Vi ferierte på Bali i 5 uker for 3 år siden. Vi reiste med vår sønn som var 9 mnd da vi dro dit. Det fungerte veldig bra, vi hadde tidenes ferie! Folkeslaget på Bali er jo verdens med generøse og vennlige mennesker, og de forguder barn. Vår litt lubne lyse gutt med blå øyne var hovedattraksjon hvorhen vi gikk
Det som gjorde vårt opphold ekstra bra var at jeg kontaktet en Balinesisk nanny som vi leide og hadde med oss på hele turen. Det fungerte helt ypperlig, og, Yuli som hun heter, er helt fantastisk med barn! Dette gjorde at vi både fikk feriere som familie pluss at jeg og fruen kunne dra på noen soloturer både på dagtid og kveldstid når Yuli satt på hotellet/villaen med kiden.
Vi hadde med oss grøt og bleier fra Norge, bleier er steindyre der nede, og med grøt var vi hvert fall sikre på at han fikk i seg noe mat. Men vi kjøpte masse grønnsaker, fisk og kylling der nede som vi kokte og lagde middager til han også. Restauranter er også vilige til å lage barnevennlig mat som de moser. Det går an å leie masse barneutstyr også der nede.
Vi reiste en god del rundt, vi hadde vår egen sjåfør som vi brukte under hele oppholdet, det fungerte kjempebra. Vi bare ringte han et par dager/dagen før så kom han og hentet oss. Han hadde også barneseter. Vi bodde i Nusa Dua, Seminyak, Amed, Gili Trawangan, Nusa Lembongan og Ubud. Kan anbefale alle plassene!
Bare si ifra hvis du vil ha kontaktinfo til sjaffør/nanny, jeg anbefaler begge på det varmeste! Og GLED dere til Bali, det er fantastisk! Vi skal dit igjen i mars, da blir det med 2 gutter på 4 og 2 1/2 år.
Vis alt...