Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det være slik at de henter info om SQ C fra EB sitt system og dermed også viser F som bookbar også for EB, selv om det ikke nødvendigvis stemmer?
     
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler jeg sterkt på. Jeg tror nok den er bookbar hvis den fremkommer som ledig
     
  3. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    SQ F på SIN - CGK har vært vidåpen i lang tid, også før SK inngikk spesialavtale med SQ om økt awardtilgjengelighet for EuroBonus.
     
    Insomnia4u and furlong like this.
  4. Amarillo

    Amarillo Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har Premium-versjonen av AF. Ser at LH har lagt ut en del first-reiser fra Frankfurt til USA neste uke, men finner ikke noe uken deretter. Er det sannsynlig at de kommer til å legge ut noe, eĺler legges alt for de neste 14 dagene ut i en bolk?
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det legges ut fra 14 dager før, og det kan like gjerne åpnes opp 2-4-6-8 eller 1-3-5-7 dager før avgang. Hvis du f. eks. ser på FRA-JFK kan det dukke opp 14 dager før men det kan også dukke opp dagen før.
     
    Amarillo and Shyneno like this.
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail her nå med tilbud om å oppgradere til Diamond hos AF, men ser vel ikke det helt store behovet for å gjøre det. De eneste "fordelene" ser ut til å være ubegrenset mengde søk og alarmer, men for oss vanlige dødelige tror jeg det klarer seg med det som er inkludert i Gold. :)
     
    Xflipper and Insomnia4u like this.
  7. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg forsøkte meg nettopp med et søk i gratisversjonen OSL-HKG alle klasser, men ikke noe kom opp fra nå og et år frem, hva gjør jeg galt?
     
  8. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Det går vel ikke direktefly fra OSL til HKG. Tipper du må søke leg for leg, f.eks FRA-HKG.
     
    Trykkern liker dette
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Får vel bare tre mnd frem også med gratis?
     
    Trykkern liker dette
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer.
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  12. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Tidligere har jeg brukt United.com for å søke opp award-billetter, men synes Awardfares.com blir stadig bedre for nesten hver uke som går. Derfor bruker jeg denne mest, og så kontrollerer jeg mot United og SAS sin søkemotor.

    Men, det er altså slik at på AwardFares finner jeg langt flere og bedre billetter enn med de to andre. Jeg har nå noen mulige rutinger linet opp i AwardFares som verken United eller SAS finner.

    Er det agentrullett om man får dem opp hos Tallinn?
     
  13. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    508
    Likes mottatt:
    4,652
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at det er litt rullett ja. Opplevde ved to innringninger at de ikke fant billettene jeg ønsket i business, kun i økonomiklasse. Men sist (forrige uke) ba jeg de dobbeltsjekke, siden jeg selv så billettene som ledig på Awardfares. Hun sjekket nærmere og jo visst fantes billettene jeg ønsket. Bare det at de måtte splitte opp søket i enkeltstrekninger.
     
    Stavangeren liker dette
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Om noen søker opp noe hos awardfares og så booker via feks SAS eller united sitt program vill ikke tilgjeligheten oppdatere seg på awardfares før noen søker opp det samme strekket og oppdaterer aw.
     
    Stavangeren liker dette
  15. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, fordi jeg finner en perfekt ruting SVG-OSL-MUC-ORD-FRA-CPH-SVG i business på AF når jeg søker leg for leg, men denne finner jeg ingen andre steder. Denne vil potensielt gi tilgjengelighet på LH F både utreise og retur, så den er ganske interessant.
     
  16. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Og jeg har hørt i det siste at flere agenter sier de ikke får lov å søke enkeltstrekninger....
     
    Shyneno and snus_mumrikken like this.
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Vertfall på endring, men trur fortsatt det er lov på ny booking.
     
    Stavangeren liker dette
  18. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Begge er fullt mulig og jeg har aldri blitt nektet det hos Tallinn, senest forrige uke. Må være uflaks i rulletten eller noe.

    Angående AwardFares som jo er temaet her så har det stemt kanskje 99% av gangene med tilgjengeligheten hos Tallinn. Den ene gangen det ikke stemte var en TG F tilgjengelighet som ikke var synlig hos dem selv om den var det i AwardFares (også etter oppdatering av den enkelte strekningen). Ellers har legs med f.eks SK, SQ, ANA, LH, CA stemt alle gangene jeg har sjekket.
     
    oddA, Xflipper and Stavangeren like this.
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd at awardfares ikke stemmer på CA First tilgjengelighet. Sto 3 First men Tallinn fant kun 1. Prøvde to ganger.
    I tillegg kunne ikke Tallinn finne SK+ CPH-BGO selv om det viste på sas.no, awardfares og travelhacks,,,,
     
    drsyk and Stavangeren like this.
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde neste det samme her. Mtp AF+CA F 2 Pax når AF viste 2 ledige, var kun 1 hos Tallin... Det er så GØY å ringe Tallin. Var det ikke en sånn speed dial en kunne legge inn på mobilen :rolleyes:
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden