på AwardFares som SAS selv ikke finner... Noen flere som har opplevd det?
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Air Canada har del tilgjengelighet for egne flyvninger som kun kan bookes gjennom Aeroplan, så om AwardFares viser dette ufiltrert videre kan det være forklaringen.
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Rimer bra tror jeg - har hørt at søk på bonusbill direkte hos AC gir en god pekepinn om man ser på alle andre selskaper enn AC, pga. nevnte forhold. Hadde en sjekk med gullmailen ift AC i går hvor de ikke fant det AC sa var tilgjengelig, så det var nok bare for Aeroplan.
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,659
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Jeg burde kanskje tatt hintet da det var 9 ledige seter på avgangen jeg prøvde å booke :D Ser nå at det kun vises under Aeroplan og ikke de andre måtene awardfares søker på. De burde fikse så man kan filtrere bort sånt, for det her blir bare støy for vår del...
     
  15. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Skal prøve på min første EB booking med Business, OSL-LAX. Tips mottas, får ingen treff. Har ingen betalbar konto på
     

    Attached Files:

  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Uten betalt konto på AF får du ikke søkt mer enn 3 måneder frem i tid.
     
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan søke grtis på United sine sider, og se etter Business Saver Award- det er 50-80% sannsynlighet for at disse kan være bookbare av/hos SAS for EB. Også Air Canadas sider kan brukes, men en kan kun "stole på" tilgjengelighet for alle andre selskaper enn AC på deres site siden de viser tilgjengeligheten for deres program.
     
    sveinz liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Og du bør søke ett og ett leg, ikke OSL-LAX, men finne ut hvor man kan fly til LAX fra, og så finne disse billettene. Stort sett er det ganske greit å finne billetter fra OSL til andre byer i Europa.
     
    sveinz liker dette
  19. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Er det United som er beste valg for business til USA?
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri fløyet med United long haul, så det vet jeg ikke. Men det er nok flere alternativer som er bedre (tror jeg). Men på nettsiden til United kan du søke opp award billetter for alle star Alliance flyselskaper. Gjør som beskrevet over her.
     
    sveinz liker dette

Del denne siden