Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,226
    Bonuspoeng:
    113
    drsyk liker dette
  2. FlyerOslo

    FlyerOslo Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis de ikke har lov å søke på enkeltstrekninger får man bestille kun en enkeltstrekning per oppringning selv om det kan bli litt ekstra gebyr av det :)
     
  3. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg leser at flere at dere prater lovende om AwardFares, men jeg ser altfor ofte at deres gratisversjon ikke klarer finne vanlige biz-reiser to uker fram i tid som SAS og travehacks klarer å finne. Ligger det inne noen restriksjoner på gratisversjonen mtp tilgjengelighet ? Jeg spør om dette ettersom jeg vurderer å prøve gull:)
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Som ikkebetalende medlem er du avhengig av at noen andre har søkt på nettopp den turen du er ute etter de siste dagene / ukene, og det skjer ikke alltid, så det kan være grunnen til at du ikke finner de.
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Etter den siste oppgraderingen får jeg ikke søke på nytt før det har gått 1,5-2 timer etter forrige søk på en spesifikk dag / strekning. Er det sånn for alle?
     
  6. erikssen

    erikssen Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    jeg betalte for diamant medlemskap, men finner ikke en eneste bonus tur fra kr.sand, er det bare meg som har dette problemet eller er hele programmet bare tull
     
    jgroneng liker dette
  7. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Kan vara att SAS inte har lagt ut bonusturer fra kr.sand i den perioden du kollar...
     
  8. erikssen

    erikssen Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    jo jeg finner dem på begge sas søke motorene, så det finnes mange, men kommer ikke en eneste bilett på af... hos meg i alle fall
     
    dahlmath liker dette
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken periode søker du, og til hvilken destinasjon?

    Et kjapt søk ga dette: KRA-OSL

    23B5EE09-F090-45C2-B889-1EB3E06BE48D.jpg
     
    Insomnia4u liker dette
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares finner ikke copa business fra MVD-PTY. Gikk inn på SAS og de fant mye ledig copa business.
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken dato?
     
  12. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Etter mye søking etter Copa seter, så er faktisk sas sin søkemotor bunnsolid på seter der. AF var heller dårlig.

    Har billetter på MEX-PTY-LIM og GIG-PTY med CM senere i måneden. Alt jeg søkte på hos sas, stemte overens med det som var ledig.
     
    RoadKing and flying_all like this.
  13. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Baserer AF seg på det som er tilgjengelig i SAS sin søkemotor? Ikke sjans å finne noe som helst til BOG på awardfares. Har diamond. Kan man satse på at tilgjengelighet speiler United? Ser jo at first tilgjengelighet for EBB med China Airlines f.eks også estimeres fra tilgjengelighet hos United.
     
  14. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Har brukt AF en stund nå og hatt generelt positive erfaringer...frem til i dag -> AF viser 0 ledig der sas.no viser 4 seter. Hva er det for noe?! Vet det er en kjent hiccup at Tallinn/SAS ikke finner seter som vises på AF. Men har noen av dere opplevd det motsatte?

    Gjelder helt konkret SQ308 biz (SIN-LHR) den 11.feb 2020. AF viste 4 ledige i natt og sendt ut alert-mail. Men skiftet etterhvert til 0, som også er status akkurat nå. Selv om SAS.no viser fremdeles 4 ledige. Expertflyer er ihvertfall helt ute og viste 0 både i natt og 0 nå (awards & upgrades søk). Veldig rart...
     
    snus_mumrikken liker dette
  15. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    Har
    Har vore rapportert at Tallinn har funne NH F seter som ikkje er synlig på AF i allefall.
     
    coconuts liker dette
  16. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    F er greit nok, men også feil på C tilgjengelighet?! o_O

    Har for øvrig fått en ny alert mail fra AF i natt om 4 ledige biz (de samme billettene). Dvs på AF har billettene ila 1 døgn først dukket opp, så forsvunnet, så dukket opp igjen. Mens de var tilgjengelige hele tiden på sas.no. Samt aldri tilgjengelige på Expertflyero_O
     
  17. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har også hatt gode erfaringer helt til i dag....
     
  18. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,321
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk ut denne, AF brukar SAS UK som point of sale.
    https://blog.awardfares.com/eurobonus-point-of-sale-award-space/
     
    oleredv, Storbaba and jgroneng like this.
  19. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
  20. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    Den var veldig nyttig, takk!

    Har også merka meg at seter dukkar opp og forsvinner på AF, mens dei er der tilsynelatande stabilt på EF. Resultata med AF er jo basert på når noken sist gjorde eit søk på den konkrete flighten så der kan det jo vere etterslep. I mi intense jakt etter F-seter denne veka så genererte eg temmelig mange mailar til meg sjøl nettopp på at varsling eg hadde satt blei trigga nettopp av at seter kom og gjekk når eg søkte på AF.
     
    drsyk and snus_mumrikken like this.

Del denne siden