Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Man trenger ikke tukle med urlen engang. Linken over er tilgjengelig i menyen på flightconnections.com
     
    Rapolo liker dette
  2. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    3,821
    Bonuspoeng:
    93
    Andre som stussar på total tørke på LH F for EB hos Awardfares for tida? Har tatt noken stikkprøver på destinasjonane som normalt sett gir god tilgang og sjølv på dagar med 6 ledige seter med kort tid til avreise (som viser hos United og på EF) er det 0 seter tilgjengelig for EB. Er det tørke for SAS igjen eller er det berre AF som er gnien?
     
  3. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,105
    Bonuspoeng:
    113
    Har ofte (som oftest?) sett at de dukker opp på Awardfares noen dager etter Expertflyer, ettersom AF bruker United ++ til å beregne sannsynlig tilgjengelighet for Eurobonus. De er gjerne tilgjengelig for booking om du ringer inn selv om de ikke vises på AF. Det er en av flere årsaker til at jeg holder meg med både EF og AF.
     
    Woodswing and oleredv like this.
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares estimerer SAS-tilgjengelighet basert på hva den ser hos United, Aeroplan og Lifemiles. Ikke utenkelig at den blir forvirret av at Aeroplan har stengt for online booking av Lufthansa og flere andre partnere:

    https://princeoftravel.com/insights/whats-happening-with-aeroplan-partner-award-availability/
     
    holmen, oleredv and Rscott like this.
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Men kan man ikke bare skru på visning av tilgjengelighet for united i awardfares og få omtrent samme tall som i expertflyer? Og så ringe inn og sjekke hvis det er nok seter ledig til at det er sannsynlig at eurobonus også har seter?
     
  6. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,105
    Bonuspoeng:
    113
    Det skulle man tro, men det dukker ikke opp på AF uansett søkemotor. Sjekket det for en tid tilbake og skrev om det i denne posten hvor blant andre du og jeg diskuterte det.

    Edit: Sjekket en måned fremover med TG LHR-BKK nå, og da ser det ut til å være konsistens i tilgjengelighet i First hos EF og AF (med United FFP).
     
    Last edited: 08. sept 2023
  7. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Det er mye de ikke finner også. Har prøvd å booke via chatflights før og endt opp med å finne turer selv.
     
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,105
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en kjent problemstilling at noen slike selskaper booker ledige seter og «selger» dem som en tjeneste. Vet ikke om Chatflights driver med sånt, men det kan jo være en forklaring…
     
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke all verden tilgjengelighet med First på LH/LX for Miles & More medlemmer heller for tiden, butikken går vel for bra for tiden.

    Edit; god tilgjengelighet på FRA-MEX-FRA de neste ukene
     
  10. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er det fortsatt sånn at man kun skal huke av for SaS og feks ikke Miles & more nå?
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,434
    Likes mottatt:
    4,338
    Bonuspoeng:
    113
    I first? Trodde ikke LH la ut first-billetter før et par dager før. Jeg ser bare én dag med first-billetter FRA-MEX de neste ukene
     
  12. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    Det er minst 2 ledige FRA-MEX i F datoene 19-20-21-22-23-26-27-28-29 sept. Gjorde akkurat ett søk på M&M
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Leter du etter business så trenger du ikke ha på noe annet. Leter du etter First så hender det fortsatt at Awardfares sin "estimated availability" for Eurobonus bommer litt. Det er for eksempel seter i TG F som ikke dukker opp hvis man har satt kun Eurobonus som filter, selv om de er bookbare. Reiser med NH i F til/fra USA mangler også.
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,434
    Likes mottatt:
    4,338
    Bonuspoeng:
    113
    Men betyr det at de er tilgjengelig for eurobonus?
     
    Storbaba liker dette
  15. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver AF Diamond og lurer på hva poenget er. Mye av det jeg finner ser ikke ut til å stemme med ExpertFlyer. AF selv sier at de bruker SAS sine egne søkemotorer (da kanskje med unntak av F), og også her dukker det opp alternativet som ikke stemmer med ExpertFlyer.

    Hvem skal man egentlig tro på?

    De gangene jeg har prøvd å ringe inn på CT for å bestille billetter jeg finner på AF/SAS (Star Alliance), så er det av ymse grunner tyvärr.

    Konklusjonen er at SAS selv tar en del feil, og at AF derfor også tar feil.
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir færre og færre grunner til å bruke Awardfares ja. Jeg synes fortsatt at AF er overlegen EF når man ikke helt vet når man skal reise og bare leter etter billetter til en gitt destinasjon. Og awardhacks er jo gratis og ikke så langt unna på dette.. så det eneste Awardfares har er alerts.

    Nå har jo aldri expertflyer vært en fasit, men kun en pekepinn, så det er ikke så mye vits å sammenligne med dem. Fasit skal være SAS sin egen søkemotor, bare synd at de har så mye problemer med TK og ET akkurat nå.

    Også synd at NH F (og C og økonomi) i det siste har forsvunnet helt fra Awardfares siden de ikke lenger dukker opp i Aeroplan sin søkemotor. Det er ikke så mye hjelp i Expertflyer her heller siden de ikke viser awardspace lenger enn 330 dager fram i tid. Gjenstående muligheter er vel å ringe SAS eller å bruke ANA sin egen søkemotor og lete etter seter som ikke er Waitlist. Begge deler er ganske tungvint.. Jeg har hørt det er diskusjoner på Flyertalk om at NH (og andre partnerawards) har blitt borte fra Aeroplan fordi award broker-nettsider booker setene på Air Canada sine nettsider for egne poeng med en gang de slippes. Når de så har funnet en kjøper så kansellerer de og booker i dennes navn isteden. Derfor har Air Canada blokkert disse flyselskapene for booking på nett (midlertidig?) og kundene må ringe inn for å booke dem.
     
  17. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    278
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er så scummy business-praksis at jeg har ikke ord. Håper inderlig de kan komme opp med et regime (avbestillingsgebyrer, karantene, ip-blocking etc) som tar livet av denne praksisen.

    Leste her om dagen at før avbestillingsgebyrer ble innført på SAS bonusreiser så ble 70% av alle reiser avbestilt. Det er ganske drøyt, og tyder på en eller annen form for misbruk av systemet
     
  18. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Er helt vanvittig hvordan folk misbrukte bonusreisene slik det var tidligere. Selv om det er litt kjipt at man må betale gebyr ved avbestilling, så foretrekker jeg det slik mtp at bonusbilletter har blitt langt mer tilgjengelig etter endringen.
     
    Cumulus liker dette
  19. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    selv om dette er awardhacks så håper jeg noen kan bistå.

    Hvordan kan jeg finne mer info om de to leg`ene her?
    upload_2023-10-5_19-16-15.png

    Jeg søker det opp separat og da kommer det ingenting, først når jeg søker hele strekket.. og da er jeg gira på å se info om mellomlanding, etc..
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
    Søk det opp på sas.no? Hvis det dukker opp der får du vite flytider etc.
     
    mariusberg89 liker dette

Del denne siden