Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,650
    Likes mottatt:
    6,649
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis de dukker opp som tilgjengelige med FFP Eurobonus i Awardfares så er et god sjans for at du kan booke setene, noe som kan verifiseres med sas sitt eget bookingverktøy. Hvis de bare dukker opp under Aeroplan FFP så er de nesten garantert ikke tilgjengelige.

    Det er egentlig ikke noe vits å ha Aeroplan, MilagePlus og LifeMiles skrudd på i Awardfares, med mindre du ser etter seter i F der Eurobonus ikke viser tilgjengelighet.
     
    Maggie liker dette
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg (og sikkert andre tenker på) er at SAS sitt API er så dårlig, at når awardfares spør de om "kan jeg booke disse billettene" så får de kanskje en 500 OOOPS! Server error, og feilaktig vises som ikke tilgjengelig.

    så istedenfor at awardfares skal spørre SAS om absolutt alle fly, hadde det kanskje vært bedre å søke mer generelt og så forespørre SAS hvis man finner ledig biz i et annet kundeprogram.

    For det virker veldig vanskelig å finne noe som er tilgjengelig med Eurobonus..

    Cachede resultater OSL-MIA så finnes det 3 fly. Totalt.

    Et søk på tilfeldige datoer neste år (februar/mars) gir heller ingen nye treff.

    Min tiltro til at SAS sine systemer klarer å gi et riktig svar er ganske lav. Jeg ser jo hvor ofte jeg får feil når jeg prøver å bruke SAS sitt eget star alliance-verktøy.

    Av og til føles det som om ethvert søk med awardfares mot SAS utløser en Ronnie the Runner som må løpe ned på arkivet og sjekke om det er ledige billetter..

    Nå blir dette litt rant som ikke er direkte awardfares, men jeg fant nå (på awardfares) OSL-LIS 16. mars, og LIS-MIA 17. mars, begge bookbare med eurobonus. Men prøver jeg OSL-MIA 16. mars, så får jeg opp alternativene via LIS og jeg kan booke de med andre program, men ikke med Eurobonus.

    Kan jeg klare å booke den hvis jeg ringer inn? Kanskje? Vet ikke? Hvorfor viser ikke søkeverktøyene dette alternativet? Ingen vet..

    Nå prøvde jeg forresten å søke opp LIS-MIA 17. mars fra SAS sins ide, og jeg får bare "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now" og "det finnes ingen tilgjengelige avganger for valgt antall passasjerere [sic] på denne datoen.".

    Noen ett minutt senere så virker det og jeg finner flyet.
     
    Maggie liker dette
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg ser på cachede resultater med awardfares og begrenser det til eurobonus + air canada, får jeg 0 treff. Så jeg mistenker at air canada aldri er bookbare for eurobonus-medlemmer, selv om jeg har hørt rykter om at noen har klart å få det til en gang.
     
    Maggie liker dette
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,650
    Likes mottatt:
    6,649
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at Awardfares heller viser for mye tilgjengelighet for Eurobonus enn for lite (seter kan ha blitt booket siden sist awardfares gjorde et søk). Tilgjengeligheten ER så mye dårligere enn med andre program og det hjelper jo ikke at et sete er bookbart med Aeroplan når jeg bare har Eurobonus å betale med. Men for all del.. hvis dere har erfaring med at det er ofte SAS sitt eget bookingverktøy viser null tilgjengelighet, men man kan ringe inn til CT-telefonen eller SAS Kundeservice og booke seter som vises av Aeroplan, MilagePlus eller LifeMiles så er jeg villig til å prøve jeg og.
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Søket på sas.no (og APIet) gir ikke resultater med mellomlanding lengre enn ~8 timer, så godt eksempel på oppslag hvor det kan være nyttig å la Awardfares lete bredt.
     
    holmen and Jorge like this.
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,650
    Likes mottatt:
    6,649
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg har selv hatt Air Canada-flights i en booking, men det begynner å bli et år siden. Søker jeg på awardfares nå finner jeg bare noen få flights i biz mellom kanadiske flyplasser, skal man reise fra Europa er det bare økonomi tilgjengelig.

    Aeroplan har lenge vist mye mer tilgjengelighet på Air Canada enn det som faktisk er tilgjengelig for oss. Dette fordi AC gir tilgang til seter de ikke tilbyr partnere, noe all av "beste tilgjengelighet" hos Eurobonus, selv om dette fungerer på en litt annen måte.
     
    Maggie liker dette
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,650
    Likes mottatt:
    6,649
    Bonuspoeng:
    183
    Godt tips. Det er noe jeg heller pleier å komme rundt med å søke nonstop uten tilknytningsfly, men ved å bruke de andre kildene til awardfares kan man jo finne mellomlandinger man ikke hadde tenkt på.
     
  8. Oysteinnor73

    Oysteinnor73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Noen fler som opplever at denne SAS Eurobonus-siden bare returnerer med :
    Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo.

    Kommer hele tiden; også når jeg linker fra AwardFares-siden for en flyreise 1 sept 2023....
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en SAS-feil, som ikke har awardfares å gjøre.
     
  10. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Når man setter opp alerts, søker da awardfares etter dette med bestemte intervaller, eller er man avhengig av at noen andre søker opp akkurat den ruten?
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,695
    Bonuspoeng:
    183
    Da søker de 1til 2 ganger i døgnet, opplyste de i live sending i går.
     
    Pepeu liker dette
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror alerts i tillegg blir oppdatert (hver time?) når noen faktisk søker opp en rute. Jeg har opplevd å få varsel på mange odde tider gjennom døgnet. Ellers så er det en grei investering med diamant-abonnement for å sikre seg info før andre, i hvert fall når du vet slippdato/klokkeslett. Faren er selvsagt som hos meg - at du aldri får deg til å nedgradere :rolleyes:

    Awardfares.png

    Hvilken live-sending var det du så? Finnes den i opptak?
     
    tobeornot999 liker dette
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,695
    Bonuspoeng:
    183
    :) Kan jo bli litt vel fristende å fortsette abonnementet, ja :)

    De hadde en live sending i går kveld på et ellers temmelig ubrukelig forum på FB ;)

    Ser ut som hele sendingen er tilgjengelig i opptak der. Søk på Eurobonusjeger...
     
    Rscott liker dette
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Siden AF viser så siiinnsykt mye ledig med AC, men kun for Aeroplan, er det noe sjans for at de allikevel er tilgjengelige?
    Jeg tenker siden det jo var relativt god tilgjengelighet på AC i fjor
     
    mariusberg89 liker dette
  15. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvd å booke flere av de ved å ringe inn og sjekke flere legs manuelt men hver gang får jeg nei av sas agenter.
     
  16. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Søk først i star alliance bonussøk og se om det er tilgjengelighet der
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,695
    Bonuspoeng:
    183
    Første de lærer på agent-skolen hos SAS: ordene "Nej, tyvärr" :p
     
  18. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    gjør det også, der dukker det opp lite!
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,695
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøkt å kun søke opp "lang-strekket"?

    Det dukker ofte opp, og så kan det bookes online.

    Tilslutninger kan sikres etterpå ved telefon til SAS.
     
  20. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Det hjelper jo lite når det er dårlig tilgang fra sas sin side?
     

Del denne siden