Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg har sluttet for lengst å overføre trumf til Eurobonus, og jeg er i samme båt som deg. Flere her inne på forumet skjønner ikke alvoret i det, men når verdien av bonuspoengene nå har blitt så lave at en ikke lenger får positiv avkastning på å overføre dem, så da går det som det går i grunn. For når jeg må betale 210.000 EBB for å sly til Singapore så krever det 15.556 trumfkroner for å få kjøpt tilsvarende mange poeng på eurobonus og da har en ikke tatt med skatter og avgifter som en må betale utenom på en bonusreise. Det er mye en får for en bedre pris enn hva en betaler for poeng på BIZ til Singapore med å betale kontant som bildet under viser! :oops:

    Sigapore.jpg
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Og med en CT billett så blir de 210 000 poengene til 105 000 poeng. Som tilsvarer da 7800 trumf kroner. Men du har vel for lengst sluttet med å spare i Eurobonus og Trumf?
     
    furlong, ChrisTW, Imtiaz and 2 others like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har for lengst sluttet å bytte trumf inn til Eurobonus poeng. Dette har med min individuelle situasjon å gjøre siden jeg foretrekker å reise til Asia. Hadde jeg likt Afrika, USA eller Mellom Amerika, så hadde awardkartet gitt mer mening da prisene dit er bedre, og slik utsiktene i fremtiden ser ut, så ser det ikke så bra ut med tanke på endringer på prisene på bonusreiser i grunn. Nei, Cash is the King nå, og sånn har det blitt, men det betyr ikke at jeg ikke liker å reise Biz fordi om.
     
  4. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Er det United som er det beste stedet å sjekke ledige billetter for eurobonus nå for tiden? Er det saver award en skal se etter?
    Frustrerende å bruke mye tid på å lete opp den perfekte ruta på Awardfares og Expertflyer når det viser seg at SAS ikke finner noe.
     
  5. Mathiasht

    Mathiasht Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Booket via awardfares nettopp, funket utmerket.
     
    paramberg and kristiaan like this.
  6. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å gjøre om på en booking igjen i dag og var klar med flere alternativer jeg hadde funnet på Awardfares. Agenten fant ikke noe ledig..
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor skal du? Vært interessant å vite. Samt datoer
     
  8. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk nettopp booket meg to ANA F billetter som bare viste tilgjengelighet hos air canada. Sas fant faktisk begge datoene jeg hadde funnet. Begge to viste bare tilgjengelighet hos AC.
     
    Nurse82, RoadKing, holmen and 2 others like this.
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt virker det som at hvis ANA F er synlig på Awardfares er den tilgjengelig for booking med SAS. Jeg har noen ganger hatt problemer med agenter som ikke har funnet setene, men da har det alltid fungert å legge på og ringe opp igjen til en ny agent.

    Tilgjengeligheten som dukker opp på Awardfares varierer derimot mer.. i perioder kommer det veldig lite, men de siste fire dagene har det dukket opp to seter hver dag 355 dager fram i tid.
     
    jgroneng, artanis and holmen like this.
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ligger 2 ledige i F med ANA fra LHR søndag 7 november hvis noen skal på tur.

    Og AF viser også to kommende onsdag.
     
    Oppirumpadi liker dette
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Med flere års erfaring med Awardfares og ExpertFlyer, vil jeg påstå at AF og EF er minst like god som United, om ikke bedre.
     
  12. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Før korona så føler jeg det var mer samsvar mellom AF EF og hva agenten fant. Ved siste sjekk så fant vedkommende kun ledig med Turkish, mens AF og EF viste ledig også med LH og AC..
    Ana first har de alltid funnet. Samme med LH first innenfor 14dg.
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Tilgjengelighet rundt AC er diskutert i en annen tråd, så jeg skal ikke dra i gang diskusjon i denne tråden. Men om du bare finner tilgjengelige AC biz hos Aeroplan, så er de nok ikke tilgjengelige for oss. LH intra Europa finnes samme kjente begrensninger både før og under korona som også nevnt i en annen tråd. LH IC-flyvinger kjenner jeg ikke så godt til siden jeg ikke vurderer å fly LH IC.
     
  14. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig ny funksjonalitet på plass og hvor du kan velge hvilke av bonusprogrammene man vil inkludere i søket:)

    AF.JPG
     
    tobeornot999, Kristian, paron and 6 others like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    La oss håpe om vi finner noe flere awards fremover, enn bare nye funksjoner :D
     
    Points4Fun liker dette
  16. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, så lenge funksjonaliteten kun hjelper med å sortere ut flighter som gjennomføres av SAS, og ikke viser flighter med andrte selskap er det jo ikke så mye nytte for EB medlemmervel, eller der det noen korellasjon mellom noen av de andre programmene og hva som er tilgjengelig for EB medlemmer?
     
    Jeanette liker dette
  17. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har til tider gjerne skulle kunnet ekskludere Aeroplan som viser en voldsom tilgjengelighet, men som sjelden er mulig å booke med EB. Nå er det for så vidt mye som ikke kan bookes med EB lengre:confused:
     
    drsyk and Sonictravel like this.
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Hos meg funker ikke søkene etter oppdateringen. Når jeg søket er ferdig kommer det verken lilla søyler eller røde kryss, og det står ikke når det sist ble søkt på denne dagen, kun "check now".

    Edit: funket når jeg fjernet SAS.
     
    RoadKing liker dette
  19. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har flere ganger fått booket flyvninger der det sto at det ikke var tilgjengelig for EuroBonus. Så denne funksjonen er ikke mye til nytte etter min erfaring :(
     
    kristiaan liker dette
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Eurobonus-tilgjengelighet på Awardfares stemmer bare for SAS-flyvninger. Med alle andre selskaper vises det null tilgjengelighet for eurobonus siden Awardfares brukte *a-bookingsiden på sas.no for å søke opp tilgjengelighet, og den tjenesten er nede.

    Filteret er derimot nyttig for å utelukke Aeroplan og Milage Plus fra enkelte søk da disse som regel alltid viser for høy tilgjengelighet på eget metall.
     

Del denne siden