Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg prøver denne tråden i stedet.
    Prøver å få i mål en booking til Colombia som begynner å bli vanskelig.
    Jeg har funnet fra Madrid til Colombia, men sliter på veien til Madrid.

    Kan jeg booke disse på sas:
    upload_2023-10-5_19-50-51.png

    Så ringe inn og prøve den VIE vrien dere har nevnt, så ringe inn igjen etter det og legge på resterende av turen?

    EDIT: Har funnet hele veien også, men ser på Momondo at det ikke blir nok tid på mellomlanding i Munich fra Oslo, kun 5 min og det er vel ikke godkjent?

    upload_2023-10-5_20-27-19.png
     
    Last edited: 05. okt 2023
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,013
    Likes mottatt:
    33,212
    Bonuspoeng:
    293
    5 min er umulig. Selv på en så effektiv flyplass som MUC.
     
    mariusberg89 liker dette
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    550
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Første runde med Awardfares, og må høre med dere om det jeg har satt opp blir riktig. Har overvåking på MUC-BOS på LH F, holder det å sette opp varsling for Eurobonus med First only som filter og den aktuelle datoen på den angitte strekningen? Har Awardfares Diamond.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,427
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres riktig ut ja.
     
    Mavo liker dette
  5. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Ville satt opp varsler på ruten i alle bonusprogram, ikke bare EB.
    Ruter i LH F som kommer opp som tilgjengelig for EB er anslått tilgjengelighet, så den kan være tilgjengelig, men det kan hende den ikke er tilgjenglig også. På samme måte kan en rute som kun vises som tilgjenglig for United, også være tilgjengelig for EB, selv om AF viser den som utilgjengelig.

    Siden SAS ikke har noe måte å sjekke ledige F seter på nett er det best å sette varsel for alle bonusprogram, så ringer du inn med en gang du ser det blir ledig på et av dem
     
    Mavo liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt din metode siste uken, og har fått beskjed om ledig LH F begge veier. Det var da også ledig når jeg ringte inn.

    Så min erfaring er at det stemmer ganske greit med tilgjengeligheten som vises for EB.
     
    Mavo liker dette
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,453
    Bonuspoeng:
    293
    For LH så tror jeg de viser all tilgjengelighet fra de andre programmene for Eurobonus, men for andre selskap så ser det ut som de kun viser enkelte flyvninger. Feks så vises ikke ANA F mellom Tokyo og USA hvis man filtrerer på kun Eurobonus. Og Air India vises ikke i det hele tatt.
     
    Woodswing and holmen like this.
  8. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Kudos til Awardfares som stadig utvikler tjenesten til det bedre, og hører på tilbakemeldingene de får.

    Jeg sendte inn ønske om bedre sorteringsmuligheter for varsler natt til søndag. I går var det på plass. I første omgang en enkel sorteringsfunksjon hvor man kan sortere på date/origin/destination. Enda bedre sorteringsmuligheter er nok på vei etter hvert
     
    jgroneng and LL_Air like this.
  9. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    161
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer å slå til på black friday-tilbudet på Awardfares, men lurer på om det holder med Gold, eller om det er Diamond som gjelder? Noen som kan hjelpe meg å forstå fordeler og ulemper med de to?
     
  10. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Det kommer litt an på din bruk, men Diamond er en god del bedre da du får realtime søkeresultat og uendelig med varslinger. Èn god varsling som fører til booking av en god business/first reise dekker hele kostnaden og vel så det, selv om prisen er noe stiv.
     
    Teknolai liker dette
  11. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    5,516
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble vel luftet tidligere i tråden, men noen av oss er nok villige til å dele.

    Jeg har diamant, for som @markus sier så er det det man må ha hvis du vil ha full utnyttelse. Jeg har beholdt det pga de få viktige varslene jeg har fått. Men jeg er jo ikke innom mer enn en gang i måneden eller så, så abbonementet er dårlig utnyttet.

    Så hvis du vil ha 90(+?)% diamant til halv pris kan du dele min konto.

    K
     
    Teknolai and markus like this.
  12. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Enig i at prisen nå er noe stiv, spesielt nå når MVA kommer på toppen. Personlig betaler jeg for Diamant de månedene jeg aktivt søker / planlegger reiser. Kommer bedre ut av det, enn Black Friday tilbudet deres.

    Men, jeg har barn i skolealder, og er i teorien begrenset til å reise i ferier (stort sett), og "your milage may vary". Det sagt, synes Awardfares er en svært bra tjeneste og hadde nok hatt et årsabonnement om prisen var litt mer moderat.
     
    markus and Teknolai like this.
  13. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å få generert link hos Eurobonus for å booke tur/retur reise fra Awardfares? Alle linker er kun en vei som jeg kan se, selv hvis jeg legger til to reiser.
     
  14. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er en enkel reise er det bare å fylle inn selv på SAS sitt Star Alliance søk. Om det er en mer komplisert reise som må sys sammen og ikke dukker opp ved gjennomgående søk må den bookes via telefon.
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,453
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men på awardfares linkes det til flysas.com, så med mindre du har lyst til å betale avgifter i Euro så må det uansett søkes manuelt
     
  16. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    SAS sitt søk er begrenset. Mer komplekse reiser som vises i Awardfares kommer opp i SAS når man linker fra Awardfares, ikke når man søker fra/til selv i SAS. Men dette gjelder kun en vei, finner ingen mulighet til å få søkt tur/retur. Man må ikke ringe for å booke slike reiser.
     
  17. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Det er bare å endre .com til .no så får man opp NOK. Uansett, å betale noen skarve Euro er det minste problemet så lenge jeg kommer meg frem komfortabelt :)
     
  18. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Så du finner reiser på Awardfares som finnes om du trykker på linken via dem, men ikke om du søker den opp selv hos SAS? Det høres veldig rart ut, har du et eksempel?
     
  19. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke et eksempel akkurat nå men SAS-søket har begrensing på antall legs og layover-tid i forhold til Awardfares er min erfaring. Så jeg har funnet mer komplekse reiser på Awardfares som kun ble synlig via link med hvert leg. Man kan også kombinere tur/retur i link men det er ganske klønete å generere linker med alle legs manuelt, siden det er spesifisert så vil det vises i motsetning til søk som har begrensing.
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,422
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Litt egoistisk skråblikk her, men jeg tenker av og til at dersom jeg finner noen bra seter på en obskur rute, (via awardhacks, united eller sas) så bør jeg ikke søke det opp på awardfares. Årsaken er at da vil awardfares cache resultatet og legge det ut på sin oversikt over ledige seter.
    Hva tenker dere?
     
    Cumulus and mrt like this.

Del denne siden