Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. Dimind

    Dimind Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Har et ønske om fly 747-8. Og da vil jeg gjerne prøve å fly First en vei, samt andre etasje buisness på returen. Kun for å kunne krysse det av på min liste :)
    Har tegnet abonnement på Awardfares, og er svært flexibel på reisen.
    Når jeg nå leker litt inne i Awardfares, ser det ut som det er 7 ledige på First på reisen FRA-LAX. Er dette reelt? Kunne jeg bare ringt Tallin og booket denne med mine EB? Eller har jeg missforstådt dette?
     

    Attached Files:

  2. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat nå kan ingenting bookes i *A systemet med EB, kun eksisterende reiser kan endres.
    Ellers så var LH veldig restriktive på F til EB-medlemmer den siste tiden før corona satt oss alle på bakken.

    Slik jeg så det/erfarte åpnet 1 sete til EB 14-7 dager før. Og resten ble sluppet 48-24t før.

    Men om/når sas åpner for awardbooking i *A så skal du kunne booke det du finner på awardfares med noen unntak.
     
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har akkurat oppgradert til Gold hos Award fares. Jeg har tidligere benyttet meg av SAS eller United sin søkemotor. De billettene som jeg i dag finner hos United finner jeg også på Award fares. Men under søket mitt kommer det opp oversikten: United milage plus, Sas Eurobonus og LifeMiles. Og under SAS Eurobonus står det 0,0,0,0 i alle klasser. Betyr det at disse billettene ikke er ledig for oss i Eurobonus da, men at de er ledige for United og Lifemiles? Eller kan det være at Tallinn finner dem likevel? Hva er deres erfaringer som har brukt dette før?
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares bruker søkemotorene til de ulike bonusprogrammene for å finne ledig seter, og så lenge Eurobonus har stengt *A-bookingsiden sin vil det stå null tilgjengelighet der. Vanligvis stemmer tilgjengeligheten ganske bra på tvers av programmene, så det meste burde kunne bookes hos Tallinn om de har åpnet for nye bestillinger.
     
    Nurse82 liker dette
  5. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Så godt å høre :D Jeg ser også at Awardfares finner ledige billetter med Singapore airlines fra DPS til SIN. Disse billettene dukker ikke opp hos United. Vet du om disse også kan være mulig å booke gjennom Tallinn da?
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    De siste årene har SAS hatt bedre tilgang til seter hos SQ enn det United har hatt, så det kan godt tenkes at disse kan bookes. Merk at SQ har blokkert alt av business og first class for partnerselskaper i løpet av Korona-tiden, mulig dette har endret seg nå om setene dukker opp hos Lifemiles?
     
  7. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken klasse?
     
  8. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    I følge Awardfares er det ledig både i eco og buisness. Dette er i mai neste år :)
     
  9. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Det står faktisk at det er ledig i buisness og eco, under lifemiles som du sier. Håper Tallinn også klarer å finne disse. :)
     
  10. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Hva ble enden på visa her? Fikk du booket disse som stod tilgjengelige for Lifemiles selv om Eurobonus stod oppført med 0,0,0,0 ?
     
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Eg opplevde noko liknande i fjor. Då dukka dei opp som tilgjengelige for EB dagen etter.
     
    Nurse82 liker dette
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk ikke booket de fordi Singapore airlines ikke lot seg booke i det hele tatt (med poeng/CT). Men jeg er blitt fortalt at siden Awardfares henter data fra SAS sin søkemotor når de søker etter billetter, så vil det stå 0 på alle billetter under Eurobonus så lenge søkemotoren til SAS er stengt.
     
    1884derby and Xflipper like this.
  13. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tilbakemelding!
    Om noen vet, eller har en kvalifisert gjetning om når SQ igjen åpnes opp for EB så del gjerne :)
     
    nicholas liker dette
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kun økonomi som kan bookes hos SQ akkurat nå, usikkert når det åpnes for mer.


    Ser at Air China er forsvunnet fra Awardfares, noen som vet hvorfor?
     
    1884derby liker dette
  15. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    207
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Er det forsatt 20 % rabatt på abonnement hos Awardfares?
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    jgroneng liker dette
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Mener Insideflyer(?) Hadde en kampanje med 20% rabatt for abonomang som gikk fra mnd til mnd.
     
  19. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som kan bekrefte at Tallinn kan finne ledige seter selv om Eurobonus viser 0?
    er TK flights.
    upload_2020-8-20_20-8-12.png
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Eurobonus viser 0 fordi søkemotoren er stengt ned intill videre.

    90% sikkert at de kan bookes med Eurobonus, men kun ved å ringe inn du får fasiten
     
    melind liker dette

Del denne siden