Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan sette alerts på feks TYO-OSL også. Nice!
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som det er noen bugs i awardfares for tiden. Ved flere anledninger har jeg ikke fått varsling om bonusseter som er tilgjengelige. Samtlige har vært SAS seter i C som har vært tilgjengelig å booke på sas.no, men som jeg ikke har fått varsling om. Heldigvis oppdaget dette før andre har nappet setene, men det er jo lite moro med Awardfares om de ikke klarer å sende varsler på dette.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares viser kun seter som er tilgjengelig på bookingsiden for star alliance-søk, så det kan i teorien være forskjell mellom dette og vanlig søk på sas.no. I praksis er det vel som regel helt lik tilgjengelighet
     
    Darkcho liker dette
  4. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Har Awardfares blitt helt latterlig treg i det siste? Vært inne noen ganger i løpet av siste par ukene, og hver gang bruker den evigheter på hvert søk. Når det er cap på 30 samtidige søk blir det mye venting når et søk tar rundt 2-3 minutter.
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt AF rimelig aktivt den siste uken. Det har gått veldig kjapt - mye kjappere enn i enkelte perioder tidligere. Men nå bruker jeg kun SAS Eurobonus FPP siden det viser alt, inkludert F. Begrenser også til maks 1 stopp, og søker heller fra alle aktuelle flyplasser. Et søk fra fem avreiseflyplasser til en ankomstflyplass på en spesifikk dag tar typisk 10-15 sekunder for meg i hvert fall.
     
    peri and Spielhaug like this.
  6. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg erfarer at AwardFares (Gold) lyver. Søker opp OSL-SEZ nå i biz - finner tilgjengelighet på AF, men hverken sas.no eller Expertflyer er enig. What goes?

    Eks: 15 januar 24, biz OSL-SEZ. AF sier 9 til Eurobonus. EF og SAS sier null biz.

    Skal sies at sas.no er helt på trynet.. kan finne biz på en strekning, gjør et nytt søk på andre strekket og biz på første strekket forsvinner...
     
    Last edited: 07. juni 2023
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Det er dessverre ikke AF som er fasit. Men, har du koblet på riktig FFP?
     
  8. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    EB only. Men kan jeg stole på sas, da? Tilgjengeligheten endrer seg jo fra søk til søk.. biz kommer og går, virker som det bare er å søke mange nok ganger på samme dato...

    EDIT: På sas.no søker jeg på 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Tilgjengelighet i biz kommer opp når jeg blar igjennom datoene-tabbene... kan det være at de søkene som gjøres da bare har 1 pax i søket? Når jeg gjør et nytt "skikkelig" søk med datoene jeg finner, så er biz-billettene borte. Når jeg finner noe ledig i biz og velger det, så står siden egentlig bare stille med "Laster skatter og avgifter". Noen som har erfaring med "skikkelige søk" vs bla igjennom tabbene når man er mer enn 1 pax?
     
    Last edited: 07. juni 2023
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,936
    Bonuspoeng:
    293
    Her bør du vel søke for tre voksne siden Star Alliance ikke har barnepriser og spedbarn blir lagt til en voksen?
     
    The_Dude liker dette
  10. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    De har denne advarselen på AF, som kanskje forklarer/bortforklarer:

    upload_2023-6-7_11-32-19.png
     
  11. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som er interessert i å spleise på et Awardfares abonnement? Jeg synes tjenesten koster litt i overkant mye i forhold til mitt bruk, men allikevel litt "kjekt å ha" nnimellom. 20 dollar pr mnd for diamond. Send gjerne DM hvis du er int.
     
    animals liker dette
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg gjort en interessant observasjon. Jeg har abonnement både på Awardfares og Expertflyer. Nå fikk jeg akkurat et varsel fra Expertflyer om at det har dukket opp to billetter i First fra BKK til LHR den dagen jeg skal hjem. De er ikke mulig å søke opp på Awardfares (med noe bonusprogram). Ringte inn, og agenten fant dem og kunne bestille. Har vurdert å kutte ut Expertflyer siden jeg bruker AF til 95% av det jeg har behov for, men nå må jeg tydeligvis revurdere...
     
    Last edited: 12. juli 2023
    Woodswing, Are, AirMags and 8 others like this.
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant…. Har gjort samme vurdering som deg. Men nå må ein revurdere, klart EF har andre fordelar enn kun award då.
     
    Insomnia4u liker dette
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gir mening. Det har jo tidligere vært enkelte poster hvor kundeservice ser bedre tilgjengelighet (ev andre flighter) enn hva AF viser. Skjer nok kanskje ikke i stor grad, men kan være avgjørende ved first kan det se ut som. Spesielt om det samme gjelder LH F.
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har lagt merke til at i motsetning til NH og LH så dukker ikke TG opp på Awardfares hvis man velger kun eurobonus. Selv om de pleier å være bookbare.. Men siden de ikke dukket opp for de andre programmene heller kan det være verdt å teste ut expertflyer igjen ja
     
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, skulle tro at de brukte samme API, men det gjør de tydeligvis ikke. Som en kuriositet viser ikke Seatguru at det overhodet finnes en First-kabin på denne flighten, men det gjør i det minste AF.
     
    Spielhaug liker dette
  17. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jeg spørre om hvor lenge før disse setene ble sluppet? Jeg er på utkikk selv etter å forandre fra bizz til first LHR-BKK.
     
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Litt i overkant av tre uker frem
     
  19. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Takk:) Vet du om setene vistes hos united.com?
     
  20. NH277

    NH277 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Noen som kan sjekke hvilken MCC-kode (Merchant Category Code) transaksjonen av den månedelige belastningen fra Awardfares har?
     

Del denne siden