Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville nesten valgt Seminyak jeg altså.
    Vi er glad i det samme, og syns ubud ble kjedelig i tillegg til at det regnet mye der oppe kontra nede i Seminyak.. Ubud var veldig «zen».
    Haugevis med gode restauranter rundt om i seminyak, i tillegg til at du kan ta dagstur ut til Ubud og det er kort vei til beach clubs ute i Uluwatu.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,460
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter denne. MEN - om dere vil bytte ut kultur med strand, kan dere velge Seminyak. Både Ubud og Seminyak har flotte hoteller og mange veldig bra restauranter. Ubud har natur og kultur, Seminyak har strand, shopping og uteliv.

Anbefaler dog ikke moped om man ikke kan kjøre moped/motorsykkel fra før. Har sett en del skader.

mrt and Preference like this.
  3. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    Visum er gyldig til 19. januar, jeg oppga både ved innsjekk i Vietnam og grensekontroll ved ankomst at plan er å reise ut 27, jeg har nå funnet fly som får meg ut en dag senere, men det er derimot direkte til Tokyo og jeg ønsker derfor å benytte meg av dette for å unngå unødvendige layovers. I tillegg er jeg i Tokyo omtrent samtidig uansett. Det vil vel ikke by på noen problem om jeg drøyer en dag ekstra? Har jo uansett oppholdstillatelse til 19. januar...Noen erfaringer her?

4. torfje

torfje Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Vurderer tur til Bali neste år. Men hva anbefaler dere som har vært der mtp transport.

Hyre inn sjåfør og bil, egen leiebil eller moped?

Jomik liker dette
  5. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Det tenker jeg kommer helt an på hvem det er som reiser og hva man ønsker å oppleve. Generelt vil jeg bare anbefale moped der hvis man synes det høres ut som en kul måte å ta seg rundt på. Trafikken er ganske kaos inne i byene, men mellom de og innover i landet går det helt fint. Kan også spare mye tid hvis man er "tøff i trafikken", for bilene står ofte i kø rundt de store turistfellene, mens du med moped kan være frekk og kjøre forbi.

Har man med seg familie og barn ville jeg nok valgt sjåfør med bil. Det koster nok ikke så alt for mye, og så kan de hele området og kan guide litt i tillegg.

6. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    De siste dagene har jeg vært vitne til både turister og lokale som nesten kverker hverandre på scootere.
    Det går ofte veldig treigt å forflytte seg med bil her, men det er jo litt tryggere enn scooter.
    Mange av hotellene har privatsjåfører som kjører deg gratis rundt, og ellers så er det ikke veldig dyrt for taxi. Har vel betalt ca 200 kroner for timen i taxi her.

7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    200 norske kroner i timen??:eek::confused: 10 timer på grab koster 650 norske kroner.
    De jeg har whatsapp nummeret til pleide å ta 400-500 for en hel dag med kjøring.

IMG_7878.png

8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gått på direkte bestilling fra hotellene med taxi når de ikke har hatt egen bil tilgjengelig, og etter norske standarder så er det jaggu ikke ille å gå etter takstameter og betale 200 kroner for en time i en ordentlig taxi bestilt på sparket :) Men wow, om det faktisk er mulig å få prisene så langt ned så skal jeg klassifiseres som en dum turist med dårlig research :rolleyes:

9. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    Men jeg lurer litt på hvor du får prisene fra, for samtlige sjåfører jeg har hatt både via hotell, privat og flyplass ligger langt unna. Det gjør google også :)
    Edit: Og i frykt for at jeg har blitt alvorlig svindlet her, jeg gikk inn på grab og søkte opp strekket jeg tok tidligere, og forskjellen var ikke stor fra det jeg betalte.
    Ny edit: aha, så dine priser viser jo kun om man bestiller for visst antall timer, føler ikke det er helt representativt for mine tilfeller hvor taxi er bestilt på sparket :)
    Lurte oppriktig på om jeg har blitt utsatt for ran her, men det ser ikke slik ut.

Last edited: 26. des 2023
  10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror nok også at du kan få priser nærmere det @paramberg viser til, men husk at Grab er "bannet" flere steder på Bali. Allikevel fungerte det fint som en pekepinn på hvilken pris man i hvert fall kunne forsøke å forhandle seg ned mot da jeg var der i 2019 :)

11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror dere glemmer at jeg i mine tilfeller har bestilt taxi i enkelttilfeller for en tur, forskjellen er jo @paramberg sitt bilde som viser pris for en bil i 4 timer til 420k, om man skal flytte en del på seg i løpet av de 4 timene så gir det mening, men i mitt tilfelle hvor jeg kun skulle hotell til hotell som tok i overkant av en time så ble det uansett billigere å ta en taxi og betale for det.

12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Trikset er å få nummeret til noen av de som kjører så har du en sjåfør for hele oppholdet:)
    Send meg en pm så kan jeg gi deg nummeret til noen som kjørte rundt på oss. Veldig hyggelige folk og bra biler:D

Jeg var på Bali i fjor mtp priser:)

Flyrlavt and Preference like this.
  13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med Bali i februar måned?

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,460
    Bonuspoeng:
    183
    Det regner...

Fra spøk til alvor - var der i 3 mnd fra starten av februar til starten av mai. Det er MYE regn i februar. Særlig tidlig i februar. Oftest heftige skurer på ettermiddag (typ oversvømmelser og vann til over knærne), men også flere dager med heldsgsregn. Mye gråvær innimellom regnet. MEN det er også fine dager, men man er man der i 2 uker vet man liksom ikke om man treffer en "bra" periode i regntiden eller ikke. Kan være veldig uheldig. For meg er Bali i november til og med februar ganske utelukket pga vær.

15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Ante meg at det regnet ja. Har hørt mye forskjellig. Planlegger pappaperm der i februar evt :p

16. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,673
    Bonuspoeng:
    183
    Vi tok vinterferien der i fjor. En dag med mye regn, resten av uken var det fint vær.

K

paramberg liker dette
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,460
    Bonuspoeng:
    183
    Greia er jo at man kan være heldig og uheldig, men statistisk er det jo en måned med mye regn. Desember og januar er jo verst, men likevel er det jo tjukt med folk rundt juletider, så folk blir jo tydeligvis ikke skremt bort.

paramberg liker dette
  18. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan gjør man det med penger på Bali. Tar man ut en god sum på flyplassen? Tar de kort rundt omkring? Hvilket kort bør jeg bruke til uttak av penger? Norwegian?

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Har noen bekjente som har vært der nede siste ukene. Det virker som de har hatt en del bra vær, men de siste dagene har jeg sett mye regn i sosiale medier. Det er riktignok mars nå.

paramberg liker dette
  20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Yes er jo gambling med været og man kan jo være som du sier heldig og uheldig:pDet blir jo å leie en villa med basseng og bruke mesteparten av tiden ved villaen og div enn å skulle farte så mye rundt til giliøyene osv

Del denne siden